[BestAds] 2007, anul creativitatii nastrusnice inainte de criza

[BestAds] 2007, anul creativitatii nastrusnice inainte de criza

Nu stiu daca v-ati prins, dar da, ne pregatim de BestAds 2011. Asa ca astazi va prezentam recolta festivalului din 2007, pentru a ne aminti cum erau reclamele in vremurile de aur ale publicitatii.

Anul 2007 a adus pe TV spoturi multe, unele cu efecte speciale, altele animate, iar altele simple, dar memorabile. Haideti sa le revedem pe cele clasate in top 10 BestAds 2007.

Castigator detasat la sectiunea TV a fost spotul pentru Cosmote - MMS. Un spot care povesteste despre bogatia creativa a romanilor, in timp ce melodia te umple de entuziasm vanatoresc.

Pe locul doi regasim spotul la Clicknet – The Ride. Va mai aduceti aminte de netul rapid care iti crestea pofta de adrenalina? Un singur click te putea arunca in aventuri din ce in ce mai palpitante, de la parkour pe acoperisuri, pana la urmariri cu Politia si explozii de masini.

Spotul la Dorna de pe locul 3 ne ducea la o intalnire, dar nu fara peripetii suprarealiste: herghelii de cai la metrou si accidente cu masini acvatice.

Pe locul patru regasim unul dintre spoturile eJobs care incearcau sa te convinga ironic si haios ca e cazul sa iti schimbi slujba atunci cand nu-ti mai place. In cazul indeciziei, odioasa mireasa barboasa avea menirea sa iti intareasca convingerea.

Zaraza a continuat comunicarea cu adevaratii domni din Romania. Dupa inlaturarea celor „care razuiesc etichete ca sa castige sepci”, sau „care cauta lantisoare in parizer” din target, urma o oferta speciala, ca de la gentleman la gentleman.

Pe locul sase aveam povestea cainelui eco ce isi pierde prietenul cel mai apropiat. Innebunit de furie, el se transforma intr-un fel de Chuck Norris patruped si porneste intr-o cruciada urinara pentru a se razbuna.

Cu un spot usor intepator la adresa multor pensionari care sigur s-au regasit in poveste, Alliantz Tiriac incearca sa atraga atentia asupra modului in care ne vom petrece timpul la varsta a treia.

Pe locul 8, ApaNova spunea o serie de povesti, impartasite de multi bucuresteni, in speranta ca vor redescoperi vechi motive pentru care sa iubeasca orasul.

O reclama simpla si desteapta care mizeaza pe un singur feature al masinii este cea la Nissan Tiida.

Joe a optat pentru o reteta clasica: se pun intr-un orasel cu „Ville” in denumire mai multe maicute, pompieri, cai si fotbalisiti alaturi de un personaj colorat care canta un cantecel destinat sa-ti ramana lipit in memorie.

PRINT

2007 a fost un an cu printuri voinice si curajoase care au dat o batalie stransa pentru primele 6 locuri.

Craio, Dobro si Liviu Mihaiu incercau sa transmita o idee despre ce inseamna sa ai ... oaie.

Din seria printurilor care arata efectele secundare ale unei energii debordante, PRIGAT ne aducea la cunostinta ca si pisica de pe pantofii sport are limitele ei.

Pe locul trei a iesit un anunt convingator ca taierea padurilor nu miroase a bine, din partea Agentiei de Monitorizare a Presei.

Cum ar fi sa regasesti celebra intrebare a lui Hamlet intr-un .exe shakesperian?

Printurile din campania Dosarele Istoriei explica minimalist evenimente care au influentat omenirea.

Pe locul patru, Greenpeace oferea o explicatie metaforica pentru efectele nocive ale irosirii apei.

Altipo ne demonstra ca efectul „Mute” se poate obtine si cu o clanta, nu doar cu telecomanda.

Yale ne asigura de calitatea produselor facandu-ne cunostinta cu cei din departamentul lor de cercetare.

Pentru fetele boarderite care vor sa isi schimbe zilnic bootsii, exista o solutie: magazinul Boarders.

HP a intrat in competitie cu un print interactiv in care o varianta mai nabadaioasa a lui Sailor Moon le demonstra adultilor importanta culorilor.

RADIO

In 2007, batalia undelor FM a fost stransa intre spoturile din competitie. CNA-ul a castigat la mustata in fata lui Bergenbier. Au urmat apoi, cu procente apropiate unele fata de celelalte, spoturile pentru Furazolidon, CanCan, UniCredit si Western Union.

Carnagii povestite cu sete de catre copii mici avertizau asupra pericolelor unui consum mediatic necontrolat.

In reclamele Bergenbier, secvente din show-urile de stand-up ale lui Teo veneau in ajutorul sustinerii legitimitatii Zilei Barbatului.

