[Pe strada lui George] Vio Dan: Cel mai bine ar fi ca participanții să se gândească ce le-ar plăcea lor să vadă în fiecare zi

[Pe strada lui George] Vio Dan: Cel mai bine ar fi ca participanții să se gândească ce le-ar plăcea lor să vadă în fiecare zi

Patru stâlpi de pe podul Aurel Vlaicu din Pipera așteaptă. Poveste, inspirație, mesaj, aventură sau descoperire. E rândul vostru să intrați în competiția Future Artists @ George Street Gallery și să îi transformați în opere de artă, în galeria #GeorgeStreetArt. Propunerile au început să apară.

Iar juriul dă o mână de ajutor. Prin sfaturi, ponturi și insighturi. Vio Dan, Art Director One Night Gallery, crede că înainte să se apuce să lucreze la propunere, cel mai bine ar fi ca participanții să se gândească ce le-ar plăcea lor să vadă în fiecare zi, spre birou, casă etc. Ce le-ar face ziua puțin mai bună într-una dintre cele mai agitate zone din București.

Vio mai are o asteptare de la participanti, ceva mai egoistă:

Să descopăr cu ocazia asta noi artiști pe care să-i urmăresc în continuare sau pe care să îi cooptăm în cadrul evenimentelor One Night Gallery. :) 

 

Sfat pentru participanți

„George e ca tine”, deci cred că cel mai important este ca artiștii să ilustreze ceva care îi reprezintă. Așa le va fi ușor să găsească un concept și o interpretare a temei cât mai potrivită, în care George se integrează cu ușurință. 

Pentru că muralele vor fi augmentate, ar fi bine atunci când stabilesc ce vor ilustra sa aibă în minte și cum și-ar imagina o animație pe baza lucrării. Într-un registru mai tehnic, ar ajuta ca ilustrațiile să fie lucrate vectorial sau pe layere.

 

Integrarea lui George în lucrări

Nu cred că ar trebui să fie un element separat, ca de branding, ci să facă parte din compoziție. Să fie o reinterpretare a universului și valorilor George în viziunea artiștilor, bine integrat în povestea ilustrată.

Ca exemple pot fi folosite colecția George x One Night Gallery în care 9 artiști au reinterpretat logo-ul George în propriul stil sau pilonii podului deja pictați.

        

Așteptari

Să reflecte stilul participanților, iar de aici cred ca vor veni de la sine originalitatea, creativitatea și tot așa. Mi-ar plăcea ca forma stâlpilor să fie un element care să te surprindă în compoziție, la fel și identitatea George.

O altă așteptare, dar ceva mai egoistă, ar fi să descopăr cu ocazia asta noi artiști pe care să-i urmăresc în continuare sau pe care să îi cooptăm în cadrul evenimentelor One Night Gallery. :)

 

Ponturi & insights

Înainte să se apuce să lucreze la propunere, cred ca cel mai bine ar fi ca participanții să se gândească ce le-ar plăcea lor să vadă în fiecare zi, spre birou, casă etc. Ce le-ar face ziua puțin mai bună într-una dintre cele mai agitate zone din București.

În plus, posibil ca pentru mulți dintre ei muralul de la pod să fie primul contact pe care îl vor avea cu trecătorii de acolo, deci poate fi o carte de vizită care să atragă ușor atenția.

Inspirația cred că vine de peste tot. Rămâne doar să alegi cum folosești mai departe ce vezi.

 

Criterii de evaluare

Pentru mine, criteriile cele mai importante sunt cât de bine este ilustrată tema, dar și originalitatea lucrării. Culorile alese, cum va fi folosit stâlpul ca suport pentru mural, dar și cum va fi integrat George sunt elemente care vor influența rezultatul final.

 

Relația ta cu arta stradală 

Cred că suntem prieteni de ceva timp deja și îmi atrage atenția de fiecare dată :). Am făcut parte până acum din mai multe proiecte care prin street art au reușit să transforme măcar puțin orașul. Un proiect în care posturile de transformare deveneau lucrări de artă, Uriași de Pantelimon cu street art la înălțime, augmentarea muralelor de anul acesta de la Street Delivery de One Night Gallery, iar acum George Art Gallery.

 

Ce are unic arta de stradă

Spre deosebire de alte forme de artă, street art-ul este printre puținele care „vin la tine” fie că vrei sau nu. Nu e nevoie să mergi în galerii, muzee sau spații dedicate ca să fii expus la street art, ci face parte din oraș.

Deși a început ca o formă de vandalism, în timp a ajuns să devină opusul. Să înfrumusețeze spațiile, să contribuie la starea de bine a locuitorilor unui oraș, dar și să joace un rol important în rezolvarea sau măcar conștientizarea unor probleme sociale sau politice. 

 

O lucrare care ți-a atras atenția

Trișez puțin cu un mural din 2017 - este probabil cel mai mare din România, dar nu sunt foarte mulți care știu de el, pentru că e vizibil doar de la înălțime. Este făcut de Ella&Pitr în cadrul proiectului Uriași de Pantelimon și este inspirat de poveștile din Pantelimon. Mi-a plăcut foarte mult și muralul Optics Group (Lost Optics & Pren) de la Street Delivery pe care am și reușit să îl augmentăm.

Din afară îmi vine în minte Djerbahood, un proiect din Tunisia în care 150 de artiști au reușit să transforme o insulă cu o reputație proastă din cauza deșeurilor într-o atracție pentru turiști – un muzeu în aer liber cu peste 250 de murale.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Campanii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related