Yes, We dare! O conferință ca un maraton intens: brief-uri contra-cronometru, soluții live, inspirație sub presiune

Yes, We dare! O conferință ca un maraton intens: brief-uri contra-cronometru, soluții live, inspirație sub presiune

De obicei, la o conferință, specialiștii vorbesc și ceilalți ascultă, își notează, se bucură de inspirație. S-a făcut și asta la evenimentul Yes, We Dare!, care a avut loc pe 30 septembrie, și despre care vă spuneam că vrea să facă ceea ce predică. Dar s-au și inversat rolurile. Specialiștii au ascultat nevoile companiilor și apoi au muncit într-un maraton intens pentru a găsi soluții pentru nevoile lor.

Echipele Dare Digital au primit și au lucrat pe 6 brief-uri: două start-up-uri, două companii mari și două asociații. Au avut loc sesiuni de debriefing pentru ca specialistii să își poată lua insight-uri extra în timp real de la clienți și apoi s-au apucat de treabă. Au avut 4 ore la dispoziție să găsească răspunsuri la briefuri.

"Am lucrat cu oameni pentru care deadline-ul scurt a fost mai puțin un motiv de hipervențilatie și mai mult o motivație puternică să dea ca de obicei tot ce au mai bun. Doar că de data asta soluțiile au trebuit să vină repede. De vreo 5-6 ori mai repede decât de obicei.", povestește Andreea Marcu (Creative Director Dare Digital)

În timpul acesta, participanții din sală au aflat noutățile și trendurile din domeniu, în cadrul prezentărilor. Despre promovarea în mediile tradiționale versus promovarea în mediile online, a povestit Alin Nemuț, Performance Marketing Director Dare Digital, cu 15 ani de experiență în digital. Dorin Boerescu (2Performant) a vorbit despre micro-influencers și relația lor cu brandurile. Despre importanța cercetării de piață pentru rezultatele campaniilor și a brandurilor, a explicat mai multe Monica Marinescu (WaveTree0), iar despre delegare și eficientizarea rezultatelor la nivel de companii, a susținut o prezentare Ovidiu Toader (Business Coach & Trainer). Dana Nae Popa & Laura Iane (pastel) au arătat ce înseamnă să-ți pese cu adevărat de business-ul clientului.

După încheierea speech-urilor, team leaderii au susținut prezentările și au oferit clienților propunerile și soluțiile digitale integrate care să răspundă provocărilor din brief-uri. A urmat o sesiune de feedback cu fiecare client prezent în sală, care a oferit input-ul personal cu privire la soluțiile propuse.

Care au fost principalele concluzii și impresii ale evenimentului, cu ce învățături și inspirație au plecat de acolo participanții, povestesc în rândurile de mai jos Ciprian Susanu, General Manager Dare Digital și organizatorul acestui eveniment, și echipele Dare Digital care au lucrat pe briefurile înscrise.

 

Concluzii & impresii 

Ciprian Susanu: În primul rând, sunt foarte mulțumit că am reușit să avem un echilibru excelent între tipurile de brief-uri pe care le-am primit: am avut în sală două ONG-uri (MagiCamp și EFdEN), două start-up-uri care au primit recent finanțare (Ialoc și Beez) și doi clienți clasici de advertising (Zarea și Caroli).

Ne-am dorit mult să venim cu idei creative care să susțină cauzele sociale puse pe masă de cele două ONG-uri: EFdeN – colectarea selectivă a deșeurilor și MagiCamp – donații continue pentru cauzele asociației și a copiilor bolnavi de cancer.

În același timp, și startup-urile cu apetit pentru investitori reprezintă o categorie de business cu totul specială pe piață, categorie care nu are întotdeauna acces la soluții de advertising fezabile, atât din cauza focusului și a bugetelor investite în produs cât și din cauza experienței reduse în industrie a antreprenorilor.

ADN-ul Dare Digital este foarte apropiat de această tipologie de business și, de foarte multe ori, advertising-ul, și cu preponderență cel digital, poate face o diferență între succes și eșec.

În final, prezența companiilor Zarea și Caroli, clienți care sunt obișnuiți să lucreze cu agenții puternice din piață, ne-a provocat să ne implicăm maximal și să arătăm, live, că ne putem ridica la nivelul de top al pieței din România.

 

Provocările din piață & brief-uri

Provocările sunt aceleași pe piața locală de mulți ani: instrumentele digitale sunt greu înțelese sau utilizate prea puțin, există în industrie furnizori nepregătiți iar potențialul real al clienților poate fi irosit cu ușurință și, surprinzător, există în continare multe companii de toate dimensiunile care adoptă greoi marketingul digital.

