[Înnoirea în industrie] Anca Catarambol (Publicis Groupe România): Să nu te mulțumești cu mediocritatea

[Înnoirea în industrie] Anca Catarambol (Publicis Groupe România): Să nu te mulțumești cu mediocritatea

Anca Catarambol, HR Manager Publicis Groupe România, ne spune că Publicis e în prezent cel mai mare grup de comunicare din România, format din 9 agenții care își împart munca între creație, media, PR sau events.

Asta începe să sune ca tărâmul tuturor posibilităților în materie de oportunități de carieră. Totuși, spune ea, dacă ești doar în căutare de un loc în care să bifezi de la 9 la 6, cu gândul mai mult la momentul în care vei putea pleca acasă decât la task-urile pe care le ai de făcut, posibilitățile se mai reduc. Asta e valabil pentru publicitate în general, care are nevoie continuă de oameni, dar de oameni pasionați, a căror creativitate îi ține permanent în priză și care sunt neobosiți în a munci spre a deveni mai buni.

Iar pentru asta e nevoie să ieși uneori din confortul casei și să intri într-un mediu în care mediocritatea nu o variantă.

 

O oportunitate cât 9 agenții și peste 100 de clienți

Atunci când aducem noi colegi în Publicis Groupe România ne dorim în primul rând să aducem noi “minți frumoase” care să lucreze alături de alte “minți frumoase”, care fac deja parte din echipă. Și avem ceva “minți frumoase” cu care ne mândrim :)

În acest moment, suntem cel mai mare grup de comunicare din România și deviza noastră este “The Power of One”. Iar forța, puterea vine din faptul că în acest “Power of One” sunt atât nume mari, cu tradiție, cât și agenții noi, conectate la noile tehnologii. Sub același acoperiș suntem: Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, MSL The Practice, Zenith, Starcom, cât și Spark Foundry, Publicis Sports&Entertainment, Publicis Events.

Avem, deci, la dispoziție, oportunități de carieră în domenii diverse ale comunicării și suntem dispuși, dacă simțim potențial, să găsim cea mai bună variantă pentru un nou coleg: una din cele 3 agenții de creație, una din cele 3 agenții de media, la PR sau la Events. Dacă ești preocupat de sport, și marketingul sportiv poate fi o direcție pentru tine. Poți să începi în Client Service, dar după o vreme să-ți dai seama că vrei să faci media sau strategie.

Avem în portofoliu peste 100 de clienți de top, o treime dintre ei fiind lideri locali de business în domeniile lor. Ca nou-venit, ai ocazia, încă de la început, să lucrezi pe conturi și proiecte importante, lucru care ne diferențiază de alte agenții.

De asemenea, pentru că avem și conturi unde se lucrează în echipe multidisciplinare - Asahi (Ursus Breweries), Daimler, Ferrero, L’Oreal, Nestle, OLX, OMV Petrom, P&G, Raiffeisen Bank, Reckit Benckiser, Samsung, Secom sunt doar câteva dintre ele – și experiența pe care o capeți e la fel, multidisciplinară, pentru că vezi cum abordările propuse de fiecare disciplină sunt reunite într-un întreg coerent.

 

Integrarea în Publicis Group

Ca organizație, avem un proces de induction pentru toți noii veniți, nu doar pentru studenți. Fiecare nou coleg are alocat un Buddy care are ca rol fix acest aspect, să-i facă integrarea mai ușoară. O dată pe luna toți colegii noi se întâlnesc cu membrii board-ului și află mai multe despre istoria Publicis Groupe. Noii colegi sunt întâmpinați în prima zi cu cărți de vizită, cu un mesaj de bun-venit și, în funcție de agenția în care vii, poți să iei masa cu colegii în prima zi, sau să bei o cafea cu șeful în prima săptămâna sau diverse alte inițiative care sunt gândite să-ți facă integrarea mai ușoară.

 

Mediocritatea nu e o variantă

Indiferent dacă vrei la creație, la strategie, client service, media, digital sau events, ne dorim să fii pasionat de publicitate, dornic să înveți lucruri noi. Să nu te mulțumești cu mediocritatea, să-ți dorești să fii mândru de ceea ce faci, să te bucuri de propria muncă. Ca și competențe necesare, având în vedere diversitatea de agenții, găsim un loc pentru ține. 

Dar dacă ești adeptul ideologiei “merge și-așa, it’s just a job”, nu este publicitatea de tine, indiferent de domeniu. Dacă-ți dorești doar un loc călduț, unde “să bifezi de la 9 la 6” și să pleci repede acasă la hobby-urile tale atunci sigur acest domeniu nu ți se potrivește. Eu nu zic că e rău sau bine așa, eu doar spun că oamenii din publicitate pun pasiune în ceea ce fac, își aduc hobby-urile la job, le integrează în munca lor. Marele plus este că vii cu drag la birou, colegii îți devin prieteni, petreceți timp împreună atât la birou cât și în afară lui, nu simți corvoada unui job. 

