Achim Rietze (Google ZOO EMEA): Dezvoltarea Machine Learning-ului ne va conduce spre o versiune hiper-personalizata a marketingului

Achim Rietze (Google ZOO EMEA): Dezvoltarea Machine Learning-ului ne va conduce spre o versiune hiper-personalizata a marketingului

Achim Rietze (Strategy Lead, Google ZOO EMEA) si-a inceput traseul in publicitate in Germania anului 2001 si a trecut de la Y&R la Jung von Matt, construind o divizie de strategie in cadrul Lukas Lindemann Rosinski (agentie integrata derivata din Jung von Matt), inainte sa ajunga la Google, in 2015.

Dupa experienta ca Presedinte al juriului la aceasta editie a Premiilor Effie, Achim ne-a spus urmatoarele despre peisajul local al comunicarii: romanii ar trebui cu siguranta sa-si imparta expertiza cu intreg restul lumii, in vreme ce ar trebuie sa exploreze oportunitatile mari de crestere care inca exista in zona Data-driven/Programmatic. 

L-am intrebat si despre viitorul industriei de comunicare, anume daca vom avea nevoie de oameni ori de ingineri creativi. Raspunsul, pe scurt, este ca nevoie va fi pe ambele parti. Disecarea datelor in moduri creative, cum o descrie Achim, va deveni un pas obligatoriu in procesele oricarei agentii.

The English version of this interview is right over here

 

Constructia unui brand in mediul digital

Majoritatea oamenilor ar fi de acord ca lumea a devenit un loc complex. Jobul nostru este sa sustinem brandurile si agentiile lor creative care folosesc platformele Google pentru a obtine cele mai bune rezultate in campaniile derulate. De la croirea unei strategii de YouTube si pana la dezvoltarea unor aplicatii utile AR sau Google Assistant, in functie de provocarile si obiectivele brandului.

Studiile noastre arata ca tot mai multi oameni vor sa inteleaga mai bine lumea din jurul lor, fapt care conduce spre o audienta mai atenta pentru branduri. Si, mai mult decat oricand, oamenii vorbesc cu device-uri in rutina lor zilnica. Asa ca, daca vrei sa ai succes ca brand, trebuie sa fii vazut, sa fii destept si rapid.

 

Comunicarea locala. Caracteristici

In primul rand, trebuie sa-i complimentez pe toti cei care au reusit sa ajunga pe listele de finalisti Effie. Am spus-o chiar la inceputul preluarii juriului. Pentru mine, toti finalistii sunt castigatori pentru ca primesc puncte in Effie Effectiveness Index si sunt, totodata, sarbatoriti prin includerea in bibilioteca case-urilor Effie.

Din perspectiva mea, romanii pot fi cu adevarat mandri de calitatea case-urilor lor si ar trebui sa foloseasca  oportunitatea de a-si impartasi cunostintele si expertiza cu intreaga lume - in mod public!

Ce am realizat de-a lungul procesului e ca exista o oportunitate mare de a avea mai multe case-uri castigatoare la categoria Data-driven/Programmatic. In viitor, brandurile nu vor gandi in asset-uri creative - ci in sisteme creative.

 

Creativi vs. ingineri 

Cine, daca nu creativii, ar fi mai buni in utilizarea noilor platforme si fructificarea noilor posibilitati pentru a le umple de povesti si viata? Ce imi place foarte mult este ca tehnologia ne permite sa aducem o noua dimensiune asupra ideilor, sa construim ceva care poate scala si care poate calatori in moduri noi si captivante. Trebuie doar sa te intrebi in ce fel au datele capacitatea de a informa cel mai bine campania la care lucrezi si poti ajunge la un progres real pentru brand.

Sunt de parere ca agentia viitorului trebuie sa poata oferi o cultura reala a colaborarii si a diversitatii. Numai printr-un mod de lucru inclusiv poti beneficia de cunostinte si competente specializate.

Viitorul va fi despre maritisul creativitatii cu datele, ceea ce inseamna ca agentiile vor trebui sa se asigure ca au la dispozitie echipe care pot diseca datele in moduri creative.

Cand vine vorba de Machine Learning, este evident ca oamenii au putere de procesare mai mica decat a masinilor, dar ganditi-va la valoarea atributelor umane ca empatia, pasiunea si creativitatea - microcipurile nu au emotii. Sursa tuturor marilor inventii este creativitatea umana. Si oamenii sunt cei care decid cum sa foloseasca cel mai bine instrumentele. Datele nu vor inlocui niciodata ideile. 

 

Industria comunicarii peste 10 ani

Dezvoltarea Machine Learning-ului ne va conduce spre o versiune hiper-personalizata a marketingului. Deja, astazi, poti crea video-uri customizate scalabile prin tool-ul YouTube Director Mix. Si stim ca ad-urile relevante primesc de 3 ori mai multa atentie decat ad-urile average*. Deci de ce nu am folosi tehnologiile moderne pentru a imbunatati arta storytellingului si pentru a ne conecta cu lumea in moduri noi si pline de sens?

 *Google/Ipsos, Video Mobile Diary, U.S., 2017, n of 4,381 (saw ads occasions).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related