[Conferintele FIBRA] Andreea Strachina (Kaleidoscope Proximity): Daca folositi big data, nu inseamna ca oamenii nu mai simt emotia

[Conferintele FIBRA] Andreea Strachina (Kaleidoscope Proximity): Daca folositi big data, nu inseamna ca oamenii nu mai simt emotia

In cadrul celei de-a treia prezentari a panelului "Swiping Right on Brands – Creative Efficiency", sustinuta Andreea Strachina (Head of Communication Design, Kaleidoscope Proximity), s-a vorbit despre importanta utilizarii big data in procesul de creatie.

Creativitatea nu poate fi eficienta fara strategie, a explicat Andreea, ilustrand ideea printr-un studiu de caz al platformei de content Mamicile Iubesc, dezvoltata de Bepanthen intr-un parcurs de 3 ani.

Importanta content-ului  in branding nu mai reprezinta un subiect de dezbatut, eficienta acestui instrument insa ar putea genera o discutie din cauza barierelor pe care le intalneste, de pilda, in fluxul agentie-client.

Andreea a creionat un context privind statusul content-ului branded din prezent, bazandu-se pe o serie de studii recente. 

Cele mai multe branduri din prezent cred ca pentru a ramane relevante trebuie sa produca continut – 73% dintre companii si advertiseri au inceput sa produca mai mult continut in 2015 fata de 2014. In acelasi timp, doar 1% din continutul produs la nivel global este continut produs de branduri, iar 40% dintre executivii din marketing nu stiu cu precizie ce functioneaza petru brandurile lor.

O problema si o posibila explicatie este legata si de ingreunarea flow-ului de lucru intre agentie si client, a spus Andreea: 55% dintre oamenii de comunicare petrec in medie 7 zile pentru a aproba acest continut. O perioada de timp foarte lunga, in conditiile in care influencerii si, in general, userii din online produc content rapid, in mod constant. 

Cu alte cuvinte, timpul e cel mai mare obstacol atunci cand vine vorba despre productia eficienta de continut, un obstacol care afecteaza relevanta, impactul si, in consecinta, performantele content-ului.

"Dar se poate atinge eficienta in creativitate in actualul landscape digital", a spus Andreea. Urmatorul punct al prezentarii Andreei a fost legat de creative intelligence si post-advertising, doua abordari care integreaza big data in procesele de creatie, conducand intr-un mod eficient catre anumite pattern-uri comportamentale strategice ce pot fi folosite mai departe in departamentele de creatie.

Desi „toata strategia pe care consumatorul o vede e executia”, partea creativa nu ar trebui evaluata izolat de date, ci in relatie cu ele. Utilizarea, intelegerea si interpretarea datelor despre consumatori este, in sine, o procedura creativa. Iar ca un produs creativ sa fie cu adevarat eficient, e nevoie de o intelegere completa a comportamentului oamenilor din partea celor din comunicare.

„Daca folositi date, nu inseamna ca oamenii nu mai simt emotia”, a spus Andreea catre finalul prezentarii.

Din pacate, a continuat ea, sunt putine brandurile care investesc in comunitati online sau in studii calitative sau cantitative din care sa poata afla informatii mai profunde despre caracteristicile si comportamentul targetului. Drept urmare, chiar si o componenta creativa reusita, spectaculoasa, ar putea sa nu genereze succese reale la nivel de business.

 

Despre Premiile FIBRA

Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Related