Da, e de muncă, e presiune pe calitatea produsului, pe faptul că deadline-ul nu prea așteaptă, dar tocmai pentru că e importantă calitatea, iar un produs bun nu se naște într-o atmosfera relaxată. Când ești mândru de ce-ți iese din mână, job-ul nu mai este o corvoadă. 

 

A avea sau a nu avea experiență

Hai să definim ce înseamnă experiență pentru un tânăr la început de drum: câștigată în școală, în internship-uri sau în activități de voluntariat. Și da, ajută experiența asta. Se vede în limbaj - știi termenii, înțelegi conceptele, nu este o limbă străină pentru tine. Acum se văd cei care au făcut “pe bune” școala, au fost activi, prezenți la cursuri, implicați în proiectele școlare. Ei au limbajul industriei, fundația e făcută, avem pe ce să construim împreună.

Altfel, e mai greu. Dar nu imposibil :) Vii din alt domeniu, ai făcut Finanțe-Bănci sau Drept sau ești un proaspăt inginer și nu te regăsești în ceea ce faci acum, din varii motive. Poți face o schimbare în carieră. Conectează-te la industrie, urmărește-ne pe IQads, fă Școala ADC sau Școala IAA în paralel cu job-ul actual, dacă financiar nu-ți permiți să stai fără job. Și caută-ne, arată-ne că vrei în publicitate.

Avem colegi care au venit din audit și din financiar și sunt oameni de client service acum, medici veterinari care fac web design.

Avem mulți absolvenți de facultăți tehnice în agențiile de media și digital sau în echipele de data& strategy - doar câteva exemple care-mi trec prin minte acum.

Indiferent de facultatea făcută, aplică pe un job de front-desk. Vino la recepție și ai acces la toate internship-urile din Publicis Groupe. Te împrietenești cu colegii, participi la evenimentele noastre și afli ce ți se potrivește. Practic, job-ul de la recepție vine la pachet cu o orientare în carieră. Avem colegi din recepție în mai toate specializările/ departamentele grupului și suntem foarte mândri de ei! E o poartă de intrare deschisă în permanență.

 

Facultatea – importantă, dar nu de neînlocuit

Facultatea construiește fundația. Aia bine făcută, cu implicare. Restul construim împreună. Dar, cu dorința de învățare și dezvoltare, cu câtă informație este acum online, cu acces la platforma noastră de e-learning, cu școli de profil accesibile se poate și fără o facultate de profil, doar să ai motivația. Restul se învață.

Eu remarc o apropiere a școlilor de profil de industrie, suntem mai aproape, mai interconectați și se vede acest fapt. De vreo 2 ani suntem pe un trend bun, aș zice. Cu ajutorul IAA (organizație căreia îi mulțumesc pe această cale), avem programe de mentorat și diverse inițiative care ne-au apropiat de mediul academic.

Ne îndreptăm spre o normalitate care-mi dă un mare sentiment de bine și mă face să privesc cu speranță spre viitor.

 

Publictate vs. alte industrii

De câțiva ani simțim cu toții o concurență acerbă din parte IT&C. În plus, companiile mari, care și-au deschis diverse BPO-uri în România, au pus o mare presiune pe piața forței de muncă. Noi avem marele atu că beneficiem de un climat cool, relaxat, mult mai prietenos decât în alte industrii. În plus, proiectele în care ești implicat sunt frumoase, cu rezultate imediate.  Ai alături oameni inteligenți, preocupați de nou, cu o degajare și o relaxare care ajută la creativitate.

 

Plusurile și minusurile noii generații

Sunt deschiși, pragmatici, au însă mai puțină emoție și sunt mai centrați pe propriile interese.

Sunt mai siguri pe ei, pe propria valoare, știu să se vândă mai bine. Dornici de dezvoltare, atenți la propria perspectivă de dezvoltare, de învățare. Sunt mai concentrați pe “what’s in it for me”.

Toate astea au conotație atât pozitivă cât și negativă. Dacă și ei la rândul lor oferă, se implică sau cum îmi place mie să spun, “țin cu casa”, atunci e win-win situation. Ideal e să fie un echilibru între ce oferă și ce vor să primească. Atunci treaba merge și toată lumea e fericită. Apar frustrări, nemulțumiri de ambele părți atunci când acest echilibru nu mai există.

 

Înainte de interviu, nu uita să

Mi-aș dori ca atunci când cineva vine la interviu să știe ce departamente sunt în agenție, ce cred ei că li se potrivește - dacă vrea să facă Client Service sau Creație, Strategie. Chiar dacă ulterior ne dăm și noi cu părerea și credem că i se potrivește altceva sau face o mutare laterală, această prima părere denotă implicare.

Apoi, e de ajutor să știi unde mergi, să aloci 10-15 minute pentru a afla câte ceva despre agenția la care mergi la interviu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Zenith

Zenith este The ROI Agency. Printr-o combinatie unica de date, tehnologie si specialisti in domeniu, facem fata chiar si celor mai complexe provocari si contribuim activ la cresterea business-urilor clientilor... vezi detalii »

Dosare editoriale

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related