#VoiFiEuÎnsămi – o campanie educațională semnată de TENA România și Xperience Media Lab pentru normalizarea discuțiilor despre incontinența urinară

#VoiFiEuÎnsămi – o campanie educațională semnată de TENA România și Xperience Media Lab pentru normalizarea discuțiilor despre incontinența urinară

Incontinența urinară este o problemă care afectează peste 400 de milioane de oameni la nivel global și poate să apară la orice vârstă. Deși este o afecțiune atât de des întâlnită, majoritatea oamenilor încă ezită să ceară ajutorul specialistului urolog sau să vorbească deschis despre ea, fiind considerat în continuare un subiect tabu.

Pentru a normaliza discuțiile despre incontinența urinară și a pune capăt stigmatizării și a sentimentului de „rușine” ce învăluie această afecțiune, TENA România și Xperience Media Lab au dat startul campaniei #VoiFiEuÎnsămi - o invitație la dialog alături de 3 specialiști: Mihail Pautov, medic specialist în chirurgie generală, Raluca Anton, psihoterapeut și Carmen Brumă, jurnalist și antrenor de fitness.

Cu cât avem mai multe conversații deschise despre incontinența urinară, cu atât putem afla informații vitale despre prevenție sau tratamentul potrivit. Astfel, miza campaniei a fost abordarea subiectului incontinenței urinare din 3 perspective (medicală, psihologică și de prevenție) prin intermediul uneri serii de pastile video care să faciliteze cunoașterea și înțelegerea cauzelor, a tipurilor de incontinență, dar și a identificării și remedierii simptomelor la nivel medical.

„Problemele comune ajung de multe ori să se transforme în tabuuri, iar incontinența urinară se află în topul lor. Am vrut să încurajăm oamenii să discute despre ea, să se informeze corect și să folosească produsele potrivite pentru afecțiunea lor. Pentru asta am apelat la specialiști în care oamenii au încredere. Mihail Pautov a venit cu informații verificate, Raluca Anton a adus în discuție exemple relevante, iar Carmen Brumă a făcut planuri de exerciții pe care fiecare dintre noi putem să le facem acasă. Putem spune că „am atacat” cu ajutorul lor subiectul din toate părțile și le-am oferit oamenilor un tablou complet despre incontinență, ce înseamnă să te lupți cu ea și cum să-i faci față”, Loredana Catană, SEE Senior Brand Manager Intimate Hygiene (Libresse & TENA Brands).

„În categoria subiectelor tabu nu ar trebui să se regăsească problemele care afectează milioane de oameni din toată lumea. Totuși, în societatea românească, discuțiile sunt de cele mai multe ori evitate. Fiecare dintre noi are dreptul să cunoască ceea ce se întâmplă în corpul său și să discute despre asta. Prin această campanie am vrut să normalizăm conversațiile despre incontinența urinară și despre cum să-ți menții starea de sănătate și credem că am reușit să oferim o doză de curaj să se vorbească deschis despre această afecțiune și să amintim că merită să fie informați, auziți, înțeleși prin intermediul clipurilor educative realizate cu ajutorul specialiștilor”, Alina Aura Cismaru (Gheorghe), Xperience Media Lab.

Când vine vorba de incontinență, primele simptome sunt cele fizice: se pierde controlul asupra vezicii urinare. De ce se întâmplă acest lucru, când anume și, mai ales, ce poți face în această situație? Pentru a oferi răspunsuri la aceste întrebări, primul pas a fost facilitarea înțelegerii incontinenței urinare din perspectivă medicală prin vocea specialistului Mihail Pautov, care a oferit informații plecând de la cauzele apariției acesteia, simptome, tipuri, până la soluții de prevenție și tratament.

Instalarea incontinenței urinare nu vine la pachet doar cu semnale clare că există o disfuncție a vezicii urinare, ci și cu noi griji și un roller-coaster de emoții. Din punct de vedere psihologic și social, incontinența urinară devine un obstacol ce ne împiedică să avem vieți active, iar teama că micțiunea poate să apară în situații stânjenitoare împinge către depresie și anxietate. În episodul dedicat perspectivei psihologice, psihoterapeutul Raluca Anton a răspuns curiozităților moderatorului seriei #VoiFiEuÎnsămi, Carmen Brumă, cu privire la modul în care resimt femeile această afecțiune, cum le afectează imaginea de sine, relația cu cei din jur și cu partenerul de viață.

