[Creativitate & Tehnologie] Ivona Gal: Prin evolutia tehnologiei evoluam si noi, ca specie umana, dar si ca speranta de viata

[Creativitate & Tehnologie] Ivona Gal: Prin evolutia tehnologiei evoluam si noi, ca specie umana, dar si ca speranta de viata

Oricât de evoluată va fi vreodată inteligenta artificiala, nu va putea inlocui niciodata implicarea emotionala a oamenilor, dedicarea si iubirea cu care creează ceva, indiferent de proiect, crede Ivona Gal, CEO Canopy. Da, tehnologia este din ce in ce mai prezenta in domeniul creativ si cu cat avanseaza, cu atat oportunitate de a pune eficient ideile creative in valoare este mai mare. Dar creativitatea este in esenta a oamenilor. 

Aportul tehnologiei pentru digital marketing as spune ca e aproape totul :). Lucram cu machine learnings, cu robotei care aproba reclame, cu tot felul de automatizari care ne ajuta sa setam campanii si sa le monitorizam sau raportam. In fond, calitatea unei campanii sau reclame platite tine extrem de mult de zona de tehnologie, spune Ivona.

 Vorbim cu Ivona, in randurile de mai jos, despre cum s-a schimbat procesul creativ in ultimii ani, care este influenta tehnologiei in acest moment si cum vede ea, in viitor, simbioza dintre creatie si AI.

În seria editorială [Creativitate & Tehnologie], celebrăm deschiderea creatorilor de a îmbrățișa tehnologia și de a găsi în ea resurse noi de evoluție. Inteligența artificială e aici, infiltrându-se în toate domeniile. Și noi avem privilegiul de a descoperi teritorii noi alături de ea. În publicitate, design, muzică, fotografie, film, toate formele creației. 

Nu știm ce va urma, ce simbioze ale creativității artificiale se vor produce. Dar suntem aici, să spunem mai departe poveștile care se formează la granița dintre tehnologie, creativitate și umanitate. Vrem să vorbim de Creativitate & Tehnologie, nu de Creativitate VS Tehnologie. Știm că AI-ul si tehnologia se vor alătura creativității, nu vor concura.

 

Cum e să lucrezi într-un domeniu creativ în 2022 în România

Cred ca a fi creativ e deja un must in orice industrie ai activa. Aceasta e una din partile care ne diferentiaza de automatizari si tehnologie, fara de care nu cred ca putem trai, asa ca e foarte rewarding.

 

Partea cea mai frumoasă

Pentru mine cea mai frumoasa parte e atunci cand out of the blue vine cate o idee, mai ales atunci cand am mintea relaxata si nu fortez procesul creativ. Sunt foarte comune sedintele de brainstorming, insa de cele mai multe ori acolo doar se traseaza niste directii strategice, fara sa apara acea idee foarte misto, in care ni se aprinde beculetul.

 

Și cea mai grea

Dupa aparitia ideii creative intervine partea de punere a acesteia in practica, si anume integrarea concepului creativ in strategia overall. Aici cred ca intervine partea provocatoare, dat fiind faptul ca e necesar sa aliniem conceptul cu obiectivul final de business.

 

Cum a evoluat procesul creativ 

Tehnologia e un atuu in absolut toate domeniile, deci cu siguranta si in procesul creativ are merite foarte mari. Daca ar fi sa ma raportez doar la ce poti sa filmezi acum ca si spot, fie ca vorbim de 3D sau 4D, este minunat. Si noi, la Canopy, avem un departament de creatie care se ocupa de creionarea scripturilor si a productiei integrale de animatii. Una dintre cele mai impresionante animatii a fost creata chiar pentru noi.

Cu cat tehnologia avanseaza, vad o oportunitate si mai mare de a pune si mai eficient ideile creative in valoare.

 

Schimbarea cea mai mare care a influențat domeniul tău 

Intr-adevar, daca ne uitam la ultimii 2 ani si jumatate, singura constanta este schimbarea. Totusi, nu cred ca exista vreo schimbare atat de mare care sa influenteze major domeniul de digital marketing, mai ales ca exact schimbarea este un aspect specific pentru acest domeniu.

As mentiona, totusi, inceputul pandemiei, cand fortati de imprejurari si restrictii, chiar si cei mai sceptici in ale online-ului au facut switch-ul din offline.