Totuși, pentru că am învățat să privesc toate provocările drept oportunități de business, rămân în continuare optimist și mă bucur că putem contribui la creșterea pieței prin ceea ce facem zi de zi. A fost doar prima ediție și ne-a setat un background pentru următoarele pe care intenționăm să le ducem la următorul nivel, atât din punct de vedere al numărului de brief-uri cât și din punctul de vedere al dificultății provocărilor de business puse pe masă de către clienți.

 

Trenduri

Ciprian Susanu: Am observat că și clienții ancorați în modelele de business clasice sunt tot mai conștienți de importannța integrării canalelor de promovare și distribuție online în business și fac pași importanți în direcția aceasta.

În același timp, startup-urile și finanțarea prin fonduri capătă elan și la noi, ceea ce aduce o nouă tipologie de business pe piață, cu nevoi și prerequisites specifice dar cu disponibilitatea de a investi bugete semnificative în digital.

Mai mult, brand-urile care acum câțiva ani depindeau aproape exclusiv de canale de distribuție clasice ajung să exploreze tot mai mult canalele online și sunt tot mai deschise către promovarea prin medii digitale pentru a ajunge la alte tipuri de audiență și pentru a aduce un plus de coolness sau prospețime brandului sau pur și simplu nevoia de adaptare la trenduri și la direcția în care evoluează piața, obiceiurile și momentele de consum sau gradul de digitalizare și așteptările utilizatorilor.

 

Partea preferată de la eveniment

Ciprian Susanu: Prezentarea soluțiilor, de departe, a fost preferatea mea. Energia care s-a creat în jurul acelui moment, dedicarea fantastică de care au dat dovadă toți colegii mei din ecosistemul Dare Digital și încântarea clienților care au primit, unii dintre ei, și 5-6 idei de creație foarte potrivite, la pachet cu propuneri fezabile, on-budget, de amplificare digitală.

S-a văzut și simțit surprinderea lor când, la doar 5 ore de la debriefing, au primit soluții atât de bine integrate.

 

Ce te-a surprins

Ciprian Susanu: M-a surprins mult faptul că unul dintre clienți a afirmat că „ați înțeles într-o oră de discuție ceea ce nouă ne-a luat un an să învățăm”. Totodată, m-au uimit ideile excelente propuse de colegii mei pe brief-urile oferite de către ONG-uri și au venit ca o confirmare că alinerea la valori a oamenilor din ecosistem cu proiectele pe care lucrează contează enorm în atingerea rezultatelor dorite.

 

Briefuri și soluții

Echipele au lucrat pe trei categorii de clienți:

  • 2 startup-uri: Beez (o aplicație și serviciu de shopping care oferă cashback) și ialoc (aplicație mobilă și website care permite rezervări online la restaurante în peste 2000 de locații)

  • 2 companii mari: Zarea (un brief pe brandy) & Caroli (un brief pe Active Snack)

  • 2 asociații: EFdeN (cu un brief pe reciclare selectivă/plastic) și MagiCamp (cu un brief care cerea o soluție legată de menținerea donatorilor și de atragerea acestora și în alte proiecte ale asociației)

Cum au ajuns la o soluție și care a fost experiența dezvoltării lor într-un timp atât de scurt, povestesc team leaderii echipelor: Catrinel Burghelea - Communications Strategist, Alin Nemuț - Performance Marketing Director, Iulia Trandafir & Bianca Adăscăliței - Social Media Strategist, Andreea Marcu - Creative Director, Andrei Bălbărău - Ecosystem Manager și Alexandra Andrei - Senior Communications Specialist.

 

Experiența & procesul de lucru

Alexandra Andrei: A fost o zi cu multe emoții și cu multă adrenalină, dar faptul că am lucrat pe multe proiecte și tipologii de clienți împreună înainte și faptul că am ajuns la o înțelegere oarecum fuzională unul cu celălalt, ne-a ajutat să ne alocăm timpul eficient pe fiecare brief pe care am lucrat în timpul zilei.

Alin Nemuț: Experiența Yes We Dare a fost frumoasă și un maraton pentru toți membrii ecosistemului. Toți am fost nevoiți să ne implicăm 100% și să lucr

Andreea Marcu: O singură zi de team working pe brief-uri contra-cronometru are mai multe șanse să creeze conexiuni reale decât o săptămână întreagă de team snorkeling pe-o insulă exotică. În sensul ăsta, prima ediție de Yes We Dare a fost cel mai intens team building la care am participat până acum.

Andrei Bălbărău: Modul de lucru a fost cu siguranță alert, dar în același timp plăcut și plin de inspirație, s-au creat multe conexiuni și legături între membrii ecosistemului. Yes We Dare! a fost o experiență în urma căreia cu siguranță am avut mult de câștigat la nivel de încredere în ceea ce putem realiza și oferi clienților și pieței împreună, experiență pe care abia aștept să o repetăm.