„Tabuurile din jurul incontinenței urinare trebuie să dispară. Este gândul cu care am pornit campania și în jurul căruia am construit fiecare episod al campaniei #VoiFiEuÎnsămi. Am vrut să-i ajutăm pe oameni să înțeleagă toate implicațiile acestei afecțiuni, din toate punctele de vedere: medical, psihologic și de prevenție. Fiecare abordare a fost susținută de specialiști care au împărtășit nu numai informații verificate, ci și exemple practice. Prin demo-ul realizat de medicul Mihail Pautov, de exemplu, am conturat clar diferența dintre absorbantele dedicate menstruației și cele create pentru incontinența urinară. Când te confrunți cu o afecțiune precum incontinența urinară, produsele pe care le folosești pot face diferența dintre o viață relaxată și una trăită în stres continuu, așa că nu puteam să avem o campanie completă fără o demonstrație făcută de un specialist cu care se identifică și în care au încredere.”, Diana Matei, Brand Manager SEE TENA. 

Deși prevenția poate scădea șansele apariției incontinenței urinare, femeile aleg să spună de multe ori „Mie nu mi se poate întâmpla”. Exercițiile Kegel propuse de Carmen Brumă în cadrul campaniei au avut rolul de a schimba această atitudine și de a aduce în prim-plan pașii ce trebuie urmați pentru a diminua simptomele. Fiecare video a fost însoțit de indicații care ajută la executarea corectă a exercițiilor și de informații despre beneficiile pe care le are antrenarea constantă a planșeului pelvian, despre cum poate reduce semnificativ incontinența urinară. 

„Suntem oameni. E normal să fim predispuși la diverse probleme de sănătate, însă noi decidem dacă le lăsăm să ne fure bucuria de a trăi. Promovez de când mă știu pentru un stil de viață sănătos și activ, iar participarea la această campanie mi-a dat ocazia să transmit încă o dată un mesaj important: sportul regulat poate preveni multe tipuri de afecțiuni, incontinența aflându-se printre ele. Mă bucur că am putut genera numeroase discuții despre subiectul incontinenței și că am reușit să motivăm femeile să acționeze. Exercițiile fizice zilnice pentru planșeul pelvian ajută la întărirea mușchilor, ducând la reducerea semnificativă a incontinenței sau chiar la eliminarea ei. Cea mai grea sarcină rămâne să îți aduci aminte să le faci”, Carmen Brumă.

Campania a fost mai mult decât un mod de a începe discuții importante despre incontinența urinară. A fost și o modalitate de a familiariza consumatorii cu produse create special pentru ei, care îi ajută să evite situațiile neplăcute: absorbantele TENA.

"Suntem încântați să împărtășim rezultatele obținute în campania #VoiFiEuÎnsămi. Generând un reach de  1,7 milioane de utilizatori și 2,5 milioane de video views, campania a depășit toate așteptările. Rata de engagement de peste 38% pentru toate materialele video din campanie a validat abordarea creativă din cadrul campaniei și a întărit faptul că este nevoie de o educare continuă cu privire la prevenirea, dar și managementul incontinenței urinare.", Mădălina Stroescu, Client Service Director @Omniperform.

Materialele video amplificate de TENA România au adunat peste 2,5 milioane de vizualizări și au ajuns la peste 1,7 milioane de utilizatori. Acestea au reușit să stârnească discuții pe rețelele de socializare despre subiectul tabu al incontinenței și au ajutat să se înțeleagă mai bine ce este incontinența urinară și ce este de făcut pentru ca aceasta să nu ne afecteze viețile.

 

Echipa de campanie:

Alina Aura Cismaru (Gheorghe), Creative Owner @ Xperience Media Lab
Lucia Constantin, Account Manager @ Xperience Media Lab

Loredana Catană, SEE Senior Brand Manager Intimate Hygiene (Libresse & TENA Brands) @ Essity România
Diana Matei, Brand Manager Inco Retail SEE @ Essity România

Cristina Stroescu, Senior Client Manager @ Omniperform
Mădălina Stroescu, Client Service Director @ Omniperform

Elena Corbu & Igor Antoniuc, Video Producers @ Slalom Video

Xperience Media Lab este agenția de publicitate full-service ce oferă servicii complete (Social Media & Influencer Marketing, PR, creație și design, organizare evenimente, producție publicitară, proiecte speciale) menite să ajute la creșterea sustenabilă a clienților săi, precum: Libresse, Zewa, TENA, Finish, Vanish, AirWick, Lovela, Cillit Bang, Calgon0 etc.

Omniperform Agency este agenția digitală full service ce oferă servicii complete digitale, media și comunicare personalizată clienților săi. Prin intermediul tehnologiei de personalizare proprietare, urmărim să dublăm rezultatele campaniilor media pe care le rulăm, astfel crescând calitatea transmiterii mesajelor, dar și relevanței mesajului brandului către utilizator.

Brandul TENA face parte din portofoliul companiei Essity, o companie internațională de top în domeniul igienei și sănătății care are ca scop îmbunătățirea stării de bine cu ajutorul produselor și serviciilor sale, esențiale pentru viața de zi cu zi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Sectiune



Branded


Related