13 trenduri care vor defini influential marketing-ul în următoarele luni. În ce ordine se vor întâmpla?

13 trenduri care vor defini influential marketing-ul în următoarele luni. În ce ordine se vor întâmpla?
Mih Lovin - fondatorul SQUAD – companie de influential marketing -  și al Creative VR - companie de tehnologie creativă

Celebrands, adică branduri proprii pornite și promovate de influenceri.
Influencerii, adică acești creatori de conținut, indiferent de platforma socială pe care activează, își vor lansa colecții proprii, produse care vor fi sub semnătura lor.

Perioada de maturitate a influential marketing-ului este atunci când un influencer nu face o campanie de tip postare punctuală de promovare a unui brand, nu este pe o perioadă limitată imaginea unui brand, ci efectiv își lansează un brand propriu, original, folosind o infrastructură complet nouă de producție sau pe cea a unui brand existent. 

Brands be aware, poate sună ca și cum veți pierde teren, dar e doar o reconfigurare a modelului de marketing.
Va fi o colaborare la un alt nivel. 

 

Influencerii își vor dezvolta propriile filtre pentru Instagram, capitalizând pe trendul din digital (încorporat în Instagram) care generează cel mai mare reach organic în momentul de față.
Filtrele vor fi, în prima fază, de tip face enhancer, intervenții grafice, experiențe audio - pentru promovarea propriilor produse fashion, sau cu elemente de tip gamification.

Odată cu adoptarea, de către influenceri, a filtrelor de realitate augmentată, brandurile vor înțelege concret rezultatele organice uriașe obținute prin filtre și beneficiul adus de acestea. Prin urmare, vor da curs unor campanii cu propriile filtre sau în colaborare cu creatorii lor, influencerii, care, la rândul lor, lucrează împreună cu agențiile de development. 

 

Influential marketing-ul va fi din ce în ce mai strâns legat de tehnologie, iar prima și cea mai pragmatică formă de materializare sunt aceste filtre de realitate augmentată.
De notat aici intenția Instagramului de a face din filtre un market place.

Ce înseamnă asta? Dacă experimentezi un filtru de față tip machiaj sau ochelari de soare sau cercei - ai opțiunea de a cumpăra produsul aferent cu două click-uri, așa cum se întâmplă deja pe Instagram, dar doar la postările din feed.

În momentul în care se va întâmpla asta la nivel extins, se va ajunge la Sfântul Graal al marketingului: utilizatorul va putea proba de acasă produsele și își va putea distribui experiența online. În acel moment, fiecare user va fi un influencer și fiecare așa-numit influencer va fi instant un potențial cumpărător. 

 

Creatorii de conținut, individual sau susținuți de agențiile lor, vor duce procesul de self-branding la un nou nivel, integrând în Instagram propriile gif-uri pe care comunitatea lor le va putea folosi.
Practic, imaginea influencerului va fi amplificată chiar de comunitatea sa. Modelul va fi replicat de branduri: gif-uri cu reactii în primă fază, apoi stickere personalizate. Gif-urile și stickerele de Instagram vor fi, pentru influenceri, la fel ca și pentru branduri, o formă digitală de a-și lăsa amprenta și de a le permite userilor din comunitate să interacționeze.

În esență, influencerii vor deveni branduri, iar adevăratele branduri se vor inspira sau vor face mix de promo la un nivel cu influencerii. Gif-urile pentru branduri vor fi incluse în mod natural în kitul de branding și corporate identity. Cu cât influencerii adoptă mai repede gif-urile, cu atât și brandurile vor vedea o linie de comunicare aici. 

 

Se va resimți puternic tranziția spre platforme noi (aici listez exclusiv Tik Tok-ul) care generează audiențe organice mari, practic cele mai mari în acest moment dintre toate rețelele sociale.

E perioada de maxim boom pentru Tik Tok și cei care vor profita de asta vor fi creatorii rezidenți în Tik Tok (complet alții decât cei de pe Instagram și Youtube), apoi cei din restul platformelor care vor putea crește repede în Tik Tok și, în ultima etapă, brandurile care se vor duce acolo unde influencerii gestionează deja audiențele. 

