Ioana Mănescu, MTH Digital: 6 sfaturi practice despre campaniile Google Ads pentru a obține un ROI mai bun

Ioana Mănescu, MTH Digital: 6 sfaturi practice despre campaniile Google Ads pentru a obține un ROI mai bun

Când vine vorba de Performance Marketing și modalități eficiente de a-ți promova afacerea în online, asigură-te că pe primele poziții din lista ta se află Google Ads și campaniile de Search și Shopping pe care le poți derula pe motorul de căutare Google. În comparație cu alte canale de marketing online, audiența care este prezentă pe Google este mai predispusă să facă cumpărături online datorită manifestării directe a intereselor prin căutările efectuate. Campaniile de Google Ads fac parte din procesul natural de căutare a informațiilor, denumit în termenii omului de marketing: Pull Advertising, în timp ce Facebook Ads și Instagram Ads fac parte din procesul de întrerupere a utilizatorului pentru a-i atrage atenția asupra ta, cunoscut și sub numele de Push Advertising.

Pe pagina de rezultate din Google putem afișa anunțuri de tip Search Ads, venind către utilizatori cu o ofertă relevantă pentru căutarea lor, dar putem realiza și campanii de Shopping Ads, oferindu-le posibilitatea de window - shopping înainte de a da click pe anunț. Aceste campanii de Shopping Ads sunt cunoscute pentru a avea o rată de conversie mai mare față de alte tipuri de campanii Google Ads, tocmai pentru că afișează informații suplimentare, precum imaginea și prețul produsului, încă din pagina de rezultate.

Astfel, campaniile de Google Search și Shopping Ads te ajută să fii prezent acolo atunci când userul este în căutarea unui anumit produs sau a unei anumite informații, venind către el cu un mesaj promoțional relevant și o soluție pentru căutarea sa. Am pregătit 6 sfaturi practice care te pot ajuta să transformi Google Ads într-un tool eficient care să genereze cifrele potrivite pentru afacerea ta, în raport cu bugetul investit.

 

1. Derulează campanii Google Search Ads granular, folosind SKAG (Single Keyword Ad Groups)

Cu cât campaniile tale de Google Search sunt mai specifice, cu atât și mesajul tău este mai relevant pentru utilizator. Bazează-te pe un număr mai mic de cuvinte cheie targetate într-un singur ad group pentru a te putea focusa mai bine pe creșterea performanței pe fiecare cuvânt cheie și obținerea unul Quality Score bun.

Optează pentru Single Keyword Ad Groups (SKAG) și restrânge targetarea campaniei tale la un singur cuvânt cheie, incluzând toate variantele acestuia. O astfel de structură granulară te poate ajuta în 3 moduri:

  • Ești relevant pentru căutarea utilizatorului, iar anunțul poate trimite către o pagină de categorie sau un landing page specific, unde să găsească doar produsele potrivite;
  • Textul anunțului tău este mai relevant și vei putea obține un scor mai bun de calitate (Quality Score);
  • Targetarea campaniei se va baza doar pe cuvinte cheie specifice, ducând la un evitarea unui cost nedorit (pe cuvinte cheie generale) și în final la o performanță mai bună.

 

2. Folosește strategiile de licitație potrivite obiectivelor tale

Afișarea anunțurilor plătite în Google Search are la bază un proces de licitație (bidding) în care advertiserii plătesc click-ul, nu afișarea pe pagina de rezultate. În funcție de obiectivele noastre, putem alege diferite strategii de bidding pentru a optimiza campaniile de Search și Shopping:

  • Manual CPC (Manual Cost per Click), strategie prin care putem selecta manual cât suntem dispuși să licităm pe un singur click;
  • Maximize Clicks - strategie de licitație care urmărește creșterea numărului de click-uri;
  • Maximize Conversions urmărește creșterea numărului de conversii, folosind machine learning pentru a optimiza licitația.
  • Target Impression Share ne ajută să avem un anumit procent de afișări pe căutările care ne interesează;
  • Maximize Conversion Value urmărește obținerea unei valori cât mai mari a conversiei, folosind machine learning pentru a optimiza licitația și costul unui click;
  • Target CPA (Target Cost per Action), strategie prin care pot targeta un anumit cost/conversie;
  • Target ROAS (Target Return on Ad Spend), strategie prin care pot targeta un anumit Return on Ad Spend.

Pentru o performanță bună a campaniilor tale, alege să targetezi familii de cuvinte cheie Broad Match folosind strategii de bidding cât mai automatizate, precum Maximize Conversions, Target ROAS sau Target CPA) sau optează pentru familii de cuvinte cheie Phrase Match și Exact Match alături de strategii de tipul Maximize Clicks sau strategii manuale.

Ține minte că strategiile de licitație în Google Ads trebuie abordate crescător, în funcție de dificultatea lor, de la strategiile manuale la cele automatizate. Dacă vrei să aplici strategia de Maximize Conversions, asigură-te mai întâi că există în contul tău cel puțin 30 de conversii în ultimele 30 de zile, pentru a ajuta algoritmul să înțeleagă și să se optimizeze pe acest obiectiv.

