Pentru 30 000 de români izolarea a început din prima zi de viață. Sunt cei care trăiesc cu autismul. Sunt cei cu minți aparte

Pentru 30 000 de români izolarea a început din prima zi de viață. Sunt cei care trăiesc cu autismul. Sunt cei cu minți aparte

În fiecare an, pe 2 aprilie, se sărbătorește Ziua Internațională a Conștientizării Autismului și deși în alți ani a adunat sute de mii de oameni în activități deschise publicului, anul acesta #stămacasă și aprindem simbolic lumina albastră pentru a rămâne împreună, solidari și conștienți de situația celor peste 30 000 de persoane cu autism din România.

Help Autism și Asociația pentru Muzică, Cultură și Artă cu sprijinul Mercury 360 au mutat cea mai vizibilă acțiune de conștientizare (Light it blue) în digital. De la ministere la instituții publice, de la companii la ONG-uri, de la prieteni și membri ai familiilor cu persoane cu autism la politicieni, peste 100 de lumini albastre au fost aprinse simbolic, online.

Inițiatorii au dorit să mute acțiunea online, locul unde suntem toți zilele acestea, a fost creat un overlay pentru a ilumina simbolic website-urile și a transmite mesajul campaniei, un filtru pentru a ilumina fotografia clădirii, o ramă și un filtru pentru activarea personală în social media.

Au preluat soluțiile și au aprins albastrul solidarității: Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Muncii și Protecției Sociale, ANAF, Arcul de Triumf prin Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic, Complexul Muzeal Național "Moldova" Iași - Palatul Culturii, Ministerul Afacerilor Externe, Muzeul Național George Enescu, Muzeul Național al Satului "Dimitrie Gusti", Teatrul Excelsior, Timpuri Noi Square, Asociația Culturală ISVOR, Pandorra Story Style, DyFashion și multe alte companii.

În total au fost peste 480 000 de accesări ale overlay-ului.

Doar 5 clădiri au fost iluminate exterior: creart - Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București, Sala Radio, Sky Tower, Timpuri Noi Square și Ateneul Național din Iași.

"A fost poate cea mai amplă activare de 2 aprilie din România și îndrăznim să spunem că nicio altă țară sau organizație nu a reușit să adapteze campania anuală de conștientizare la contextul global generat de Covid-19. Atunci când o acțiune outdoor pare imposibil de susținut când ești constrâns la izolare și distanțare socială, campania noastră Aprindem Albastrul Solidarității a fost gura de oxigen, gestul de atenție și de încredere de care au nevoie acum familiile celor 30 000 de persoane pentru care izolare este mult mai grea.

Una dintre mamici scria că acum simțim toți ceea ce familia ei trăiește zi de zi, o viață în izolare. Poate am reușit fiecare să cuprindem, să simțim pe propria piele ce înseamnă izolarea pentru cei cu minți aparte și pentru familiile lor și când ieșim din carantină, să construim un mediu în care pentru ei izolarea să nu continue.", Raluca Bogdan, coordonator comunicare și cultură organizațională Help Autism.

 

1 din 54 de copii este diagnosticat cu autism (conform noului raport CDC). Help Autism deschide un fond de urgență pentru sprijinirea familiilor și organizațiilor în autism grav afectate economic de criza Covid-19. Cei care doresc să susțină pot trimite textul HELP prin SMS la 8844 pentru a dona 2 euro pe lună sau pot dona online cu cardul.

 

Ediția 2020 semnalează că suntem: solidari cu familiile persoanelor cu autism care sunt acum izolate la domiciliu, atenți la sănătatea lor pentru că o spitalizare este extrem de greu de gestionat pentru o persoană cu tulburare de spectru autist, conștienți că integrarea este în continuare departe de a fi o realitate în societatea românească, încrezători că vom continua astfel să construim o Românie în care mințile aparte fac real parte din comunitate.