 

Influenta tehnologiei

Uitandu-ma in spate, cred ca tehnologia ajuta foarte mult la zona de eficientizare si castigat timp pentru mine, fie ca vorbim de task-uri repetitive, fie ca vorbim de gadget-uri care ne ofera posibilitatea de a face lucruri in locul nostru(ma gandesc aici la robotelul smart care aspira singur si mi-a salvat minim 1H din timpul meu). De asemenea, mi se pare incredibil cum un smart watch imi poate face in cateva secunde un EKG la inima si imi poate da cateva semnale de alarma daca este cazul sa am saturatia de oxigen scazuta. Practic, prin evolutia tehnologiei evoluam si noi ca si specie umana, dar si ca si speranta de viata.

 

Presiunea de a ține pasul

Cred ca in domeniul in care activez e un must sa tin pasul tot timpul cu ce se intampla si cu ce apare nou. Imi aloc un timp zilnic pentru a ma tine la curent cu noutatile si asta ii indrum si pe colegii mei sa faca constant.

Nu o simt ca pe o presiune sau o greutate, mai ales ca sunt curioasa de fel si imi doresc ca tot timpul sa invat lucruri noi, indiferent de domeniu. E posibil, intr-adevar sa fiu uneori coplesita de informatii mult prea tehnice pe care nu le inteleg, insa incerc sa ma concentrez pe viziunea de ansamblu si sa inteleg ideea macro, iar atunci lucrurile devin mai logice.

Aportul tehnologiei pentru digital marketing as spune ca e aproape totul :). Lucram cu machine learnings, cu robotei care aproba reclame, cu tot felul de automatizari care ne ajuta sa setam campanii si sa le monitorizam sau raportam. In fond, calitatea unei campanii sau reclame platite tine extrem de mult de zona de tehnologie.

 

AI & creativitatea

Am vazut un film misto pe tema aceasta acum cativa ani, insa nu ii mai retin numele. Pana in acel moment aveam o mica urma de scepticism si poate chiar frica ca s-ar putea ca la un moment dat AI-ul sa ne fure job-urile, insa am realizat atunci ca cel mai mare aport pe care il aducem noi, ca oameni este empatia, iubirea si creativitatea pura, sincera, care se naste doar traind anumite experiente. Ma intreb daca un tablou pictat de AI ar mai trezi aceleasi emotii si trairi precum o opera a lui Picasso.

 

Este creativitatea o trasatura specific umana? 

Da, am convingerea ca este o trasatura specific umana, fiind foarte greu de preluat in zona de robotica. Cand discutam despre AI, RPA etc, vorbim in mare parte despre multe date, puse cap la cap. Practic, noi "hranim" aceste sisteme cu date, pe care ulterior sa le putem folosi in diverse scopuri. Asta inseamna ca robotii tot de noi depind. Inca :)

Daca e sa ma gandesc la ceva ce nu are limite este insasi creativitatea.

 

Ce nu va putea înlocui niciodată AI 

Implicarea emotionala, dedicarea si iubirea cu care creezi ceva, indiferent de proiect.

 

Influența AI în domeniul tău

Cred ca principalul beneficiu este cel de a ne ajuta si elibera de task-uri repetitive si consumatoare de energie, dar care nu ne aduc deloc beneficii pe termen lung. Fiinta umana este cumva gandita pentru a fi creativa, pentru a gasi constant solutii noi si pentru a fi dinamica, nu pentru a introduce aceleasi date in acelasi fisier, in fiecare zi, timp de 8 ore. Cred ca deja se fac pasi catre o zona de automatizare a acestor tipuri de task-uri si noi nu suntem o exceptie.

Inca de acum aproape 4 ani avem implementat in companie un robotel care functioneaza pe platforma Uipath si care trimite facturile singur clientilor nostri, oferindu-i colegei noastre din departamentul de admin mai mult timp pentru a se ocupa de task-uri mai importante si care au un impact mai mare in business.

 

Simbioza dintre creatori & tehnologie

Cred ca deja este o simbioza grozava intre cele doua. Primul lucru care imi vine in minte e cum se folosesc influencerii de tehnologie pentru zona de advertising. Cu cat esti mai creativ in zona asta, cu atat ai mai mult succes.

Nu stiu daca poate fi vorba aici despre un echilibru neaparat. Daca exista un concept creativ foarte misto si am tehnologia care sa ma ajute sa il pun in practica intr-un mod inedit, asta e tot ce conteaza.

 

Ai lăsa munca ta pe mâna roboților? :)

Hihi, ce intrebare tricky. As alege sa lucrez eu in continuare, nu cred ca au momentan inteligenta necesara sa poata lua decizii atat de strategice in locul meu, fie ca vorbim de gestionarea echipei sau a clientilor agentiei.

 

Ce ai face într-o lume a roboților

Probabil as face un blog (pe care sa il scrie robotii, desigur) sau vlog de calatorie, axat pe culinary trip sau m-as apuca de cantat si dansuri :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Pozitii

Sectiune



Branded


Related