Cât bine poate fi făcut în 24 de ore? Kite și Voluntariat pentru Viață la CreateAthon România 2019

Cât bine poate fi făcut în 24 de ore? Kite și Voluntariat pentru Viață la CreateAthon România 2019

Agenția de marketing digital și creație Kite a lucrat pro bono, timp de 24 de ore, la baza unei strategii de comunicare sustenabile pentru organizația non-guvernamentală Voluntariat pentru Viață din Mărășești, în cadrul CreateAthon România 2019. Evenimentul a marcat prima participare a țării noastre, pe 25-26 octombrie 2019, la fenomenul mondial Pro Bono Week și a fost organizat de Centrul de Resurse în Comunicare la OK Center, în București, cu susținerea Kaufland România.

Echipa Kite s-a numărat printre cele 10 echipe de voluntari dispuse să ofere expertiza și timpul lor celor 10 ONG-uri selectate ca beneficiari ai maratonului de creație de o amploare nemaiîntâlnită până acum pe plan local.

Asociația Voluntariat pentru Viață avea mare nevoie de un website bilingv updatat, cu informații structurate și sintetizate, ușor de utilizat atât de vizitatori din România, cât și din întreaga Europa, datorită contextului internațional al proiectelor. De asemenea, o mare problemă o constituia lipsa unei strategii de comunicare pentru ca proiectele aflate în derulare să ajungă la un public cât mai larg.

În decursul celor 24 de ore, efortul echipei Kite s-a concentrat pe definirea a patru acțiuni strategice de comunicare pentru Asociația Voluntariat pentru Viață, esențiale pentru o vizibilitate mai bună, atragerea mai multor voluntari și a suportului financiar prin donații:

  • rebranding complet și materiale de prezentare (logo, slogan, flyer, cărți de vizită, semnături electronice)
  • un nou website (structurarea informației disponibile și stabilirea pilonilor de activitate a ONG-ului, integrarea unui modul de donații)
  • repoziționarea strategiei de comunicare în social media (cover și profile photo, postări și template-uri pentru Facebook)
  • promovarea unui proiect în focus (booklet, Google Ads)

"Ceea ce am gândit pentru Asociația Voluntariat pentru Viață a fost rezultatul unui efort voluntar creativ de anduranță, care ne-a unit și mai mult ca echipă și prin care am descoperit că putem realiza chiar mai multe decât ne-am propus. Inspirați de proiectele ambițioase și pline de spirit comunitar ale ONG-ului pentru care am avut șansa de a lucra și datorită energiei unice din prima ediție CreateAthon România, am petrecut împreună o zi și o noapte de vis alături de bine, în adevăratul sens al expresiei. Iar experiența a fost întregită de bucuria autentică a celor din asociație, dimineața, când au văzut rezultatele maratonului. Pentru noi, acel moment a șters pur și simplu oboseala acumulată și ne-a convins că, într-adevăr, implicarea face diferența. Dincolo însă de impactul la nivelul responsabilității sociale al evenimentului, cred că întrebarea-laitmotiv a CreateAthon-ului, Tu cât bine poți face în 24 de ore?, merită să rămână una pe care să ne-o adresăm, nouă înșine, cât mai des.", a spus Ioana Barbu (Cofounder & Marketing Director Kite Digital).

 

De asemenea, pentru ca acest pas creativ să conducă într-o direcție sustenabilă, Kite va pregăti și alte materiale care să ajute organizația pe termen lung, precum un ghid de utilizare a noului site și un ghid de social media. În plus, agenția va susține participarea gratuită la un training de digital marketing pe 2-3 noiembrie, la București (Digital Marketing PowerUp WorkShop by POSITIVITY), a unui reprezentant responsabil de comunicarea online și gestionarea site-ului din partea Voluntariat pentru Viață.

"Ne bucurăm că i-am avut alături de noi pe colegii de la Kite, ca agenție parteneră. CreateAthon România dorește, dincolo de cele 24 de ore de muncă, să creeze o comunitate de profesioniști care să ajute sustenabil organizații mici din România, prin generarea de servicii pro-bono implementate eficient. Energia pe care cei aproape 70 de voluntari profesioniști au dăruit-o în cadrul maratonului creativ este incredibilă și rezultatele, care se vor vedea în următoarele 6 luni, sunt cu adevărat speciale.", a spus Cătălin Dinu (organizator CreateAthon, Centrul de Resurse în Comunicare).

 

Echipa Kite care a participat la CreateAthon:
Ioana Cristea – Cofounder & Marketing Director
Răzvan Cristea – Web Developer
Andra Chițu – Copywriter
Adina Stroe – Graphic Designer
Irina Barat – Graphic Designer

Kite este o agenție de marketing digital cu accent pe creativitate, tehnologie și conținut care transformă obiectivele de business în inițiative de marketing smart, relevante și de impact. Cu o experiență de peste 15 ani în branding, comunicare, marketing B2B, B2C, PR online, social media, design și web development, Kite vine cu soluții optimizate, personalizate, ce răspund nevoii de vizibilitate a oricărui brand. În portofoliul agenției se numără branduri precum eJobs, Star Taxi, ELIT, Raftul bunicii, Fortza, ibis, Cinema City, Forum Film România, Filtrum, Bristot.

CreateAthon este un eveniment internațional, dezvoltat în Statele Unite ale Americii. Din 1998 și până astăzi, evenimentul a luat amploare, mai mult de 100 de agenții, instituții de învățământ sau organizații profesionale din Statele Unite și Canada participând anual. Conceptul presupune un maraton de 24 de ore de creativitate, în care zeci de creativi locali oferă gratuit timpul și expertiza lor pentru a îmbunătăți imaginea și strategia de comunicare a organizațiilor locale. În România, evenimentul este organizat de Centrul de Resurse în Comunicare, cu sprijinul Kaufland România.

Asociația Voluntariat pentru Viață a luat naștere în 2012, la inițiativa a cinci prieteni din orașul istoric Mărășești, specialiști în educație, artă, istorie și asistență socială, dornici să găsească soluții pentru problemele de integrare socială, educație non-formală și interculturalitate din zonă. Asociația derulează, cu ajutorul voluntarilor din țară și din întreaga Europă, proiecte și programe împărțite în patru direcții:

  • Servicii multidisciplinare pentru indivizi și grupuri aflate în situații sociale dificile
  • Integrare și asistență socială pentru grupuri minoritare
  • Campanii de conștientizare și educație non-formală
  • Voluntariat internațional, programe de cercetare și dezvoltare
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related