 

3. Pornește o campanie de Brand Protect pentru a veni către utilizatorii care te caută în Google cu un mesaj personalizat

Campaniile în care licitezi pe brandul tău sunt importante pentru orice business pentru a fi prezenți pe prima poziție atunci când brand-ul este căutat în Google. O campanie de Brand Protect te ajută să îți aperi poziția de către advertiserii competitori care licitează și ei pe căutările brandului tău și să ai o expunere mai mare în pagina de rezultate.

Nu uita să profiți de extensiile disponibile în Google Search și să adaugi anunțului tău extensii de locație, număr de telefon, extensii Sitelink (în care poți trimite utilizatorul către pagina unei categorii sau către un produs premium), extensii Callout sau extensii prin care poți scoate în evidență o promoție sau reducere prezentă pe site.

De asemenea, prin intermediul unei campanii de Brand Protect, poți personaliza mesajul anunțului și îl poți adapta la promoțiile și campaniile actuale, redirecționând traficul pe landing page-ul campaniei sau pe o pagină din site unde vrei să ajungă cei care îți caută brandul. Ai libertatea să decizi cum te vei afișa în fața celor care au auzit de tine și sunt interesați de brandul tău.

 

4. Crește scorul de calitate (Quality Score) pe cuvintele targetate pentru a observa o reducere a costului/click

Fiecare cuvânt cheie targetat în campaniile tale de Search are un scor de calitate format din mai mulți indicatori. Creșterea acestui Quality Score și optimizarea campaniei duc către scăderea costului per click. Cu cât scorul de calitate este mai mare, cu atât costul unui click este mai mic, iar campania devine mai performantă. Pentru un scor de calitate bun, urmărește următorii indicatori:

  • Ad Relevance, indicator care măsoară relevanța textului anunțului tău raportat la cuvintele cheie targetate. Este important să incluzi în anunț cât mai multe cuvinte cheie targetate.
  • Landing Page Experience, indicator care măsoară cât de relevantă este pagina de destinație, unde ajung utilizatorii după ce dau click pe anunțul tău. Optimizează landing page-ul pentru a crește scorul de calitate: include în Meta Title și în URL cuvântul cheie targetat.
  • Expected CTR măsoară rata de click a anunțului tău, având la bază performanța istorică a campaniilor tale de Google Search

 

5. Folosește-te de extensiile anunțurilor de Search pentru a crește performanța campaniilor tale

Include în anunțul tău cât mai multe tipuri de extensii, pentru ca afișarea campaniei tale să ocupe mai mult loc din pagina de rezultate și pentru a veni către utilizator cu un mesaj diversificat. Printre cele mai performante extensii din Google Search se numără:

  • Extensiile Sitelink - acest tip de extensii își oferă posibilitatea de a scoate în evidență anumite categorii de produs sau anumite servicii, trimițând utilizatorii pe un landing page dedicat. Poți alege să incluzi aici fie acele categorii unde ai stocuri sau o marjă bună fie un produs vedetă;
  • Extensiile Callout, prin care poți afișa însă din pagina de rezultate mai mulți diferențiatori ai business-ului tău, precum timpul de livrare, calitatea, diverse beneficii pe care le oferi;
  • Extensiile Structured Snippet, prin care poți evidenția diferite aspecte ale produselor sau serviciilor tale, precum varietatea și diversitatea ofertei;
  • Extensiile de locație și număr de telefon, acestea oferind detalii importante despre magazinul tău pe care utilizatorii le pot afla încă din anunțul de search, precum și un plus de încredere și siguranță;
  • Extensiile de promoție, prin care poți afișa o reducere sau promoție curentă.

 

6. Analizează periodic KPI necesari pentru a lua cele mai bune decizii

Pentru a crește performanța din Google Ads, analizează evoluția anunțurilor tale și măsoară KPI necesari periodic. Observă numărul de afișări, click-uri, costul unui click și rata de conversie a campaniilor tale și compară-le cu rezultatele unei perioade anterioare pentru a avea un overview complet. Folosește Google Analytics pentru a extrage toate aceste cifre.

Având rezultatele fiecărei campanii, calculează ROAS (Return on Ad Spend) și ROI (Return on Investment) pentru a măsura câștigul din campaniile Google Ads, raportat la bugetul cheltuit. Un indicator care ne ajută în analiza performanței poate fi și COCA (Cost of Client Acquisition) - indicator prin care putem calcula costul unei conversii și AOV (Average Order Value) - valoarea medie a comenzii.

Optimizează campaniile tale de Google Ads și țintește obiectivele dorite. Urmărește ultimele noutăți și testează noi strategii pentru a obține combinația perfectă pentru business-ul tău. Echipa de specialiști în digital marketing MTH Digital îți pregătesc săptămânal online insight-uri noi, pe pagina de Facebook!

_______________________
Ioana Mănescu, Digital Marketing Coordinator MTH Digital

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MTH Digital

At MTH Digital we love making things happen. But we also love 3 things: digital, logic and the big picture. We don’t believe digital strategy is about a “one size fits all” solution and we will... vezi detalii »

Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related