Fieldstar a câștigat aurul la POPAI AWARDS, cea mai importantă competiție europeană dedicată excelenței în Retail

Fieldstar a câștigat aurul la POPAI AWARDS, cea mai importantă competiție europeană dedicată excelenței în Retail

Agenția independentă de BTL, Fieldstar, a câștigat aurul cu proiectul Samsung Pop UP Fold Store la prestigioasa competiție globală POPAI AWARDS, categoria Shop Fitting. De aproape 6 decenii, trofeele POPAI (Point of Purchase Advertising International) premiază creativitatea, inovația și bunele practici în Retail.

Peste 138 de proiecte internaționale au fost nominalizate la ediția franceză POPAI AWARDS 2022. Acestea au fost evaluate de un juriu independent, format din 70 de membri, experți în Retail, sub bagheta președintelui POPAI France, Prosper Hayoun. În contextul crizelor succesive cu care s-a confruntat industria, a 58-a ediție POPAI AWARDS a stat sub semnul dinamismului și rezilienței tuturor jucătorilor din domeniu.

CONTEXT
Samsung a lansat la începutul lunii august 2021, pe piața din România, noile telefoane inteligente pliabile din gama Galaxy Z Series Flip3 | Fold3.

NEVOIA
Pe o piață extrem de competitivă, Samsung avea nevoie să crească awarenessul gamei sale Galaxy Z Series Flip3 | Fold3 și să comunice mai bine beneficiile modelelor din gamă, pentru a depăși toate barierele mentale ale consumatorilor. Solicitarea Samsung a constat în crearea unui POP-UP store pentru a convinge consumatorii că telefoanele pliabile premium din gama Galaxy Z Series Flip3 | Fold3 sunt dispozitivele pe care merită să le dețină. În zilele noastre, telefoanele mobile reprezintă mai mult decât simple instrumente funcționale, acestea răspund unui set complex de nevoi. În acest context, consumatorii au nevoie de mai multă inovație și de produse care se potrivesc mai bine nu doar buzunarelor, ci și aspirațiilor lor.

PROVOCAREA
De a prezenta unicitatea produsului prin intermediul pop-up store-ului.

BRIEFUL
Proiectarea unui POP-UP store care să integreze experiența offline cu cea online pentru cunoașterea produsului și pentru stimularea vânzărilor.
Nou concept cu punct de vânzare, ușor implementat în diverse forme.
Creșterea vânzărilor și a traficului în afara magazinelor specializate.
Creșterea awarenessului cu privire la gama Galaxy Z Series Flip3 | Fold3.

STRATEGIA 
Conceptul din spatele POP-UP store-ului a fost de a construi un set-up pliabil care să comunice punctul de diferențiere al produsului și, în același timp, să fie implementat cu ușurință în diverse ipostaze care să redea pliabilitatea telefoanelor. Având în vedere că amenajarea a fost amplasată în zone cu trafic intens și utilizatorii au fost invitați să interacționeze cu produsul, una dintre provocări a fost rezistența materialelor folosite și durabilitatea acestora.

SOLUȚIA/REZOLVAREA 
Împreună cu echipa Samsung, Fieldstar a creat un POP-UP store pliabil: același set-up a fost implementat în diferite ipostaze pentru a reda  pliabilitatea telefoanelor. Designul pop-up store-ului a fost creat de Samsung, iar Fieldstar a venit cu soluția tehnică în completarea și definitivarea ideii inițiale. Ulterior s-a realizat producția și implementarea.

Acest POP-UP store a fost gândit ca un mix de lemn și metal, cu materiale disruptive precum oglinzi și matrix-frames, elegant inserate. Amenajarea s-a materializat într-un concept de cinci panouri, alternând lemn cu rame metalice și Matrix-frames iluminate, toate având o structură de aluminiu, pentru stabilitate ridicată.

Samsung și-a dorit să integreze cele mai recente tendințe de design prin intermediul POP-UP store-ului, pentru a-și consolida poziția de brand fresh, cool și modern. Materialele premium folosite au respectat brand book-ul și filosofia de design Samsung. Elemente precum oglinzile cu două fețe au fost plasate la nivelul ochilor pentru a atrage atenția trecătorilor, iar matrix-frame-urile iluminate au fost folosite ca suport pentru a comunica elementele vizuale cheie ale campaniei și beneficiile produselor, generând astfel o interacțiune sporită.

EFECTELE/IMPACTUL/REZULTATE
100.000 interacțiuni cu produsele în perioada august – octombrie 2021, în 5 orașe, 50.000 de vizitatori ai pop-up-store-ului, 12.000 de oameni care au testat cele 14 modele de telefoane și accesorii expuse.

