Cum ar fi dacă am transforma lupta cu 2020 într-un joc? Povestea Cupei Agențiilor la Gaming by PlayStation

Cum ar fi dacă am transforma lupta cu 2020 într-un joc? Povestea Cupei Agențiilor la Gaming by PlayStation

Nu mai are rost să ne gândim cum era înainte de pandemie sau cum va fi după. Acesta e prezentul, îi ținem piept. Și studiile spun că, uneori, provocările vieții ar putea părea mai ușor de dus, dacă ne-am închipui că suntem într-un joc și trebuie să trecem la nivelul următor. Așa că, la începutul toamnei, un grup de oameni hotărâți s-au întrebat mai în glumă, mai în serios: cum ar fi dacă am chema breasla creativă la un joc? Să transformăm lupta asta cu 2020 în ceva mai amuzant, unde să mai existe și victorii, nu doar adaptări forțate la realitate?
Așa a apărut C
upa Agentiilor la Gaming by PlayStation, un eveniment organizat de  MAINSTAGE | THE AGENCY si sustinut de IQads.
Timp de câteva săptămâni, am uitat puțin de încruntare și viața grea, și am lăsat specialiștii din marcom să își verse toate supărările pe teren.
A ieșit un eveniment digital antrenant, plin de energie și bună-dispoziție, cu distracție, câștigători și un prilej bun de conectare a industriei.
Iată mai jos istoria turneului digital și poveștile celor care l-au organizat. 

 

Toti si-au dorit victoria

Prea multe lucruri nu s-au mai întamplat in 2020. Ca sa facem in ciuda anului asta tulbure, nu am vrut sa punem pe aceasta lista si Cupa Agentiilor, pretextul traditional de intalnire al industriei creative. Asa ca in 2020, Cupa a Agentiilor a devenit Cupa Agentiilor la Gaming, un eveniment full digital, unde oamenii din marcom s-au intalnit, dar de departe, mai exact, fiecare din casele lor. 

Turneul acesta a fost, de altfel, un test al breslei creative pe timp de pandemie. Dar, cu puterile combinate ale tuturor specialistilor, iata ca s-a intamplat: exista viata BTL si dupa pandemie, exista chiar si voie buna, daca insistam. 

Competitia a avut parteneri pe masura. PlayStation, Tazz by eMAG, SAMSARA, Lay's, Pepsi, Ursus, Jameson si Wanted au sustinut turneul virtual si au surprins jucatorii pe durata competitiei cu tot felul de bucurii, care sa le dea energie pentru meciuri si sa tina sus pasiunea pentru joc. 

S-au inscris in competitie specialisti in digital sau marketing, owneri de agentii, freelanceri, creativi, designeri. Unii aveau experienta cu jocurile video din copilarie si au jucat Fifa de 20 de ani. Altii intrau rar in lumea asta, pentru deconectare. Toti si-au dorit victoria, dar mai mult decat atat, au participat in numele bun al distractiei si al socializarii. 

Unul dintre participanti spunea ca are experienta de gamer a unui peste care merge pe bicicleta. Chiar si asa, s-a inscris in competitie, pentru ideea de conectare, de a participa la ceva impreuna cu breasla. Altii au mers pe deviza: e important sa castigi, dar doar impreuna ne distram de 10 ori mai bine. 

 

Au facut figura frumoasa :)

Jucatorii ne-au povestit ca meciurile au fost antrenante, rivalii demni de infruntat, suspansul a fost ridicat la cote maxime, iar stadioanele virtuale au frematat de suspans si incantare. 

Concurentii si-au demonstrat talentele la FIFA Online Friendlies, iar jocul s-a defasurat pe consola PlayStation 4, editia FIFA 21. Turneul a avut loc exclusiv online, iar partidele s-au jucat dupa 18.00, cand fotbalistii din marcom si-au terminat treaba la munca.

Participantii au jucat in grupe, s-au infruntat in optimi si sferturi, pana au ramas doar patru finalisti.
Ei au jucat semifinalele si apoi finalele, care au fost transmise LIVE.

