[Seniori de agenție] Mihai Țițirig (Geometry): În ultimii ani, au apărut mai multe idei/campanii mișto de la oameni care nu sunt din departamentul de creație

[Seniori de agenție] Mihai Țițirig (Geometry): În ultimii ani, au apărut mai multe idei/campanii mișto de la oameni care nu sunt din departamentul de creație

Mai intâi, a fost Academia Cațavencu, acolo unde Nic Sârbu l-a angajat în departamentul de marketing. Abia apoi a venit publicitatea pentru Mihai Țițirig (Senior Copywriter, Geometry). SMITE - DraftFCB - MRM//McCann - Geometry. Astfel poate fi rezumat parcursul său în industrie, până la momentul actual.

Mihai spune că va mai poposi o vreme în postura de copy. Rolul de Creative Director este o opțiune, însă una nu foarte apropiată. Deocamdată.

Sunt câțiva GCD și CD doar cu funcția. N-aș vrea să fac pasul mai devreme decât l-aș merita cu adevărat.

Însă sunt destui meseriași din industrie de la care sunt lucruri de furat și de învățat, spune el. De exemplu, e bine să-ți fie rușine de ideile proaste (Silviu Antohe) și e bine să-ți alegi bătăliile (Gina Zgubea). În plus:

Aș fura încrederea lui Cătălin Dobre, sclipirea Ralucăi Feher și golanul-inteligent din Ștefan Vasilachi. 

Plină industria asta de hoțomani.

 

Intrarea în publicitate

TL;DR: am ales să fac asta, că altceva n-a fost.

Aș vrea să zic că m-am hotărât să intru în advertising după ce am auzit un interviu cu Bogdan Naumovici, în care a zis – și cred că nu mă înșel – că “publicitatea e un domeniu de scutiți la sport”. Și probabil m-am gândit că “hey, sunt de nota 7-8; e ok, e nevoie și de mediocri în publicitate.” Doar că, cel mai probabil, nu a fost asta.

N-am, însă, nici vreo poveste siropoasă cu o soră care voia ceva ce ai noștri nu îi puteau lua și am făcut eu un giumbușluc creativ ca să fac rost de bani, la negru, iar apoi polițistul care m-a prins, în loc să mă aresteze, mi-a ținut niște morală și mi-a dat o direcție de carieră.

Am fost clișeul de adolescent căruia i s-a părut un domeniu simpatic. Cum facultăți de advertising nu prea avem, am dat la jurnalism, apoi un master în advertising la SNSPA.

 

Primii pași

TL;DR: am dat mail la primele 7 agenții de pe IQads, una m-a angajat.  

Eu uit și foarte repede lucruri. Dar.

Ori prin B24FUN, ori prin 7Seri, nu mai știu, am văzut un job: “asistent implementare în agenția X”. Putea să scrie orice după asistent; eram asistentul cuiva, deci învățam. M-am dus la interviu. Vară, Iancului. L-am așteptat vreo 45’ pe om. Și-l văd că vine cu un pepene verde. Deja mă gândeam: “Țițirig, pregătește-te: o să te pună să-i vinzi pepenele verde. Ca și când ar fi un pepene galben!” N-a fost să fie.

Ceva timp mai încolo, îmi sare jobul de “promoter” în față. Mă duc la interviu. Sunt într-o casă imensă, ocolesc 17 bucăți de mobilă, îmi agăț și rup pantalonii pe cant. Jobul era, practic, de “sandwich man”, 8 ore / zi, pauză de 15’ la fiecare 2 ore, 12 kilograme pe tine. N-a fost să fie.

Apoi am zis să fiu puțin inteligent și, dacă tot citeam Academia Cațavencu, am zis să le dau un mail să-i intreb dacă pot să fac practică la ei. A fost să fie. După 3-4 luni, Nic Sarbu m-a angajat în departamentul de marketing. Nic Sarbu - de la care am învățat primul lucru destul de rapid: expresia “închide geamul că intră frigul” este fizicește greșită; de fapt, iese căldura. #mindblown

Apoi, când am vrut în agenție, am intrat pe IQads, am dat mail primelor 7 agenții din lista voastră, două m-au chemat la interviu, SMITE m-a angajat. Apoi DraftFCB. Apoi MRM//McCann. Acum Geometry. Cam atât.

 

Interviuri și alte chestii

TL;DR: orice agenție angajează.

Cred că nu prea mai sunt outsideri. Suntem puțini. Dar chiar și așa, oricine știe pe cineva care știe pe cineva într-o agenție. Ei nu caută, dar omul ăla schimbă zilnic meme-uri cu altcineva dintr-o altă agenție care parcă ar angaja.

Cred că azi este angajat mai întâi omul, apoi portofoliul. Iar asta-i și bine, și rău. Nah.

Altfel, n-am auzit agenție care să nu caute oameni. Acum. Azi. Pune-i 3 art directori, 3-4 accounti și 1 copywriter pe masă și îi angajează până să zici “intră acum!”.

