Povestea lui Eduard, fermier urban. ”Am ales forma de sitcom pentru ca mesajul să ajungă la cât mai multă lume”

Povestea lui Eduard, fermier urban. ”Am ales forma de sitcom pentru ca mesajul să ajungă la cât mai multă lume”

Grea viața de om urban și informat, preocupat de bine și sănătate, în 2019. Pe de o parte, ai vrea să faci toate lucrurile acelea care țin de un stil de viață sănătos, pe de altă parte te uiți la florile care se usucă pe pervaz pentru că n-ai timp de ele. Pentru astfel de oameni a apărut Eduard, fermier urban, care le arată că excesele nu fac bine nimănui. 

Eduard, fermier urban este un serial realizat de Saatchi & Saatchi + The Geeks pentru Edenia cu un mesaj important pentru toți consumatorii care au astfel de dileme: pot avea legume proaspete la bloc și fără să facă sacrificii ca să și le cultive singuri.

Am vrut să facem educație eficient. Știm din școală că nimeni nu te ascultă dacă folosești tonul de predică. Dacă te iei prea în serios și întrerupi programul tuturor ca să le înșiri beneficiile legumelor congelate.

Așa că Eduard a pornit din dorința de a nu trezi nimănui o reacție de „pleacă, mă, de-aici”. Ci, mai degrabă, de a învăța beneficiile legumelor congelate prin niște exemple de „așa nu”, povestesc cei din echipa Saatchi & Saatchi + The Geeks 

Dacă ați ratat vreo pățanie de-ale lui Eduard, toate episoadele pot fi văzute pe Youtube sau pe Fermierurban.
Cum s-a transformat povestea lui, de la brief și idee, la un serial în toată regula, trecând prin scrierea scenariului, casting și filmări, in cele de mai jos.

 

Brieful

Totul a început cu un brief foarte clar. Clientul a vrut o campanie educativă, care să demonteze miturile despre legumele congelate și barierele de consum. Pentru că sunt destul de multe și pe nedrept. Iar odată ce sunt informați, oamenii încep să perceapă clar beneficiile congelării.

 

Povestea fermierului urban

Am vrut să facem educație eficient. Știm din școală că nimeni nu te ascultă dacă folosești tonul de predică. Dacă te iei prea în serios și întrerupi programul tuturor ca să le înșiri beneficiile legumelor congelate. Așa că Eduard a pornit din dorința de a nu trezi nimănui o reacție de „pleacă, mă, de-aici”. Ci, mai degrabă, de a învăța beneficiile legumelor congelate prin niște exemple de „așa nu”.

În brainstorming ne-am oprit asupra unui fapt interesant: singurul mod în care poți consuma legume mai proaspete ca cele congelate este să ți le cultivi tu. Dar tot nu poți avea garanția că vor fi culese la maturitate deplină, că solul este de calitate, că le vei consuma la scurt timp după ce au fost culese etc. Și ne-am gândit cum ar fi dacă un om chiar ar face toate astea la bloc? Restul e... ceea ce vedeți în fiecare episod, în fiecare luni.

 

Etapele de creație

Etapele au fost așa: entuziasm că ni s-a aprobat ideea de a face un serial, spaimă că acum chiar trebuie să scriem 5 episoade de serial, apoi bucurie și hlizeală pe măsură ce vedeam că ne iese.

 

Drumul de la idee la serial

Nu neapărat grea, dar solicitantă a fost scrierea scenariului. Știam că acest proiect ne va scoate din zona de confort, dar asta am și vrut. Nu credem în ideile de genul hai să îi punem pe alți creatori de content să scrie lucruri în locul nostru. Perioada asta ar trebui văzută drept una excelentă pentru copywriteri și creativii vizuali din agenții, pentru că acum, în digital, nu mai avem restricțiile celor 30 de secunde din TV și chiar e nevoie să creăm content pe care publicul să vrea să-l vadă și împartă cu alții, nu în timpul căruia să meargă la toaletă. 