Marele castigator al competitiei este Razvan Badea (Happy Advertising), care a castigat finala mare, dupa un meci antrenant cu Sorin Dochian (Tazz by eMag).  Finala mica a fost castigata de Alexandru Buga (Mercury360) in fata lui Ionut Resnoveanu (Thecon). 

Asa cum ma asteptam, nivelul a fost unul bun, ridicat. Am fost incantat sa dau peste adversari puternici, simtind si gustul infrangerii intr-unul din meciurile de inceput. Despre atmosfera pot sa spun ca a fost una relaxata dar si antrenanta, cu surprize presarate de-a lungul zilelor, iar meritul il au organizatorii, pe care ii felicit cu acest prilej, spune Razvan Badea

Cam așa s-au derulat lucrurile din partea publicului si a concurentilor. Sa vedem acum si cateva povesti din culisele acestei competitii.
Vorbesc in continuare cei care au organizat acest turneu virtual si au avut grija ca toate lucrurile sa mearga bine. Ei povestesc cum au trecut un eveniment offline in online, care au fost provocarile Live-urilor si cum se poate face, pana la urma, BTL in pandemie:

 

De la offline la online

Dragos Porumb, Head of Digital & Social Media @ MAINSTAGE THE AGENCY a fost implicat in coordonarea competitiei  si a meciurilor.

"More or less, pentru mine Cupa Agentiilor la Gaming a fost un vis adus la viata de o super echipa si de niste parteneri super cool  

Cand am gandit prima oara proiectul, toata desfasurarea era in offline cu un cadru care sa faciliteze o experienta unica jucatorilor, inspiratia fiind evenimentele globale ESL, insa inceputul lui 2020 ne-a schimbat total perspectiva si sincer, in prima faza au aparut ceva urme de dezamagire. Supararea a trecut repede cand ne-am dat seama ca ne putem mobilza si putem adapta un asemenea eveniment in digital cu ajutorul unor platforme simple si cu multa bunavointa din partea celor implicati. 

 Mi se pare tare ca s-a intamplat eventul asta, o data pentru ca am gasit super jucatori de FIFA atat prin agentii cat si prin departamentele de marketing de la “client” cat si din punct de vedere al networkingului la nivel de industrie, pentru ca am intalnit oameni super talentati si profi pe domeniile in care activeaza. 

Acum nu ne ramane decat sa ne auzim la primavara cu editia numarul 2 a evenimentului unde sper sa avem parteneri la fel de tari ca acum: Playstation, Tazz by Emag, Samsara, Lay’s, Pepsi, Wanted, Jameson."

 

Live cu emotii si fiori

Michael Mircea, Director of Creative Technology @ MAINSTAGE THE AGENCY a fost implicat in implementarea setup-ului de streaming:

"Sarcina de a ajuta oamenii sa fie impreuna si sa se distreze in vremuri neprielnice a fost o mare placere. 

Implemetarea live stream-ului a fost unul  din lucrurile pe care nu le-am mai facut pana acum. Tocmai asta a facut ca job-ul sa fie unul captivant, mai ales in contextul in care acest skill  sigur va folosi si in viitor. 

 Setup-ul nu a fost unul clasic, acesta avand in componenta: 6 video si audio feeds, din 3 locatii diferite, plus un mix de animatii grafice si multe scene. 

Totodata, cuvantul live mi-a dat fiori, stiind ca nu e loc de greseala. Frica de necunoscut si-a spus cuvantul, dar cu fiecare pas facut, si mic task rezolvat, toata frica s-a transformat in entuziasm. 

A fost o super oportunitate de a distra oamenii si de a invata." 

 

BTL in pandemie 

Cornel Tatoiu – Account Director @ MAINSTAGE THE AGENCY a fost implicat in proiectele de parteneriate cu brandurile care au sustinut prima editie a Cupei Agentiilor la Gaming si in implementarea activarilor:

"Cupa Agentiilor la Gaming este un proiect gandit sa aduca o gura de aer proaspat in industria de marcom. Un proiect complet digital, care in alte circumstane ar fi fost un eveniment puctual intr-o sala mare.

