Irinel Ionescu (AMPRO Design): De multe ori clientii au cerut 'Wow effect', insa in final au ales rutele 'safe'

Pentru ca piata de branding incepe sa se dezvolte din ce in ce mai mult si in Romania, la sfarsit de an intrebam agentiile de branding despre cum au evoluat bugetele, tendintele in materie de design si ce s-a intamplat din punct de vedere intern. Despre cum se vede branding-ul din perspectiva unei agentii ce a castigat in 2012 8 premii internationale ne spune Irinel Ionescu (Creative Partner, AMPRO Design)

Branduri si clienti activi in 2012
Penny Romania, Penny International, Penny Italia, Auchan, Nestle/ Joe, Kubo inghetata / Amicii, Frigorifer, Panovia/Morarita,  Danone/ Activia, Nutriday, Beiersdorf/ Nivea.

Bugetele investite in proiecte de branding si evolutia lor fata de 2011
Intre 4.000 de euro si 70.000 euro. Unele bugete au scazut cu circa 20%, insa altele au inregistrat cresteri si de 250%.

Soltuii propuse pentru cerintele si nevoile clientilor
De multe ori clientii au cerut "Wow effect" prin brief, insa in final au ales rutele "safe". In contextul in care am avut in 2011 surprize de acest gen, din cauza carora am pierdut anumite pitch-uri, intotdeauna propunem si o varianta safe.

In multe cazuri de redesign principala nevoie a fost vizibilitatea la raft, asadar am propus solutii de design care sa asigure constructia unui bloc vizibil in raft.

Nu mai este demult un secret faptul ca marile companii internationale joaca "safe", iar brand-urile locale sunt mult mai dispuse sa sparga tiparele si sa adopte solutii "outside the box".

Cele mai importante schimbari din agentie
In urma imbunatatirii structurii organizationale, am marit echipa cu 3 oameni si ne-am adaugat 8 premii internationale in portofoliu.

Trenduri nationale si internationale la nivel de design
In contextul aglomerarii rafturilor si a multitudinii de optiuni pe care le avem, trendul international in packaging design este de simplitate, de curatare si distilare a mesajelor catre consumator.

Si la nivel national se tinde catre simplificare si relevanta, insa nu cu atat de mult curaj cu cat se face la nivel international.

Cifra de afacere in 2012
Vom inchide 2012 cu o cifra de afaceri undeva in jurul a 1,2 mil lei, in orice caz, cu o crestere de cel putin 30% fata de anul 2011.

Premii obtinute si o scurta descriere a proiectelor castigatoare:
In 2012, adaugam 8 premii internationale la portofoliul agentiei, ajungand astfel la 27 de distinctii in total.

Am castigat Gold la EPDA Diy competition / Helsinki;

Un aur si doua arginturi la Pentawards cu Wine undercover, Morarita si Modelino flour;

Locul 1 la Selfpromotion si locul doi la Packaging design la American design awards cu Wine undercover si cu ambalajele Freddy’s;

Locul 1 la Self Promo cu The win-win bottle si locul 1 in sectiunea Packaging design cu Freddys la Grand prix Brand Identity /in concursul de la Milano.

Lucruri care au influentat branding-ul din Romania in 2012
La nivel intern, se pare ca multi 'Arti' isi doresc sa devina designeri, asadar e bine!

La nivel de piata, incepem sa fim din ce in ce mai constienti de valorile noastre si asta apare din ce in ce mai des in design-ul brand-urilor; daca in urma cu cativa ani, toata lumea a vrut look&feel de import, acum din ce in ce mai multe brand-uri declara cu mandrie "sunt roman!".

Pe de alta parte, fenomenul de "brand privat" influenteaza piata branding-ului de produs.

Cea mai importanta lectie despre branding invatata in 2012
Sa nu mai participam la pitchuri gratuite. Lucrurile se pot schimba foarte mult de la idee / schita de proiect pana la implementare, asadar e bine ca orice tip de licitatie de design sa implice mai multa responsabilitate de ambele parti.

Asteptarile despre evolutia pietei de branding in 2013
Noi asteptam o crestere in zona de branding de produs; am castigat clienti noi, avem proiecte care urmeaza a fi incepute in 2013. La nivel de piata, este greu de spus, lucrurile nu sunt tocmai roz.

In ceea ce priveste proiectele de brand privat de retail, unele bugete vor fi asemanatoare cu cele din 2012, iar altele vor creste cu cel mult 30%; in cazul brand-urilor nationale si internationale, vom asista la multe redesenari si clarificari de pozitionare a anumitor brand-uri din FMCG.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


AMPRO

Infiintata in 2005, AMPRO este cea mai premiata agentie de strategie si design de brand din Romania, care ofera o gama completa de servicii de branding. Obiectivul AMPRO este sa ajute produsele clientilor sa fie... vezi detalii »

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related