Cred că cea mai grea parte a fost în timpul filmării, când Eduard a răcit și, pe deasupra, mai era și nedormit de vreo două zile, tătic de copil mic fiind. Dar nimic din toate astea nu se vede pe ecran. Asta înseamnă un actor de comedie foarte bun!

 

Castingul

Fermierul urban e un geek care odată ce se hotărăște să facă ceva, va face totul să-i iasă. E foarte ambițios, pare să sufere de o tulburare obsesiv-compulsivă, are un IQ foarte ridicat dar este total lipsit de inteligență emoțională. Îi lipsesc skill-urile de socializare. Ce i se pare lui amuzant este complet sec pentru restul lumii, iar ce li se pare altora amuzant, lui i se pare sub nivelul lui. Iar de când cu noua lui pasiune, Eduard nici nu-și mai dă seama că viața lui se năruie complet tocmai din cauza ei. Pentru că da, e ok să-ți cultivi propriile legume. Ce nu e ok însă, este să exagerezi cu asta și să renunți la iubită, prieteni, părinți, job etc... doar ca să ai legume proaspete.

 

Experiența filmărilor

Filmările au fost intense și amuzante. Am filmat toate cele 5 episoade în 3 zile. Au fost tot felul de bariere (gripă, oboseală, frig, lipsă de spațiu), dar și un entuziasm pe care nu-mi amintesc să-l fi mai fi văzut la alte filmări. Ne abțineam cu greu să nu râdem în timpul dublelor și râdeam de două ori mai mult când se dădea CUT.  

De regie s-a ocupat Alex Coteț, oamenii de la Saga Film de tot ce înseamnă producție și pre-producție, iar cei de la Bro Visual de post-producție (sound & editing). A fost un proces creativ ca la carte, cu zile de repetiții înainte de filmare cu tot castul, cu adnotări pe texte de la Alex și actori, a fost un efort de echipă foarte mișto.

 

Targetul

Fiind o campanie de educare, targetul e amplu ca vârstă, dar 100% urban. Ne dorim ca toți oamenii să știe că pot mânca legume proaspete și nutritive chiar și la bloc. Desigur, cine are grădină, spațiu suficient și timp să-și cultive singuri legumele, are deja legume proaspete și nutritive. Însă noi vorbim cu toți ceilalți. Cei cărora li se usucă și cactusul pentru că n-au timp de el.

Mesajul campaniei e că pot avea legume proaspete la bloc și fără să facă sacrificii ca să și le cultive singuri.

 

Misiunea & obiectivele

Misiunea proiectului este să educe despre beneficiile legumelor congelate. Am ales s-o facem în maniera asta de sitcom tocmai ca să ajungă mesajul la cât mai multă lume. Iar la anu’ vom continua să ducem mai departe misiunea asta. Cum? Veți vedea la timpul potrivit.

 

Reacții

La avanpremiera de la evenimentul de lansare am avut o sală plină care a râs ca la o comedie bună. Atunci ne-am dat seama că am făcut o treabă bună, aveam nevoie de reacția asta pentru că eram într-o fază în care văzuserăm episoadele de 100 de ori și nu mai știam unde suntem. Iar de când au aparut pe Youtube și pe fermierurban.ro, reacțiile sunt foarte bune.

 

Echipa Saatchi & Saatchi + The Geeks

Bogdan Costin, Creative Director
Teodora Ștefan, Senior Copywriter
Octavian Catană, Senior Art Director
Mădălina Stoica, Account Manager
Ioana Brebu, Account Director
Vlad Petre, Managing Director

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


The Geeks Bucharest

The Geeks este parte din Saatchi Creative Hub Bucharest, impreuna cu Saatchi & Saatchi Romania. Agentia se pozitioneza ca un partener de business cu focus pe solutii creative multidisciplinare de comunicare si... vezi detalii »

Branduri

Sectiune



Branded


Related