 

Marian Dumitrescu, CEO Fieldstar:  „Ne bucură enorm că proiectul Samsung Pop UP Fold Store a câștigat în fața unor competitori de renume precum Cartier Wall Tailor (Giovanardi SpA). Ne bucură cuvintele juriului <<un proiect care a atras atenția>>. Ne bucură faptul că unica participare a României la o competiție de asemenea anvergură a fost atât de bine primită. Este o mândrie cu atât mai mare să câștigăm direct aurul la prima noastră participare la POPAI AWARDS. Brief-ul Samsung Electronics a fost primit la finalul lunii iunie 2021, iar implementarea a debutat la începutul lunii august 2021. După realizarea schițelor tehnice, am avut fix o lună la dispozitie să găsim soluția tehnică și să producem 5 POP-UP store-uri, pe care să le implementăm în 3 nopți, în Constanța, Timisoara, Iași, Suceava și Cluj-Napoca. Lucrăm de peste 3 ani cu Samsung Electronics: dezvoltăm concepte și grafică pentru materialele de vizibilitate care se implementează în proporție de 90% în magazinele de specialitate (Altex, Media Galaxy, Emag). Dezvoltăm, de asemenea, proiecte speciale cum ar fi POP-UP store-urile din galeriile comerciale sau din afara magazinelor. În completare, avem și serviciul de producție și implementare al shop display-urilor Samsung.”

Anda Sturzu, Field Force Specialist, Samsung Electronics: „Este important pentru noi să știm că oferim consumatorilor o experiență diferită în retail, în zone în care până acum nu am fost prezenți, precum galeriile comerciale ale mallurilor.  Am dezvoltat un concept inedit de POP-UP store, unic în retailul din România, concept pe care l-am văzut precum propriul meu copil și pe care, împreună cu Fieldstar, l-am crescut. Întregul proiect ne-a depășit așteptările tuturor, devenind BEST PRACTICE în cadrul Samsung Electronics Europa. Trofeul POPAI AWARDS confirmă că, împreună cu partenerii noștri, putem reuși tot ce ne propunem.”

Laurențiu Ion Secară, IM Retail Manager, Samsung Electronics: „Suntem obișnuiți să măsurăm succesul unui proiect în funcție de feedback-ul primit de la consumatori. Încă din perioada în care proiectul nostru era doar un business-case, ne-am propus să ieșim din rând, să venim în întâmpinarea consumatorilor noștri și să îi convingem printr-o experiență total nouă să interacționeze mai mult cu noi. Astfel s-a născut ideea unui magazin care să poată fi amplasat pe culoarul centrelor comerciale pentru a ne asigura că toți consumatorii pot ajunge la noi fără efort. Pentru a oferi o experiență completă, consumatorii au și posibilitatea achizitiei din estore-ul Samsung, atingând astfel dezideratul de omnichannel, atât de clamat în strategiile de marketing globale, dar deseori cam complicat și prea puțin utilizat. Sigur că ne bucură recunoașterea internațională, mai ales din partea specialiștilor externi și a evaluării lor obiective. Satisfacția cea mai mare vine însă din modul în care echipa de Retail Mobile Experience din Samsung România, împreună cu partenerii noștri de la Fieldstar pune pasiune, interes, creativitate și încăpățânare în absolut toate activitățile pe care le întreprinde.

 

Echipa completă implicată în campanie a fost formată din:

Diviza Retail MX Division Samsung:
Laurențiu Secară – IM Retail Manager
Anda Sturzu – Field Force Specialist
Anca Ivana – Shop Display Specialist
Renata Nae – Retail Support
Andrei Prisecaru – Regional Manager Zona de Est
Anda Banoczi – Regional Manager Zona Vest-Centru
Marian Staicu – Regional Manager Zona Sud-Vest
Ioana Dumitrescu – Regional Manager Zona Sud              

Fieldstar:
Elena Băsescu – Account Director
Andreea Bujor – Account Director
Cristian Blejniuc – Production Manager
Marius Tutunaru – Business Integration & Growth 

Agenție independentă de BTL, Fieldstar conectează brandurile cu oamenii și oferă experiențe inedite pentru consumatori. De 20 de ani pe piața din România, Fieldstar crede în puterea colaborării și  a ideilor îndrăznețe, pe care le pune în slujba liderilor din FMCG, IT&C, Retail și Farma. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Sectiune



Branded


Related