[Flori, fete, feminism] Dana Nae Popa: Un domn director de marketing m-a intrebat cine conduce agentia. I-am spus ca eu si a ras. “Aaa, nuuuu... eu ma referam la ce barbat o conduce”

[Flori, fete, feminism] Dana Nae Popa: Un domn director de marketing m-a intrebat cine conduce agentia. I-am spus ca eu si a ras. “Aaa, nuuuu... eu ma referam la ce barbat o conduce”

Dana Nae Popa, owner&managing director @pastel, a facut un exercitiu pe Google. Ce trebuie sa faca femeile si ce trebuie sa faca barbatii. Primele raspunsuri? Le stiti deja. Nimic nou in asta. Femeia trebuie sa asculte de barbat si barbatul trebuie sa fie barbat. Urmeaza multe variatii pe tema. Chestii valabile de multe ori si in industria comunicarii.

Dana spune ca in ultima perioada, mai ales de cand in domeniu au inceput sa lucreze millennials, lucrurile par sa se mai aseze. E un inceput. Intre timp, Dana povesteste ca au pierdut 2 pitch-uri iesind din clasicele imagini cu familia perfecta, cu femeia care le face pe toate cu zambetul pe buze, aranjata si cu un sot iubitor langa. Dar nu le pare rau, vor mai incerca.

 

Conversatia despre drepturile femeilor

Intr-adevar, egalitatea de gen pare sa fie un subiect preferat in ultima perioada. Insa, cred ca este prematur sa vedem efectele imediat. Mi-as dori sa fie o preocupare mai ales la nivel legislativ, astfel incat cifrele absolut socante despre violenta domestica din Romania sa se schimbe. La noi asta mi se pare cea mai grava problema la ora actuala. In schimb, studiul Eurostat ne da sperante ca se poate.

Legat de acest subiect, mi-a atras atentia campania facuta de grupul norvegian Finansforbundet

Aaa... si mi-ar placea sa vad si barbati care raspund la aceste intrebari.

 

Cui ii e frica de feminism

In opinia mea, cuvantul “feminism” este evitat in Romania pentru ca nu are acelasi sens pentru toata lumea, dar si pentru faptul ca este asociat de multe ori cu miscari extreme, cu oameni frustrati care se folosesc de feminism ca sa se “racoreasca” sau sa se razbune etc.

Este trist ca neintelegrea corecta a acestui cuvant-fenomen umbreste multe actiuni bine-intentionate sau reduce din entuziasmul celor care se lupta cu adevarat pentru feminism. Cred ca ar trebui facuta o campanie feminista care sa explice feminismul.

 

#metoo

Ma bucur ca a venit si in Romania, dar nu-mi place ca parca nici nu a fost. Cele care au aderat la campanie au fost fie curajoase, fie prea sensibile, fie orgolioase, fie urate, fie frumoase, fie orice, dar de ce sa nu le lasam in pace sa-si exprime durerea, frustrarea, supararea, simpla parere… fara sa fie etichetate sau analizate cu lupa?

Eu le felicit pe cele care au spus ceva public legat de aceasta campanie. Recunosc ca m-a pus pe ganduri si mi-am adus aminte de un domn director de marketing care m-a chemat sa-i prezint agentia pentru a lucra impreuna o campanie, iar la final, m-a intrebat cine o conduce. I-am spus ca eu si a ras. “Aaa… nuuuu... eu ma referam la ce barbat o conduce”. No comment! #metoo a fost doar la mine in minte si am vorbit cu  persoane apropiate.

Nu am povestit pe FB sau Insta pentru ca mi se parea putin lucru ce am patit eu fata de povestile absolut devastatoare despre care citeam in aceea perioada si a fost o discriminare de gen pura si nu neaparat o hartuire sexuala.

 

#metoo in jurul tau 

Mi-as fi dorit sa dureze mai mult, sa iasa din bula corporatista de la Bucuresti si sa se inteleaga mai bine de toata lumea acest #metoo. Nu simt niste efecte concrete. 

 

Miscarea pentru egalitatea de gen 

In industria noastra sunt mult mai multe femei, dar pentru ca barbatii sunt mai vocali, tind sa faca regula. Sunt fete care sunt nevoite sa-si schimbe vocabularul, sa le “placa” glumele misogine sau sa photoshopeze niste fete frumoase ca sa-l impresioneze pe clientul barbat si decidend.

Insa, parca in ultima perioada, si mai ales de cand in industrie au inceput sa lucreze millennials, lucrurile par sa se mai aseze. Intamplator, la noi, cei 6 oameni din management sunt femei, iar in agentie, din cei aproape 30 de oameni, 4 sunt baieti. Avem multe intalniri mai mult decat civilizate, cu o audienta preponderant masculina, unde nu conteaza “genul” oamenilor, ci “genul” profesional.

 

Prea multe campanii sociale?

De ce prea multe? Mereu e loc de mai bine, iar daca ne uitam numai la cifrele care vorbesc despre violenta asupra femeilor la noi, dar si in lume, ne dam seama ca astfel de campanii nu trebuie sa inceteze prea curand. Ba din contra, ar trebui sa li se aloce bugete mai mari de media, astfel incat sa ajunga la cat mai multa lume si sa nu fie doar niste case-uri inspirationale de la Cannes.

 

in Romania

Nu-mi vine nici o campanie in minte acum, dar va trimit un exercitiu pe care l-am facut pe google.ro, gandindu-ma la campania de mai jos.

 Am vrut sa vad si ce cred romanii ca ar trebui sa faca femeile si barbatii.

Interesant, nu?

 

Empowermentul si brandurile 

Apreciez curajul brandurilor de a vorbi despre un subiect de multe ori considerat tabu. Sunt campanii geniale, care te pun pe ganduri sau vorbesc extrem de autentic, iar brandul este in plan secundar. Pe de alta parte, pe principiul “logo bigger”, sunt si campanii care adreseaza subiectul feminism doar pentru ca este la moda, iar acest lucru se simte.

Sunt multe campanii frumoase, imi e greu sa le aleg, dar ma voi limita la un top 3.

 

Cand lucrezi la o campanie legata de femei

In primul rand, atunci cand lucram o campanie legata/pentru/despre femei, incercam sa vedem care este adevaratul target, cum am putea sa-i atragem atentia si, cel mai important, care sunt obiectivele sau problema de business pe care ar trebui sa le adresam.

Desigur ca ne uitam cu jind pe afara la campanii indraznete in care barbatii spala pe jos, culca copiii sau fac joburi pe care in mod normal le-ar face femeile. Dar oare la noi exista acest curaj la brandurile care comunica in special cu femeile? Nu vreau sa povestesc despre un best practice de-al nostru, vreau sa va zic ca am pierdut 2 pitch-uri iesind din clasicele imagini cu familia perfecta, cu femeia care le face pe toate cu zambetul pe buze, aranjata si cu un sot iubitor langa. Dar nu ne pare rau. Vom mai incerca!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pastel

pastel este o agentie de comunicare romaneasca cu o abordare strategica si creativa, cu o activitate de 18 ani pe piata din Romania, peste 5.000 de campanii si proiecte dezvoltate, si un portofoliu de clienti... vezi detalii »

Dosare editoriale

Oameni

Sectiune



Branded


Related