Cu totii suntem cateodata sufocati de brief-uri, ddl-uri, KPI’s, you name it, iar astfel de proiecte ne fac sa fim mai aproape unul de celalalt, sa ne distram, si sa fim uniti pe cat posibil in situatia actuala.

Consider ca astfel de proiecte, cum e  Cupa Agentiilor la Gaming, reprezinta dovada clara ca se poate face BTL si in context de pandemie. 

Marea mea bucurie este ca piata incepe sa se dezmorteasca, ca agentiile si clientii  dau dovada de adaptabilitate, iar ideile creative in materie de BTL se pot concretiza in zona digitala, avand un impact puternic. 

Ma bucur ca am facut partea din echipa de implementare. Vreau sa multumesc Mainstage The Agency si IQads pentru sustinere si suport si nu in ultimul rand partenerilor care au facut ca acest proiect pilot sa fie un real scucces. PlayStation, Tazz by eMAG, Samsara, Lay’s,  Pepsi, Wanted si Jameson."

 

Locul de intalnire al breslei

Marius Cristea - Managing Director @ Blue Idea  (IQads, SMARK)

”IQads este locul de intalnire al industriilor creative si ne-am definit in timp acest rol in ecosistemul comunicarii din Romania. Aici schimbam idei, dezbatem temele care definesc piata, aducem povesti din toate domeniile creative, ne intalnim. Oricat de diferiti am fi si oricat de indepartate ar parea, uneori, perspectivele, aici, la IQads, e locul in care gasim un punct comun.

Si nu ne intalnim doar seriosi, la cravata, vorbind despre planuri de afaceri, strategii, modele de business, campanii si cifre de afaceri. E nevoie sa ne intalnim si mai putin protocolar, sa vorbim si despre lucrurile umane, sa ne si distram.

Cupa Agentiilor a fost mereu o ocazie buna de a aduna breasla impreuna si de a gasi motive noi de relaxare. Anul acesta, am transformat-o in Cupa Agentiilor la Gaming. E felul nostru de a incuraja industria si de a oferi motive noi de energie si optimism intr-un an in care a fost greu pentru toti”. 

Bonus:

SEMIFINALELE:

Cei patru s-au înfruntat în 3 meciuri, doi cât doi, după cum puteți vedea mai jos:

Alexandru Buga (Mercury360) VS Razvan Badea (Happy Advertising)

 

Ionut Resnoveanu (Thecon) VS Sorin Dochian (Tazz by eMag)

 

 

FINALELE Cupei Agentiilor la Gaming:

Desfasurate în 5 meciuri, doi cât doi, după cum puteți vedea mai jos:

Finala Mica: Alexandru Buga (Mercury360) versus Ionut Resnoveanu (Thecon)

 

Finala Mare: Razvan Badea (Happy Advertising) si Sorin Dochian (Tazz by eMag). 

 

Clasamentul final al competitiei:

1. Razvan Badea (Happy Advertising)
2. Sorin Dochian (Tazz by eMag)
3. Alexandru Buga (Mercury360)  
4. Ionut Resnoveanu (Thecon)

Cam așa a fost la Cupa Agențiilor la Gaming. Mai facem și la anul.
Offline sau online, pe pandemie sau nu, important e să păstrăm energia și să ne folosim de orice ocazie pentru a păstra legătura unii cu alții și a face aceste legături ale industriei mai rezistente. E nevoie de ele, mai ales în astfel de perioade capricioase. 

* This tournament is not affiliated with or sponsored by Electronic Arts Inc. or its licensors

Despre Cupa Agentiilor la Gaming

Cupa Agentiilor la Gaming este competitia de gaming pentru creativi, oameni de marketing si productie, fie ca lucreaza in agentie, companie sau sunt freelanceri.

Partenerii de joc ai editiei FIFA 21 sunt: PlayStation, Tazz by eMAG, SAMSARA, Lay's, Pepsi, Ursus, Jameson si Wanted.

Cupa Agentiilor la Gaming by PlayStation este un eveniment organizat de MAINSTAGE | THE AGENCY si sustinut de IQads.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related