Bogdan Jlobnitchi: Despre cat dureaza dragostea in digital si cum e la partaj

Bogdan Jlobnitchi: Despre cat dureaza dragostea in digital si cum e la partaj

"Nu putem sa va dam acces in conturi pentru ca avem know-how acolo pe care nu vrem sa il impartasim cu altii."

In vremuri de Covid, vrem sa va povestim putin despre raspunsul pe care din ce in ce mai multe branduri il aud cand vor sa isi schimbe agentia de performance si cer transferul conturilor. Fiindca stim ca multi dintre voi veti vrea rezultate mai bune pe online acum mai mult ca oricand, deci nu suntem pe mood-ul ‘tara arde si baba se piaptana’, ci pe ‘sharing is caring’, iar preventia este mama vindecarii.

Asadar, daca nu ai fost preventiv pana acum si poate ti-a mers si cu putin noroc, invata din experienta celor mai putin fericiti, care au venit cu sufletul strans la noi sa ne apucam de treaba. Strans cu usa, adica – iar in 2 ani de cand Point Primus s-a nascut din coasta lui The Good Company si s-a facut agentie de media, si mai ales de digital, multe lacrimi am sters.

Despartirea de vechiul partener de performance nu este mereu placuta, cu atat mai mult cu cat pe parcursul relatiei au fost si momente bune si momente mai putin bune, iar acum este timpul pentru o schimbare.

Ca sa eviti surprizele, cand vrei sa schimbi agentia trebuie sa te asiguri de cateva lucruri importante:

Primul - contractul: trebuie sa fie foarte clar cu drepturile si obligatiile fiecaruia. Cu cat este mai bine definita relatia dintre agentie si client, cu atat despartirea va fi mai usoara. In egala masura, perioada de notificare a despartirii este importanta pentru ambele parti, iar 15-30 zile in avans ar trebui sa fie suficiente.

O tactica pe care unele agentii o folosesc ca sa isi descurajeze clientii sa nu schimbe partenerul este mentinerea dreptului asupra conturilor. O practica populara, “de cartier”, care are insa efect.

Pentru tine, pierderea dreptului la conturi inseamna inceperea de la zero a marketingului online: campanii de test, ab test pe vizualuri, canale, audiente etc. Ceea ce inseamna timp pierdut si bani pierduti.

Este afacerea ta si sunt banii tai, iar toate serviciile primite au fost contra-cost si implicit istoricul ar trebui sa fie al tau; insa nu se intampla mereu asa, fie din rea vointa, fie printr-un contract prea lejer. Cu cat exista un istoric mai mare pe acele conturi, cu atat ownership-ul devine mai important.

Ca sa eviti astfel de situatii, este bine sa stabilesti de la bun inceput cateva lucruri:

  • Conturile din care se face promovarea sa fie ale tale: daca nu te pricepi sa setezi conturile, roaga agentia sa o faca pentru tine. Vei plati un fee de setare, dar te vei asigura ca indiferent cu cine vei lucra, vei avea acces deplin.
  • Daca se impune crearea unor adrese noi de e-mail, roaga agentia sa o faca in numele tau si sa-ti ofere user si parola pe care ulterior le poti schimba.
  • Roaga agentiile sa se conecteze la conturile tale in loc sa ti se dea acces in contul agentiei. Chiar daca este contul tau, o agentie poate sa intermedieze conturile fara sa fie nevoie sa fie proprietari.

Exista canale unde controlul asupra conturilor nu este posibil si va trebui sa mergi pe incredere, dar platformele mari ofera si transparenta si posibilitatea de administrare fara ownership.

 

La ce anume sa insisti sa fii owner si de ce:

Google Ads pastreaza istoricul tuturor campaniilor, indiferent de vechimea lor, si iti poate oferi informatii valoroase cu privire la consumator, de la date demografice, la dispozitive, cuvinte cheie sau audiente, toate te vor ajuta sa-ti directionezi bugetul spre clientii cu potential de conversie ridicat iar pierderea accesului la aceste date iti vor afecta promovarea online.
Accesul in social media este in egala masura important pentru a-ti pastra legatura cu fanii. In epoca in care traim daca nu esti prezent in social media nu existi, asa ca trebuie sa ai control deplin asupra conturilor.

Accesul in analytics – chiar daca poate nu te pricepi si nu ti se pare important, in contextul unei schimbari de agentie, contul de analytics ii va ajuta pe urmatorii parteneri sa inteleaga mai bine business-ul tau, ce s-a facut in trecut si sa seteze o strategie pentru viitor.

Website – chiar daca pare greu de crezut, am intalnit situatii in care clientii au pierdut la partaj dreptul la website pe motiv de “optimizari SEO secrete”. Asigura-te ca, daca o agentie iti construieste un website sau un landing page, el devine proprietatea ta.

Te poti astepta ca in momentul despartirii sa te lovesti de cateva impedimente, iar daca nu esti sigur cum sa gestionezi despartirea si ce ar trebui sa primesti la partaj, roaga noul partener sa te asiste fie digital fie sa vina la o intalnire in trei :) Dar mai bine faci un prenuptial beton si eviti situatiile incomode in avans :)

Stay safe.

------

Bogdan Jlobnitchi este strategic planner si head of digital la Point Primus, divizia de creative media creata de The Good Company. Vorbeste mereu cu economie de cuvinte si numai din experienta. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


The GOOD Company

The GOOD Company este un hub de consultanta ce integreaza marketing-ul si comunicarea pentru a dezvolta un mix mereu nou de solutii pentru advertiserii alaturi de care lucram si pentru publicul pe care ei si-l doresc... vezi detalii »

Branduri

Sectiune



Branded


Related