Noaptea Albastră a Autismului este parte a proiectului SUFLET ÎN CULORI, în cadrul căruia se desfășoară concertul caritabil de muzică clasică, ce marchează, de 7 ani, Ziua Internațională a Conștientizării Autismului. Anul acesta concertul a fost reprogramat pentru data de 28 iunie, pe scena Ateneului Român, și va fi susținut de artiști ai scenei mondiale: Ansamblul VIOLONCELLISSIMO fondat și condus de violoncelistul Marin CAZACU, soprana Laura TĂTULESCU, mezzosoprana Roxana CONSTANTINESCU, tenorul suedez Kristofer LUNDIN, pianista Luminița BERARIU. Concertul va fi prezentat de Mihaela TATU

 

De 10 ani, Help Autism îi sprijină pe copiii cu autism din România să-și atingă potențialul printr-un mix de terapii și pe familiile lor să găsească soluții financiare și a păstra echilibrul familiei prin consiliere psihologică și programe de învățare a terapiei. În perioada carantinei, Help Autism, deși a închis cele 5 centre, ajută familiile din România să continue programul de terapie prin conectarea cu părinții și terapie supervizată online. De asemenea, oferă acces gratuit tuturor copiilor cu autism și terapeuților din România la 14 programe de lucru prin aplicația educațională ABA kit și platforma de evaluare a evoluției Edu ABA și deschide un fond de urgență pentru asociațiile locale grav afectate economic de criza generată de Covid-19.

 

Organizatori: Asociația Help Autism, Asociația pentru Muzică, Artă și Cultură, Mercury360

Echipa Help Autism: Raluca Bogdan - coordonator campanie, Laura Lazăr și Laurențiu Bocai - coordonatori evenimente, Adrian Baltoc - Web Developer, Ioana Trușcă - Ilustrator alături de Mihai Stan (Asociația pentru Muzică, Artă și Cultură)

Echipa Mercury360: Ana Șerban – Senior Copywriter, Daniel Ilinca – Art Director, Liviu Țurcanu – Creative Director, Raluca Blană – Account Manager și Mihaela Bourceanu – Client Service Director.

Parteneri Noaptea Albastră a Autismului: Primăria Municipiului București prin Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic, creart - Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București, Kaufland România, Societatea Română de Radiodifuziune, Sky Tower, Teatrul Excelsior și Timpuri Noi Square.

Parteneri instituționali: Complexul Muzeal Național "Moldova" Iași - Palatul Culturii, Filarmonica George Enescu, Ministerul Afacerilor Externe, Muzeul Național George Enescu, Muzeul Național al Satului "Dimitrie Gusti"

Parteneri: Tarom, Floria.ro, Wagner Arte Frumoase și Povești, Body Mind Spirit Expo, Gala Societății Civile, Pilgrim Project, Pandorra Story Style, Dyfashion, Asociația Culturală ISVOR, Mercury 360

Parteneri Media: Agerpres, BlitzTV, Radio România Muzical, Radio România Cultural, Radio România București, Radio Trinitas, Radio Clasic, Itsy Bitsy Radio, Revista Insigth Tarom, Revista Tangou – Marea Dragoste, Revista Femeia, Revista Mămica, Bookhub, Literomania, Verbs describe us, Promenada Culturală, LiterNet.ro, Qbebe, Business24, Ziare.com, Jurnalul de Afaceri, Agentiadearte.ro, B365.ro, SensoTV, Calendar Evenimente, Ziarul Metropolis, Revista Urbea Mea, Catchy, ArtOut, Republika Kritica, InOras.ro, Bucharest Cultural Events, IQads, Orasulmeu, Bucureștii vechi și noi, PRwave, 4arte.ro, Onlinegallery.ro, Autentici.info, Jurnal de București, bzi.ro, Ceașca de Cultură, Artline.ro, România Pozitivă, RoEvents, Revista Actualitatea Muzicală a UCMR

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Pandorra Story

La Pandorra, spunem povesti care in final devin evenimente, campanii, training-uri sau team building-uri. Intrucat credem ca o idee creativa, puternica si cuvintele potrivite pot transforma un produs, o echipa, o... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related