Primul mesaj de interes public care încurajează cititul, în premieră în România. De la Saatchi & Saatchi + The Geeks

Primul mesaj de interes public care încurajează cititul, în premieră în România. De la Saatchi & Saatchi + The Geeks

Pentru o dezvoltare armonioasă, citiți cel puțin o carte pe lună”. Acesta este primul mesaj de interes public din România care încurajează cititul. Mesajul a apărut din luna septembrie pe unul din cele mai mari posturi de televiziune, ProTV, ca urmare a campaniei #bookvertising, o campanie de încurajare a cititului și de promovare a autorilor români.

The bigger picture

BOOKVERTISING este prima platformă care promovează cărțile scriitorilor români cu 0 lei. Cum? Brandurile pot intra pe bookvertising.ro și alege cărți de la editura Nemira, inițiatorul campaniei alături de Saatchi & Saatchi + The Geeks, și alte opt edituri. Apoi le pot folosi ca props-uri în reclamele lor, promovându-le astfel.

Povestea Bookvertising

„Editurile nu lucrează în general cu bugete atât de mari precum brandurile, ci mizează, mai degrabă, pe creativitate. Așa că un ajutor de acest fel – o apariție într-o reclamă a unei cărți românești identificabile – nu poate să fie altfel decât grozav, ar putea mișca lucrurile în direcția bună.

În cadrul echipei Nemira, lansarea campaniei Bookvertising a venit cu mult entuziasm. Am primit foarte multe feedback-uri pozitive, felicitări și întrebări de genul „cum pot ajuta?”. Mesajele și răspunsurile comunităților de cititori ne-au copleșit, ne-au confirmat că o astfel de inițiativă era necesară. Am primit susținere de la ONG-uri, profesori, educatori, branduri care și-au dorit să se alăture, părinți care au vrut să ducă vestea mai departe, oameni din publicitate, scriitori, precum și de la alte edituri. Un frumos gest de solidaritate.”, Andreea Lupescu, PR Manager Editura Nemira. 

“Brandurile nu numai că au bugete mari de promovare, dar folosesc tot felul de props-uri fără valoare în ad-urile lor.  Ne-am dat seama că am putea integra ușor cărți ca props-uri, oferindu-le astfel scriitorilor români vizibilitate de care au nevoie. Să îți vezi cartea pe un outdoor sau într-o reclama TV este ceva uriaș pentru un scriitor roman. Să nu plătești nimic pentru o astfel de promovare este deja ceva extraordinar”, Cristiana Petre, Senior Copywriter & Robert Șopârlache, Senior Art Director.

 

Marketerii au reacționat imediat pozitiv la această inițiativă. Peste 50 de branduri locale și internaționale s-au alăturat inițiativei Bookvertising, adoptând cărți în reclamele lor.

Efectul de bulgăre

Ziarul Libertatea numea Bookvertising „campania ambițioasă care s-a rostogolit ca un bulgăre de zăpadă”. Brandurile nu au adoptat cărți doar în postări sociale și video-uri digitale, ci și în reclame TV, outdoor-uri și cataloguri comerciale.

Nu exagerez când spun că am primit doar reacții pozitive din partea brandurilor. Chiar branduri concurente au lăsat deoparte un pic competiția și s-au unit în această inițiativă și au preluat cărți în comunicarea lor. Reacția comunităților de cititori și din lumea literară a fost de asemenea incredibilă. Iar un alt efect al proiectului nostru de care suntem mândri este că am reușit implementarea pentru prima dată în România a unui mesaj de interes public care încurajează cititul, adică o reclamă permanentă la cărți, cum îmi place mie să spun.”, Bogdan Costin, Creative Director Saatchi & Saatchi + The Geeks. 

1.5 milioane viewership

La doar două luni de la lansare, Bookvertising a avut rezultate spectaculoase, generând 1.5 milioane viewership, totul cu un buget de 0 lei.

Platforma Bookvertising rămâne o platformă deschisă în continuare pentru toate editurile și brandurile dornice să se alăture acestui demers de promovare a cărților și de încurajare a cititului.

Saatchi & Saatchi + The Geeks este o agenție de comunicare integrată full service, parte din Publicis Groupe, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume și cel mai mare din România. Agenția are în portofoliu clienți precum PepsiCo (Cheetos, Star), Heineken (Ciuc, Neumarkt), Groupeseb (Tefal, Rowenta, Krups), Profi, Provident, Ferrero, Xella (Ytong, Macon) sau Unibet.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


The Geeks Bucharest

The Geeks este parte din Saatchi Creative Hub Bucharest, impreuna cu Saatchi & Saatchi Romania. Agentia se pozitioneza ca un partener de business cu focus pe solutii creative multidisciplinare de comunicare si... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related