 

Parcursul tău de până acum

TL;DR: de la aproape-sandwich man, la tema interviului

De la junior copywriter la SMITE, la senior la Geometry, cu toți pașii clasici bifați la mijloc. Am învățat și de la Nir Refuah, și de la Ioana Filip, iar acum de la Mihai Fetcu. #namedropping

Însă. Cred Mi-am dat seama că cel mai mult transfer de la oamenii cu care lucrez cot la cot, deadline după deadline. De la Silviu Antohe, primul art cu care am lucrat, am învățat să-mi fie rușine de ideile și line-urile mele proaste. Ajută. De la Gina Zgubea, account în perioada MRM, am învățat: Țițirig, alege-ți luptele.Ajută. Iar de la Bogdan Teodorescu, cu care lucrez de vreo 3 ani, învăț și când suntem de acord, dar mai ales când nu.

Au fost și oameni de la care am învățat ce să nu fac.

 

Schimbările din advertising

TL;DR: ideile nu mai vin doar din creație.

~200 de români pleacă din ţară în fiecare zi. Nu chiar așa, dar așa și aici. Pleacă foarte mulți oameni din agenție/publicitate. Aș pune asta ca una dintre schimbări. Și ar mai fi, dar dă un Google și le găsești pe toate, zise cu alte cuvinte.

Dar mai zic un gând: cred că în ultimii ani au apărut mai multe idei/campanii mișto de la oameni care nu sunt din departamentul de creație.

 

Campanii de care ești mândru

TL;DR: ROMbot și #NoNoGifts

Două. ROMbot (-ul Ioanei Filip) în MRM. O tensiune puternică, o idee mișto, un proiect la care au muncit mulți oameni; și cu râs nervos, și cu râs cu zgomot, și cu 1 decembrie la birou.

No-No Gifts, pentru Băneasa Shopping City în Geometry. Poate și pentru că trecuse ceva timp de când nu mai făcusem o campanie 92% din cum am gândit-o și prezentat-o.

 

Și de la alții?

TL;DR: sunt multe.

Aș vrea să evit să le zic pe alea vechi-vechi sau să le gândesc prea mult.

Impreuna #pentrumagichome, JAZZ; Bihor Couture, McCann; Blending Spirits, The HUB Partners. Ah, ah, ah. Și una caldă de săptămâna trecută: Trăiască Capra Vecinului!, GMP. Și, chiar dacă nu e neaparat din vecini-vecini, ci de la vecinii de peste birou: ARO - De bază prin casă, Geometry.

 

Campanii preferate din afară

TL;DR: sunt și mai multe.

I am a simple man. Be stupid, Diesel. Sau #OptOutside, REI. Sau FCK, KFC. Sau The Interactive form, CANAL+. Sau Inglorious Fruits, Intermarché. Sau Unlimited Stadium, Nike. Sau Save our species, Lacoste. Cu un alt “pentru că […]” la fiecare.

 

Publicitari de la care ai fura

TL;DR: un mecanic cu fratele la pușcărie, Cătălin Dobre, Raluca Feher și Ștefan Vasilachi.

Aș fura încrederea lui Cătălin Dobre, sclipirea Ralucăi Feher și golanul-inteligent din Ștefan Vasilachi. Campanii n-aș prea fura.

Altfel, deși are cumva doar tangențial legătură cu întrebarea, am furat un gând de la un mecanic care mi-a lucrat ceva foarte prost la mașină acum vreo 4 ani (după ce l-a bălăcărit pe ăla de dinaintea lui pentru cât de prost a lucrat): “Frati-miu? Băiat inteligent. Liceu, facultate. Plecat pe afară. Și la ce i-a ajutat? Tot la pușcărie a ajuns.” Let that sink in.

 

Planuri de management in Creație?

TL;DR: mai stau.

Uuu. Momentul meu să spread some hate. Daca e vreo chestie care nu mi-a plăcut niciodată, a fost să o ard (prea) politic. Ridic puțin preșul și zic: sunt câțiva GCD și CD doar cu funcția *insert Daniel Sloss’s evil face here*. N-aș vrea să fac pasul mai devreme decât l-aș merita cu adevărat.

Altfel, cred că o să mai rămân niște ani pe aici. Dar - dacă-mi vine moștenirea aia surpriză - sunt pregătit oricând să îmi fac o cabană la munte, unde o să vând ceai și cârnați prăjiți 2 săptămâni în același ulei. La supra-preţ.

 

2018

Interesant. Unde “interesant” e cuvântul ăla pe care-l zici când nu prea știi ce să zici. Ba nu. Știu: razant.

 

2019?

Mai agitat.

 

Un trend global de aplicat mai apăsat și la noi

Hm. Să o zic cu voce tare, să nu o zic? Știu ce nu aș vrea să mai văd: atât influential marketing făcut cu o riglă șerpuită.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

GMP Advertising

GMP Advertising este una dintre cele mai premiate agenții independente din România pentru eficiență și creativitate. Este singura agenție românească deținătoare a două trofee Agenția Independentă a Anului... vezi detalii »

Geometry

Suntem o agentie full service, parte a grupului WPP, care functioneaza pe piata romaneasca din 1992. Prietenii mai vechi ne stiu dupa numele anterioare (Grey, respectiv G2). Din iunie 2013 a luat nastere un nou grup... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related