 

Campaniile de influential marketing vor integra postări în Tik Tok.
În măsura în care Tik Tok le va permite creatorilor de conținut să monetizeze din propriul trafic (pe modelul YouTube), gradul de tranziție spre Tik Tok va fi accelerat din toate punctele de vedere, pentru că influencerii urmăresc publicul și brandurile urmăresc influencerii. 

 

Micro influencerii vor fi în continuare cea mai bună soluție pentru mesaje targetate, odată ce comunitățile se vor multiplica și numărul de nișe va crește.

În esență, în campaniile de influential marketing se va folosi mixul de comunicare, ce va cuprinde în mod normal creatori de conținut cu audiențe diferite ca număr, rezidenți în platforme diferite, care acoperă nișe diferite. 

 

Creșterea numărului de evenimente tip conferințe de social media, gale de premii, festivaluri dedicate comunităților, deci influencerilor și influential marketing-ului.

Brandurile vor remarca mai mult decât oricând amploarea la care a ajuns fenomenul, deci gradul de adopție a campaniilor de tip influential marketing va crește exponențial. 

 

Influencerii vor deveni o prezență firească la TV, în emisiuni (deja cred că nu mai surprinde pe nimeni asta și nici schimbul evident de trafic dintre online și TV). Ceea ce va fi diferit este că aceștia vor fi cei mai predispuși să câștige concursurile unde procesul de votare va implica și comunitățile.

 

Influential marketing-ul are potențialul de a schimba scena politică din România. 

 

Creatorii de conținut nu vor face doar storytelling narativ clasic, ci vor dezvolta reality stories pe canalele lor de Insta Stories sau Youtube.
Modelul deja a luat amploare pe Snapchat.
Brandurile vor dori plasare de produs acolo, așa cum o fac în mod tradițional în producții de televiziune. 

 

Odată cu succesul Tik Tok se va schimba paradigma de comunicare.
Nu se va merge pe originalitatea conținutului ( model specific Instagram), ci pe capacitatea de a da un twist unui conținut care are deja succes. 

Probabil că în sfera digitală se va remarca o schimbare de paradigmă interesantă.
Brandurile vor învăța să pornească challenge-uri (conținut cu un potențial uriaș de a deveni viral), să-și dezvolte propriile filtre, să utilizeze cele mai noi și, automat, cele mai bune instrumente de pe cele mai dinamice platforme. 

 

Cannes Lions va avea ca trenduri principale generatoare de premii: idei originale care integrează componenta de influential marketing manifestată prin filtre de social media AR, gif-uri și campanii pe Tik Tok.
Odată ce se vor câștiga premii în această manieră, tot mai multe agenții vor aborda acest mod de a rezolva briefuri.  

 

Agențiile de influenceri vor avea comunități tot mai mari și nu vor mai fi o excepție, ci un partener firesc în abordarea relației cu influencerii. Agenția de influenceri va fi mai mult decât un partener pentru branduri și agențiile brandurilor. 

Dacă unele, multe sau toate predicțiile din articol îți par necunoscute, revino la acest articol peste 12 luni. 

 _______________________

Mih Lovin este fondatorul SQUAD – companie de influential marketing -  și al Creative VR - companie de tehnologie creativă ce oferă soluții și servicii emergente în mediul digital, events și retail.
Ambele companii colaborează cu branduri și agenții din România și din întreaga lume pentru implementări digitale cu componentă de tech sau amplificări de campanii prin intermediul influencerilor din Instagram, Tik Tok, YouTube. 
Mih Lovin este partener și în alte 2 agenții: :PGM! - agenție de event planning & developing care gestionează conturile Mercedes-Benz Romania, ING Bank, Orange, UiPath și, respectiv, L2– studio de creație axat pe proiecte digital natives, care lucrează prioritar cu branduri din Romania, pentru care coordonează strategia de conținut și manifestarea în mediul online. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Festivaluri

Sectiune



Related