Teatru cu arome, terapii de cuplu si vindecari blande in finala Cupei Agentiilor la Gatit by Selgros

Teatru cu arome, terapii de cuplu si vindecari blande in finala Cupei Agentiilor la Gatit by Selgros

Pirati in infruntarea apelor involburate si a denumirilor frantuzesti, relatii tensionate de iubire, remedii sofisticate pentru mahmureala, vindecari miraculoase cu aburi, intrusi si capcane. S-au spart si pahare, din neatentie si pentru noroc, in finala Cupei Agentiilor la Gatit by Selgros s-a facut teatru cu arome si gusturi. Daca, in calificari, concurentii au impresionat cu paste si arome vedete, concentrandu-se pe ingrediente, acum a trebuit sa demonstreze prin improvizatie si solutii la briefuri situationale, "de agentie". 

8 echipe din 16 s-au calificat in finala, unde au avut de infruntat doua probe. A contat, de asemenea, felul in care au lucrat impreuna, curatenia pe care au lasat-o in urma si povestea cu care au insotit preparatele.

Prima proba a fost improvizatia: dintr-un mix de 10 ingrediente alese (din care doar 9 sunt ok si unul e capcana), concurentii a trebuit sa gateasca ceva fabulos, neavand voie sa aduca niciun ingredient in plus. Desi ingredientele puse la dispozitie de Selgros Romania sunt din belsug, de la crabi la galbiori si de la rata la sparanghel, Alex Cirtu le aduce aminte recurent concurentilor sa nu faca risipa. Tot surplusul va fi donat la sfarsitul evenimentului.

A doua proba a fost gatitul la aburi, dar in functie de cerinte fixe. Cum ar fi astenia de toamna sau mahmureala. Tehnologiile creative de la Electrolux au demonstrat ca aburii nu fac mancaruri doar sanatoase, ci si super delicioase. Trebuie mentionat ca a fost proba cu cele mai multe deserturi din concurs. De unde si concluzia noastra: daca viata iti da un cuptor cu aburi, fa un tort cu morcovi si alunga mahmureala.

"Pentru ca proba e cu aburi, se duc toti spre cuptoare", a spus Mugur Marinescu, care le-a explicat ca tehnica si cuptoarele se aleg tot in functie de ingredientele pe care le folosesc si strategia pe care o au cu ele.

Au dat note la pentru povesti si gusturi juriul format din  Roxana Dumitru (Marketing Manager, De'Longhi), Mugur Marinescu (Product Trainer & Trade Marketing Operations Specialist, Electrolux), Ioana Mocanu (Training Manager, Strauss Romania), Andrei Madan (Shop Manager, Flanco), Georgiana Tescu (Event Manager, CulinaryOn) si Chef Liviu Rusu (CulinaryOn).

Crab. Asta a picat pe capul Echipei de Umplutura (Saatchi & Saatchi & The Geeks). Alaturi de avocado, usturoi, unt, vin, ceapa, cartofi, mazare, cibulet (de care nu stiau, dar au aflat de la Google). 

"Noi nu gatim tot timpul crab, asa ca am intrat intr-o poveste, asa cum facem si la munca, intram in pielea personajelor. Asa ca ne-am imaginat ca suntem pirati, iar preparatul este un omagiu capitanului Vrabiuta si am folosit toate ingredientele, pentru ca pe o corabie de pirati nimic nu e in plus", a sunat prezentarea in fata juriului. 

La proba a doua au avut de combatut astenia de toamna cu aburi. Au gatit somon cu legume, insistand ca emotia de toamna are nevoie si de culoare, nu doar de gust.

!MPRO nu a gatit in calificari cu carne, pentru ca unul din membrii echipei e vegetarian. In finala, insa, cei din echipa de improvizatie au trebuit sa isi demonstreze maiestria cu un muschi de porc. Plus bere bruna, fistic, rozmarin si usturoi. Au vrut sa foloseasca si sfecla, chiar daca stiau ca e un intrus. 

