Zeita Improvizatiei surade asupra primei zi a Cupei Agentiilor la Gatit by Lidl

Zeita Improvizatiei surade asupra primei zi a Cupei Agentiilor la Gatit by Lidl

Da, Donald Trump a castigat alegerile din Statele Unite. Da, ce va urma este dificil de imaginat. Dar primele 3 serii de echipe au participat ieri la Cupa Agentiilor la Gatit by Lidl, desi poate unii ar fi vrut sa se baricadeze in case, sa traga toate perdelele si sa stea intr-un colt, meditand asupra increderii pe care o aveau in umanitate. Dar am intrerupt analiza starii de fapt in politica internationala pentru un program optimist si culinar, desfasurat in plina glorie la Chef Parade.

Cum bine spunea azi Alex Cirtu, parte din juriul Cupei Agentiilor la Gatit by Lidl, gatitul inseamna, la baza lui, improvizatie. Dincolo de estetica, mix de arome si tehnici complexe, la inceputurile omenirii, gateai cu ce aveai ca sa mananci. Dar in contemporaneitate putem duce improvizatia gatitului la un alt nivel: nesacrificand din rafinament nici in conditii culinare critice.

Blaturi arse, amestecuri dezechilibrate, vase sparte, nimic nu i-a impiedicat pe participanti sa scoata la capatul gatelii preparate de toata frumusetea.


Foto: Andrei Nica (Sendal Studio)

Ca sa fie clar ce au facut astazi publicitarii in timp ce nu erau la birouri, precizam ca am avut doua probe de gatit per serie: proba principala, cu reteta pregatita in prealabil, si proba speciala "Abur in bucate" Electrolux, unde a plouat cu briefuri.

Publicitarilor li s-a cerut sa creeze, intre altele, un mic dejun al campionilor publicitari, o mancare energizanta in caz de avalansa de pitch-uri succesive, iubirea la publicitari convertita intr-un fel de mancare sau un fel de mancare care sa-si satisfaca acel coleg din creatie care mananca numai ciudatenii.

Mai jos ne concentram pe retrospectiva felurilor de mancare din proba principala Lidl si interpretarea creativa a ingredientului secret ales de fiecare echipa pre-competitie.

 

Prima serie de bucatari si bucatarese a fost formata din Lunchbox (Outbox), flambelle (pastel) si Cooking Monsters (GfK). Prima echipa avea de pus in valoare morcovul, a doua miza pe ciuperci flambate pentru a impresiona Regina (o prezenta recurenta in discursurile de ieri ale publicitarilor , iar a treia era formata fiind din mai multi daredevili culinari (nu prea familiarizati cu gatitul, dar ce mai conteaza asta cand Trump se muta la Casa Alba?).

Lunchbox au gatit o supa de midii pe baza de morcovi, excelenta din ce-am auzit de la masa juriului. Prezentarea lor avea doua alternative in functie de outcome-ul alegerilor si dorinta generala era catre dish-ul "I'm With Soup", dar lucrurle au trebuit duse ulterior catre "Let's Make Soup Great Again".


Foto: Andrei Nica (Sendal Studio)

"Bijuteriile Reginei" au ajuns direct pe masa juratilor gratie flambelle, care au pregatit un dish pe baza de ciuperci flambate pe care Inaltimea Sa, Regina Elisabeta a II-a l-ar aprecia, fiind ajunsa la venerabila varsta de 90 de ani si nemaiputand sa se infige "ca pe vremuri" intr-un preparat carnivor, au explicat fetele.

Foto: Andrei Nica (Sendal Studio)

A urmat "Gutuie in porc" a la Cooking Monsters, o gasca de chefi incepatori entuziasmati care au gasit timp de un dans si o gluma chiar si pe timp de supraveghere a carnii aflate in tigaie. Gutuia si porcul s-au inteles foarte bine pana la final, sa stiti.


Foto: Andrei Nica (Sendal Studio)

 

A doua serie de interpreti culinari a pasit cu incredere pe scena de la Chef Parade in frunte cu Carla's Beans (GMP PR), veniti devreme ca sa studieze competitia; acestora le-au urmat Foodwiserii intelepti (Foodwise) si Curcubeu pe Ceru' Gurii (Business Results), echipa care-si poarta obiectivul in nume.