Catrinel Burghelea: #YesWeDare a fost exact provocarea de care ai nevoie din când în când, ca profesionist în meseria asta: mi-a amintit de Olimpiadele Comunicării din facultate și de energia și entuziasmul pe care le poate genera meseria pe care o fac. Doar că de data asta am fost o echipă de oameni cu experiență și am reușit să generăm soluții și idei fundamentate, fezabile, care au generat la rândul lor entuziasm în rândul clienților.

 

Ce ați observat din brief-urile companiilor

Alexandra Andrei: O orientare și o deschidere tot mai mare către digital și request-uri specifice și bine gândite, în acord cu tipologia de brand și cu targetul. Brief-urile au fost challenging și au avut nevoie de un mix de skill-uri, însă ecosistemul nostru chiar pe asta mizează.

Alin Nemuț: Pot spune ce am observat în cazul brief-ului pe care am lucrat împreună cu echipa mea. A fost un brief ceva mai dificil și foarte complex, din segmentul financiar, însă am reușit ca în cele câteva ore de lucru, să înțelegem subsidiarele business-ului și să oferim propuneri concrete, considerate ulterior eligibile și de către client.

Andrei Bălbărău: În primul rând am observat o diversitate și o complexitate a provocărilor cu care se confruntă clienții în abordarea lor de digital. Cu siguranță focusul companiilor rămâne în zona de concept și creație, dar în același timp am primit brief-uri cu cereri explicite de implementare și optimizare a campaniilor și soluțiilor digitale.

 

Cum ați ajuns la soluții

Alexandra Andrei: A fost un exercițiu de anduranță și am lucrat toți sub presiune. Multă presiune. Practic, n-am avut timp să ne panicăm prea tare pentru că am fost mai degrabă orientați spre obiectiv, și anume acela de a livra soluții digitale integrate fezabile care să rezolve problemele reale ale clienților din sală. Și aș zice că ne-a reușit.

Alin Nemuț: Experiența fiecărui membru din ecosistem ne-a ajutat să ajungem la soluțiile propuse și, în cazul meu particular, expertiza în domeniul bancar și-a spus cuvântul. Am reușit ca pe un brief pe un brand financiar complex să venim și cu propuneri creative și cu o soluție media practică, oferind totodată și câteva sfaturi la nivel de îmbunătățire a business-ului și nu doar de promovare în online.

Andrei Bălbărău: Pentru a ne ușura modul de lucru și pentru a genera soluții care să răspundă într-un mod corect cerințelor din brief, prioritară a fost alocarea resurselor cu expertiză în domeniul de activitate a clienților sau pur și simplu pe baza afinității cu brandul. Am avut câteva brief-uri unde aceste criterii au fost suficiente și întregul proces a fost unul smooth, dar au fost excepții unde un brainstorming a schimbat radical conceptul inițial de campanie și am venit cu alte propuneri pe ultima sută de metri.

 

Feedbackul

Alexandra Andrei: Soluțiile propuse au fost apreciate atât de companiile cărora le-am propus cât și de către ceilalți participanți, fapt care ne-a validat încă o dată modul de lucru și promisiunea de a veni cu propuneri care să aibă un mare potențial de a fi implementate. Aștept cu nerăbdare următoarea ediție când sunt sigură că ne vom alege provocări și mai mari. It’s in our DNA.

Alin Nemuț: Am auzit, la final, că am reușit ca în câteva ore să înțelegem ceea ce clientul a înțeles în decurs de un an. Acest lucru ne arată că suntem o echipă dinamică, cu expertiză în multiple arii, fapt care în definitiv demonstrează că suntem pregătiți să răspundem cu propuneri realizabile pentru orice categorie și tipologie de business.

Andreea Marcu: Mi-a plăcut să văd că ideile și soluțiile creative au fost apreciate nu doar de clientul care a dat brief-ul, ci și de restul participanților. Faptul că unii dintre ei și-au dorit să le mulțumescă personal liderilor de echipe a fost un lucru neașteptat și cred că abia atunci mi-am dat seama că am reușit să livrăm bine din prima, pe 6 brief-uri simultan, totul într-o singură zi.

Bianca Adăscăliței: Neașteptat. M-a bucurat conexiunea stabilită într-un timp atât de scurt și feedback-ul pe implementabilitatea ideilor. Abia aștept să le punem în practică.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dare Digital

Dare Digital este agentia de strategie online si performance marketing cu un model de business care are in centru un ecosistem de parteneri care, in functie de nevoilor clientului, ofera atat servicii de digital 360,... vezi detalii »

Pastel

pastel este o agentie de comunicare cu o abordare strategica si creativa, cu o activitate de 13 ani pe piata din Romania, peste 5.000 de campanii si proiecte dezvoltate, si un portofoliu de clienti din arii diferite,... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related