Un membru al juriului insista sa gaseasca lucrurile bune in farfurie asa ca a apreciat efortul si aspectul. A lipsit insa gustul, pe care membrii juriului l-au cautat in zadar. 

Cei de la !MPRO au facut improvizatie si la proba cu aburi. Aveau de gatit ceva bun care sa vindece un copywriter bolnav. Au bagat aluatul la cuptor cu speranta sa iasa brownie, dar cand l-au scos si-au dat seama ca trebuie sa il cheme altfel. I-au spus mouleur de ciocolata, l-au pus in pahar si au spus o poveste pe masura. Nu conteaza numele cu care s-a plecat la drum, ci rezultatul, a hotarat juriului. Iar rezultatul a fost mmiaaam.

Pastel Umani sunt urmariti de somon. Ei s-au calificat cu somonul in finala si au improvizat tot cu el, punandu-l in aluat. Au eliminat mustarul din lista de ingrediente si au ales avocado (chiar cel care trebuia eliminat). 

Relatia somonului cu aluatul s-a dovedit mai dificila decat cea cu broccoli, din calificari. Iar aluatul a primit mai multe aprecieri din partea juriului. Si sosul de avocado, de asemenea, chiar daca era intrusul din farfurie.

Ceva care sa ajute la concentrare un copy suparat de briefuri complicate si deadline-uri stranse, au avut de gandit si preparat cei de la Pastel la proba cu aburi. Au facut prajitura cu morcov si sos de ciocolata. Nu e prima destinatie la care te-ai opri cand gatesti cu aburi, dar tehnologia Electrolux i-a dus acolo. Au ajutat si sfaturile lui Mugur Marinescu si reglajele fine ale cuptorului.

Dupa ce au impresionat cu sfecla rosie, GFK Cooking Monsters a trebuit sa faca improvizatie cu rata, pastarnac, telina, gutui, vanilie si scortisoara. Au folosit toate ingredientele. Care era in plus? Rata, s-a strigat din public. Baby carrot erau in plus, a spus Alex Cirtu. Dar echipa l-a gasit necesar. 

Cam dulce, a fost reactia mai multor membri ai juriului. Perfect, au zis altii. Un pic mai acrisor, si-ar fi dorit cativa. 

La aburi trebuia sa gateasca ceva ce te pune pe picioare dupa mahmureala. Au facut piept de pui in crusta cu garnitura de legume si chiar daca parea un preparat banal, gustul lui a luat prin surprindere juriul.

Trei Crampei (UZOR) De data asta chiar sunt trei, l-au adus in finala si pe colegul intarziat de ieri. Si au standarde ridicate de protejat dupa ce au facut ieri oua imbracate in ravioli. In finala au facut improvizatie cu somon, midii, ardei gras, ceapa verde, lapte de cocos, usturoi, lamaita, pasta de curry rosu, baby spanac si lamai. Au pastrat ingredientul intrus secret pe un bilet pentru a vedea daca il detecteaza juriul. Juriul a zis ca lipseste curry, ba nu, midia, ba nu, usturoiul, si oricum, orice ar lipsi, felicitari. 

La aburi, au avut brieful colegilor stresati care consuma doar chipsuri si dulciuri. Asa ca au gatit pentru acesti colegi imaginari niste creveti la abur pe jeleu de citrice si pat de avocado. (Publicul a fost brusc invidios pe colegii lor).

Perfect echilibrat, a declarat juriul. Combinatia de arome e surprinzatoare si nemaipomenita, s-a adaugat.

CuDeToate de la Geometry au avut de lucrat cu cel mai trist, inexpresiv, singuratic cos (dupa cum l-a numit Alex Cirtu): piept de pui, sos de soia, compot piersici, susan, usturoi. Le-au folosit pe toate, nu le-a pasat de posibilul de intrus.

"Puiul este un aliment fad, dar combinatia cu minunile astea dulci-acrisoare il fac nemaipomenit", a declarat juriul. Platingul, de asemenea, foarte elegant. Discutia a ajuns si la aperitivele de nunti care ar trebui interzise prin lege: corabioarele cu ardei gras si branza, rulada de pui. 