Toate cele 3 echipe si-au adus curajul de acasa sau din agentie, hotarand sa se inhame toti la deserturi complexe. N-o mai lungim, va spunem direct: toti au avut probleme, iar proba s-a prelungit. Cu folos, ca la final juratii au fost multumiti.

Carla's Beans aveau de gand sa pregateasca un Tort Imperfect, cu sfecla. Dar iata ca Zeita Planificarii n-a fost in dispozitii bune. Cand, ce sa vezi, de nicaieri s-a ivit zeitatea Improvizatiei, iar echipa si-a schimbat intreaga strategie pe la jumatatea primei probe. A iesit desertul in straturi "Am Sfeclit-o", la pahar. Si mentionam ca a fost foarte apreciat.


Foto: Andrei Nica (Sendal Studio)

Foodwiserii au avut probleme de blat pentru tarta lor cu pere si ciocolata, dar Alex Cirtu le-a sarit in ajutor, cu tot cu facalet in mana. In final, totul s-a terminat cu bine; stim pentru ca am rezervat cateva felii de tarta, abuzand astfel de pozitia noastra de organizatori.


Foto: Andrei Nica (Sendal Studio)

Curcubeul de pe Ceru' Gurii a fost provocat ieri la Chef Parade de o prajitura aratoasa, pufoasa si doar putin intarziata pe baza de nuca; dar, cum va spuneam, intarzierile s-au anulat unele pe altele. La final, echipa a avut al doilea cel mai bun preparat al zilei de ieri, dupa clasamentul personal al lui Alex Cirtu:


Foto: Andrei Nica (Sendal Studio)

 

Activ Chefs (Activ Ad), Zookies (Zenith Romania) si Minio Chilli-O (Minio) au urmat la cele 3 statii de gatit, fiind responsabili de cina celor stransi la Chef Parade daca ne luam dupa orologii. Bravii bucatari nocturni au gatit cu gandul la Regina Angliei, de care am amintit si mai sus, considerand drept brief o glumita facuta de noi aici:

"In ce va bagati? Intai, intr-o proba culinara principala de 70 de minute pentru care e nevoie de artileria grea.  Adica felul ala de mancare incercat si preparat pe care l-ati scoate la inaintare pe vesela de duminica in cazul unei vizite din partea reginei Angliei".

Chefii activi au trantit urmatorul nume de preparat asupra urechilor audientei: SuperCurrySpinachtasticPumpkinShrimpylicious. Repetat de vreo 3 ori atat de membrii echipei, cat si de jurati, esentialul e insa altul: s-au combinat cu succes, in aceeasi farfurie, dovlecelul cu curry-ul, spanacul si crevetii. 


Foto: Andrei Nica (Sendal Studio)

Zookies au gatit pentru Regina Elisabeta a II-a " La vita e bella in 3 culori", plecand de la task-ul de a pune in valoare carnea de vita. In poza de mai jos, echipa pare relaxata, dar la statiile de gatit zburdau in stanga si-n dreapta, manevrau sprinten batatoarele de carne si se sustineau unii pe ceilalti, neobositi. Apropo, poze mai avem aici


Foto: Andrei Nica (Sendal Studio)

Apoi, pe final, Minio Chilli-O a adus Cupei Agentiilor la Gatit by Lidl - si, implicit, Reginei - portia obligatorie de Salmonwealth, pe pat regal de cartofi rustici. Cu alte cuvinte, o combinatie de somon cu cartofi care a fost pe placul juriului, deja ghiftuit la ora respectiva, dar cu papiele gustative inca alerte, ca doar sunt profesionisti.


Foto: Andrei Nica (Sendal Studio)

 

Cam asa a fost prima zi: prelungita, dar in mod just. Nici programul nostru n-avea de unde sti cat de bine se au publicitarii cu gatitul - si planificat, si improvizat. Totusi, in final, cand bucatele s-au degustat iar prezentarile s-au incheiat, si noi ne-am luminat: adevarata eroina a acestei zile a fost doamna Clementina de la Chef Parade, manager excelent al vaselor folosite de publicitari atat pentru felurile de mancare reusite, cat si pentru cele esuate in mare stil. 