Furazolidon a continuat seria povestilor stanjenitoare care sunt amuzante daca nu ti se intampla tie.

CanCan starnea pofta pentru povesti de tabloid prin intrigi care cu greu i-ar fi lasat imuni pe cei cu un dram de curiozitate.

Piticul peltic incearca sa convinga care sunt beneficiile unui credit la UniCredit printr-un cantecel voinicel.

Spotul pentru Western Union miza pe un efect tehnic. Asa ca va recomanam o pereche de casti ca sa prindeti spiel-ul.

CAMPANIE

Campaniile integrate din anul 2007 au avut doi castigatorii. Publicului i-a placut campania Zaraza in egala masura cu campania Urgente initiata de Sprite. Asta nu inseamna ca celelalte sunt neglijabile.

Campania Zaraza adresata domnilor care stiu ce inseamna rafinament a iest castigatoare in 2007. Spotul il puteti vedea mai sus in sectiunea TV.

Tot pe primul loc a iesit si Sprite cu campania Urgente in care vocea de la numarul de urgenta iti oferea solutii... inedite de supravietuire.

Bergenbier agrega toate nedreptatile suportate de barbati intr-o justificare clara pentru nevoia existentei Zilei Barbatului.

Apa Nova amintea cate motive de a indragi Bucurestiul exista prin imagini cu locurile care au contat pentru cei care au copilarit in oras.

Prin claim-ul „E un job, nu o casnicie”, campania celor de la e-Jobs le transmitea celor aflati in cautarea unei noi slujbe ca sunt mai multe variante de a munci, nu doar alaturi de mireasa cu barba.

Reclama dinamica la ClickNet care reda senzatia unui internet de mare viteza a iesit pe locul al saselea. Reclama o puteti vedea mai sus la categoria TV.

ING enumera avantajele unui fond de pensii in formatul unei emisiuni-concurs de cultura generala.

Campania pentru fondurile de pensii Allianz-Tiriac avea exemple haioase despre cum ai putea sa „arzi gazul” la varsta a treia, dar te indeamna sa reconsideri daca asta iti doreai cu adevarat.

Campania CanCan prezinta intrigi mondene in care o Monica, un Basesc sau un Gigi sunt pe cale sa faca o tampenie caracteristica.

Dero aducea aminte de anii din Epoca de Aur cu recalma pe care o puteti vedea mai sus in sectiunea TV.

COLOANA SONORA

Daca ar fi sa existe un album cu soundtrack-ul celor mai populare reclame romanesti din 2007, ar acoperi multe genuri, iar playlist-ul ar contine 10 melodii. Haideti sa apasam PLAY!

Coloana sonora care ar trebui sa va faca sa sariti imediat pe geam si sa alergati pe acoperisuri -melodia Citizen Cope – Brother Lee - a iesit castigatoare in topul din 2007. Pe locul doi, reclama Dorna are o coloana sonora care se completeaza perfect atmosfera suprarealista din imagini. Este vorba de melodia Conjure One – Tears from the moon. Iar pe locul trei a iesit inconfundabilul Cor al Vanatorilor, coloana sonora a reclamei pentru serviciul MMS al Cosmote. Toate cele trei spoturi se gasesc mai sus, la sectiunea TV.

Spotul celor de la Headvertising are o coloana sonora care ramane in minte, chiar daca nu intelegi un cuvant. In caz ca va dumiriti in ce limba canta, spuneti-ne si noua.

In reclama Postei Romane, melodia Sophiei Zalmani – Going home, calatoreste cu noi in timp spre inceputurile institutiei.

Cu o coloana sonora ce aduce aminte de Epoca de Aur, banuim coregrafia din reclama Dero ca fiind semnata de Cornel Patrichi.

Pe locul sapte se afla coloana sonora a reclamei Apa Nova – De ce iubim Bucurestiul. Ritmul melodiei J’traine des pieds a Oliviei Ruiz parca iti face pofta de o plimbare. Nu?

Violoncelul pe ritmuri electro al campaniei de promovare a orasului Sibiu pe post de capitala culturala europeana s-a clasat pe locul 8.

Reclama Danone are pe coloana sonora ritmurile Ciuleandrei care se intensifica odata cu aparitia buclucurilor din videoclip.

Pe locul zece s-a clasat melodia Lissie – Bright Side, coloana sonora a reclamei Romtelecom. Ce alta melodie s-ar fi potrivit mai bine cu claim-ul „Imagineaza-ti cum ar fi sa ai tot ce-ti doresti fara sa platesti nimic in plus”?

Ramaneti pe receptie, urmeaza 2008.



Subiecte

Sectiune



Related