Brieful lor la aburi a fost asa: un fel de mancare care sa ajute colegii la concentrare. Au conceput trei sosuri: unul picant, altul cu aport de calorii si al treilea refreshing (lemongras si lapte de cocos) in care sa fie inmuiati coltunasii si care sa lecuiasca orice pofta de dulce sau snacksuri a colegilor. Ultra-super-creativ si versatil a hotarat juriul. Curcubeu in cerul gurii. 

Si cei de la PickTwo au imbratisat toate ingredientele, chiar si posibilele capcane. Au facut surf and turf cu creveti, vita, fructe de padure, coniac, dovleac, pastarnac.

La aburi au facut un preparat de mic dejun care sa vindece un coleg bolnav. Un galbenus pe un norisor de bezea cu bacon, rosii coapte si sparanghel. Pe scurt, ou ochi reinterpretat.

"Daca copilul meu ar vedea asa ceva dimineata, ar fi extaziat", a spus o membra a juriului. Nimic de mirare ca platingul lor trezeste de fiecare data wow-urile juriului, doar sunt un studio de design. 

Monchee Beans au improvizat bine: prajitura cu vita. Cam mult dulce si cam mult sarat in acelasi timp, prea multe lucruri amestecate, fiecare element in farfurie e bun, dar parca, hmmm, a fost sinteza juriului. Alex Cirtu voia sa vada ce vor face cu ciocolata - vita sau prajitura, dar ei au inceput cu dovleacul in cuptor. 

Brieful lor cu aburi a fost un tratament pentru mahmureala: somon cu cartof dulce si broccoli. Intr-un singur cuvant (doua): Ase, Doamne.

Si iata asa am incheiat si Cupa Agentiilor de Gatit by Selgros din 2018. Ca sa citam un jurat: "parca am facut turul bucatariilor lumii in trei zile".

Si incalecam p-o lingura scurta, sa traiasca cine-asculta. Si mai incalecam p-un fus, sa traiasca cine-o spus. Si-am incalecat pe o capsunica, dar n-am spus nicio minciunica.

 

Partenerii Cupei

Despre Selgros Romania 
Se ocupa de varietatea si prospetimea ingredientelor pe care le veti transforma molecular la fata locului, totul in spiritul constructiv al improvizatiei, fara emotii, nici cu presiuni (sunt deja destule la birou).

Despre Kenwood 
Aduce intariri sub forma de instrumentar, de regula absent in meseria de publicitar. Dar pastram familiaritatea - o sa fie multitasking ca la tine in agentie, doar ca in bucatarie.

Despre Electrolux 
Asigura tehnologiile de gatire fara de care n-am putea gusta nici jumatate dintre aromele care o sa ne inconjoare. 

Despre Flanco
Si inainte, si dupa finish-ul Cupei Agentiilor la Gatit, Flanco se angajeaza sa aduca bucatariile romanesti la zi din punct de vedere electrocasnic.

Despre Doncafe Fresh 
Arma secreta a evenimentului nostru, care pana la urma implica niste eforturi in conditii de concurs. Si nu puteam omite un element precum cafeaua, nelipsita oricarui "publicitar starter pack".
 

Despre Cupa Agentiilor la Gatit
Creativii ingredientelor, ai prezentarilor si ai uralelor isi gasesc locul la Cupa Agentiilor la Gatit, un eveniment IQads care face parte dintr-un concept mai amplu de intreceri creative dedicate industriei publicitare din Romania - "Cupa Agentiilor". Scriem retetarul Cupei la Gatit din 2013 si starnim creativii sa se infrunte in preparate si farfurii. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Geometry

Suntem o agentie full service, parte a grupului WPP, care functioneaza pe piata romaneasca din 1992. Prietenii mai vechi ne stiu dupa numele anterioare (Grey, respectiv G2). Din iunie 2013 a luat nastere un nou grup... vezi detalii »

Sectiune



Related