Cum se vede praful prin lentila creativă a celei mai noi campanii de conștientizare a poluării aerului, semnată de Dyson & Mccann PR

Cum se vede praful prin lentila creativă a celei mai noi campanii de conștientizare a poluării aerului, semnată de Dyson & Mccann PR

Agenția Mccann PR, alături de Dyson au lansat cea mai nouă campanie de conștientizare a poluării aerului, susținută prin două acțiuni de comunicare dedicate: Dyson Dust Study 2023 și Dyson Airquality Backpack.

Strategia de comunicare aleasă a implicat două momente importante: Dyson Dust Study 2023, un studiu global care investighează obiceiurile de curățenie și analizează percepția oamenilor asupra prafului din locuințe și impactului pe care îl poate avea acesta asupra sănătății și bunăstării lor și Dyson AQ Backpack, un rucsac inteligent prototip care măsoară calitatea aerului.

,,Încă de la începutul colaborării cu Dyson, acum doi ani, am înțeles că nu este vorba doar despre  tehnologia premium pe care produsele lor o integrează, ci și despre un efort remarcabil al companiei în direcția sustenabilității, a educării oamenilor despre impactul pe care praful de afară, dar și din interior îl poate avea asupra sănătății. Iar această campanie a fost oportunitatea perfectă ca aceste mesaje să ajungă la publicul larg în cel mai creativ mod”, spune Alina Cristea, Account Director la Mccann PR.

,,La Dyson, ne angajăm să dezvoltăm tehnologii care ajută la crearea unor locuințe mai sănătoase și, pentru a face acest lucru, trebuie să înțelegem mai întâi problema înainte de a proiecta soluția. Echipele noastre de experți din întreaga lume cercetează știința prafului și știința aerului din facilitățile noastre interne, iar aceste cercetări stau la baza ingineriei tehnologiilor Dyson. Sperăm că cel mai recent studiu global privind praful și cercetarea privind rucsacul Dyson AQ vor continua să încurajeze oamenii să se gândească la impactul pe care praful din locuințe, precum și poluanții invizibili din aer, îl are asupra bunăstării lor", spune Dr. Matthew Lee, microbiolog la Dyson.

Pentru că România este pentru prima data inclusă în studiul Dyson, decizia de a marca acest moment prin un eveniment a fost firească. Acesta a avut loc la Galeria Galateca, în cadrul căruia au fost prezentate datele studiului. La eveniment au participat Matthew Lee, microbiolog Dyson, dr. Bogdan Ivănescu, creatorul platformei media medicale Doctor MIT, dr. Mihail Pautov, medic specialist chirurg și gazda emisiunii Medicool și dr. Brîndușa Petruțescu, medic alergolog și imunolog. Aceștia le-au vorbit invitaților despre infecțiile respiratorii și cele mai comune alergii care pot apărea din cauza prafului casnic. Evenimentul a fost moderat de Paula Rusu.

Una dintre descoperirile studiului este că 55% dintre locuințe la nivel global au o persoană care suferă de alergii, dar foarte puțini sunt conștienți de prezența în praf a unor factori care induc alergii comune. Dyson este deja cunoscut pentru atenția pe care o acordă purificatoarelor cu funcție de umidificare, dar și aspiratoarelor smart, instrumente cu care putem scăpa de praful din interior. Dar ce ne facem cu praful din exterior? Soluția nu a întârziat să apară când Dyson a creat un rucsac-prototip, dotat cu senzori, un acumulator și GPS, care are capacitatea să ofere informații despre expunerea la poluarea aerului și cum putem să o combatem. Mai mult, rucsacul funcționează după aceeași tehnologie de detectare a particulelor din aer utilizată și în purificatoarele de aer Dyson.

Promovarea rucsacului Dyson a însemnat un mix de obiective: creșterea gradului de conștientizare cu privire la importanța calității aerului în România și încurajarea oamenilor să ia măsuri pentru protejarea mediului și să fie mai atenți la sănătatea lor. În asentiment cu misiunea campaniei a fost actorul și prezentatorul Radu Vâlcan. Fiind tata a trei copii și promotor a unui stil de viață sănătos, Radu a acceptat, fără rețineri, provocarea Dyson de a se plimba prin București, o zi întreagă, cu rucsascul Dyson AQ în spate.

Bineînțeles că întreaga experiența a fost surprinsă în videoul oficial al campaniei, care a implicat 6 locații din București și o echipă entuziastă, pregătită să analizeze datele furnizate de aplicația Dyson. Trecând de la zone verzi, precum Parcul Herăstrău, la zone foarte poluate, așa cum este Piața Obor, datele despre calitatea aerului au fost mixte, oscilând de la o calitate foarte bună până la un nivel periculos de aer poluat. Toată experiența l-a determinat pe Radu să meargă de cel puțin 2-3 ori cu bicicleta pe săptămână și, dacă are de parcurs distanțe mici, să-și lase mașina acasă. 

 

Echipa care a contribuit la crearea campaniei este formată din:
Ada Brutaru, B2B Business Director MCCANNPR
Alina Cristea, Account Director MCCANNPR
Ana Neculăeș, Account Manager MCCANNPR
Beatrice Bran, Senior Account Executive MCCANNPR
Echipa Fast Track  
Radu Vâlcan

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related