 

Revenim cu cronica pe ziua a doua, in desfasurare la Metropolis Center. Iar pe finalistii de maine o sa-i aflati in aceasta seara. Care e juriul de maine si cum se desfasoara probele, v-am povestit chiar aici.

 

Partenerii evenimentului

Despre Lidl
De la intrarea pe piata romaneasca in 2011, Lidl a devenit unul dintre cele mai  importanti retaileri din Romania. Lidl dispune astazi de magazine in mai toate tarile europene si este unul dintre cele mai mari lanturi de magazine de tip discount din Europa. Cucerirea de noi piete, in care  ofera clientilor calitate maxima la cele mai avantajoase preturi,  ramane si pe viitor obiectivul Lidl cel mai important. 

Despre Electrolux
Cu aproape 100 de ani de experienta in realizarea echipamentelor profesionale pentru cei mai buni bucatari profesionisti din Europa, Electrolux aduce excelenta culinara atat in cele mai renumite bucatarii ale lumii, cat si in casele utilizatorilor.

Pe platforma The Secret Ingredient, Electrolux propune in fiecare luna un ingredient secret, insotit de informatii despre istoria, valorile nutritive, retete si trucuri de folosire in meniul de zi cu zi. Astfel, Electrolux aduce excelenta in bucatarie nu doar prin tehnologie de top, ci si prin informatii si sugestii care dezvolta creativitatea culinara. Toate sfaturile culinare sunt oferite de Electrolux in parteneriat cu Chefi profesionisti.

Despre Chef Parade
Conceptul Chef Parade este adus si dezvoltat in Romania de catre Privileg Catering. Intr-un spatiu modern, Chef Parade Cooking School gazduieste cursuri de gatit, petreceri, workshop-uri si team building-uri pentru corporatii, adresandu-se tuturor celor care vor sa invete, sa se relaxeze sau sa-si desavarseasca abilitatile culinare.

Despre Cupa Agentiilor la Gatit
Creativii ingredientelor, ai prezentarilor si ai uralelor isi gasesc locul, pentru al patrulea an consecutiv, la Cupa Agentiilor la Gatit, un eveniment IQads care face parte dintr-un concept mai amplu de intreceri  creative dedicate industriei publicitare din Romania - "Cupa Agentiilor". 
Scriem retetarul Cupei la Gatit inca din 2013 si starnim creativii sa se infrunte  in preparate si farfurii. Partenerii media sunt: Bucataras.ro, Gustos.ro, Culinar.ro si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


FINEWISE

FINEWISE este divizia de expertiza in F&B, ospitalitate, sanatate si wellbeing a grupului de comunicare HELLO. Avand la baza viziunea ca o viata buna este o viata constienta, sanatoasa si bogata, ce incepe cu... vezi detalii »

GMP & U

După 18 de ani pe piață, agenția devine GMP & U, an IDEA Company, care crede în puterea ideilor și în soluții fluide la problemele complexe de business, de astăzi. Numele GMP & U vorbește despre... vezi detalii »

Minio Studio

Gandim strategic si executam creativ. Asta facem noi la Minio Studio. Suntem o agentie lansata in 2016 si care, dupa doar 3 ani, a ajuns sa ocupe locul 28 in Forbes Ad Agencies List. Oferim mai mult decat campanii... vezi detalii »

Outbox

Agentie independenta de digital marketing cu un portofoliu complet de solutii de comunicare online, de la strategie si creatie web pana la dezvoltare si promovare in mediul online. Cu o activitate concentrata in... vezi detalii »

ACTIV AD

Who we are We are a creative and independent advertising agency that started 21 years ago with one thought in mind: that of succeeding in advertising. Some might have found it little, but this thought of ours to... vezi detalii »

Pastel

pastel este o agentie de comunicare romaneasca cu o abordare strategica si creativa, cu o activitate de 18 ani pe piata din Romania, peste 5.000 de campanii si proiecte dezvoltate, si un portofoliu de clienti... vezi detalii »

Zenith

Zenith este The ROI Agency. Printr-o combinatie unica de date, tehnologie si specialisti in domeniu, facem fata chiar si celor mai complexe provocari si contribuim activ la cresterea business-urilor clientilor... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related