Oameni pentru justiție. Justiție pentru oameni

Oameni pentru justiție. Justiție pentru oameni

Proiectul TAEJ – „Transparență, accesibilitate și educație juridică prin îmbunătățirea comunicării publice la nivelul sistemului judiciar”, cod SIPOCA/MySMIS: 454/118765, în cadrul căruia s-a desfășurat campania de informare publică lansată la 12 august 2022 de Consiliul Superior al Magistraturii, sub sloganul OAMENI PENTRU JUSTIȚIE. JUSTIȚIE PENTRU OAMENI, s-a închis oficial, 05 iulie.

Obiectivele principale ale campaniei au fost: informarea publicului larg cu privire la activitatea sistemului judiciar și rolul justiției în societate, precum și o mai bună înțelegere a legislației în rândul populației.

Difuzarea campaniei s-a făcut la nivel național, atât în mediul off-line prin canalele media TV, radio și prin panouri stradale, cât și în mediul on-line, prin platformele Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, TikTok, pe canalul Youtube și pe site-ul justitiepentruoameni.ro.

 

Campania a fost structurată în 3 valuri de comunicare, fiecare cu o durată de 2 luni, fără pauză între acestea, având ca principali piloni pe care s-a construit abordarea strategică coerența, unitatea și creșterea graduală a acțiunii, într-o comunicare în serie, pe canalele mai sus amintite. Materialele de comunicare au fost: 3 spoturi TV, 6 spoturi radio, 3 vizualuri OOH, 20 de animații audio-video, în cadrul cărora au fost explicate modalitățile de funcționare ale unor instituții juridice de interes, cât și cele mai des întâlnite servicii furnizate de instanțe și parchete. 

 

Mesajul transmis la nivel general este unul unitar și reflectă implicarea asiduă a sistemului judiciar în rezolvarea tuturor cazurilor și spețelor aduse în fața legii. Prin implementarea acestei campanii s-a dorit o mai mare apropiere de oameni, printr-o comunicare venită în mod direct de la reprezentantul justiției, Consiliul Superior al Magistraturii. Componenta de educație are rolul de a-i ajuta pe oameni să înțeleagă modul de funcționare a sistemului judiciar în cadrul societății, să își cunoască drepturile, să înțeleagă modul în care pot să le acceseze, să știe când, unde și cum pot apela la justiție în cazul în care vor avea nevoie de aceasta, dar și cum lucrează instituțiile judiciare în beneficiul lor.

Brieful proiectului a fost deosebit de dificil și provocator, în același timp. Sistemul judiciar este greu de înțeles de publicul larg din cauza termenilor de specialitate și a complexității sale, tocmai de aceea principală provocare a fost să traducem pe înțelesul tuturor rolul și importanța justiției în societate.

Execuția creativă atrage atenția asupra prejudecăților existente referitoare la sistemul judiciar și, prin intermediul emoției, ridică un semn de întrebare în societate – la nivel individual, pentru fiecare cetățean – spre contestarea sau demontarea acestora. Campania a fost axată pe prezentarea justiției într-un mod accesibil, transparent și asumat, prin care sistemul juridic să fie perceput dincolo de această barieră afectivă. Obiectivele generale ale campaniei au fost reprezentate de informarea corectă a publicului, prin prezentarea instituțiilor juridice și conștientizarea drepturilor și gradului de educație juridică a publicului, precum și de consolidarea întregului sistem judiciar. Toate acestea sunt angrenate într-o singură poveste de comunicare despre oameni și fapte, transmisă în trei valuri. Oamenii trebuie să știe că justiția este un serviciu în slujba cetățeanului, iar reprezentanții sistemului sunt prezenți pentru fiecare om, pentru fiecare cauză în parte, ori de câte ori este nevoie.

"Am fost plăcut impresionați de profesionalismul reprezentanților beneficiarului implicați în proiect, de munca depusă, de implicarea în cele mai mici detalii. De asemenea, echipa de implementare a fost formată din foarte mulți profesioniști din domeniu și vreau să le mulțumesc, și pe această cale, pentru implicarea și orele de muncă suplimentare petrecute în desfășurarea acestei campanii", a declarat Roxana Necula (CEO - Complete Media Grup - Manager de proiect din partea PRESTATORULUI).

Referitor la cele 3 spoturi, difuzate atât pe TV dar și în mediul online, altruismul, prietenia, onestitatea şi valorile perene ale unei societăţi care îşi doreşte să se îmbunătăţească permanent şi ai cărei cetăţeni tind spre mai bine sunt câteva dintre elementele pe care spoturile TAEJ îşi doresc să le scoată în evidenţă cât mai pregnant, transmise prin excelența regiei realizată de Constantin Popescu.

"Pe scurt, această campanie a avut ca principal scop crearea unei punți de legătură între oamenii legii și cetățeni, bazată pe încredere și respect reciproc, atât de necesare în societatea actuală. Și cum poți crea o relație, dacă nu prin cunoașterea părților care o compun? Astfel, prin strategiile de comunicare și informare abordate, am construit un întreg tablou reprezentativ pentru a înțelege mai bine și mai facil sistemul judiciar, dar și oamenii din justiție - atât în ceea ce privește activitatea profesională dar și viața personală, cu problemele și bucuriile ei", a declarat Roxana Necula (CEO - Complete Media Grup - Manager de proiect din partea PRESTATORULUI).

Succesul campaniei OAMENI PENTRU JUSTIȚIE. JUSTIȚIE PENTRU OAMENI a fost recunoscut și apreciat și la nivel european, Consiliul Superior al Magistraturii câștigând cu proiectul TAEJ premiul The ENCJ Award for Positive Change 2023, acordat de Rețeaua Europeană a Consiliilor Judiciare.

 Echipa de lucru pentru implementarea campaniei OAMENI PENTRU JUSTIȚIE. JUSTIȚIE PENTRU OAMENI

  • BENEFICIAR: Consiliul Superior al Magistraturii
  • PRESTATOR Lider de Asociere: Complete Media Grup, echipa experților cooptați în cadrul proiectului - Roxana Necula (Manager de proiect), Andrada Udrea (Director de creație), Petru Carvaci – (Art Director), Andrei Korony – (Expert producție audio video), Ioana Gogoncea (Copywriter), Constantin Popescu – (Regizor), Ionel Săbiescu – (Expert media), Alexandra Lovin – (Expert comunicare online), Carmen Sandu (Expert conferințe) si echipa  personalului suport cooptat: Roxana Pena (Traffic Manager),  Markus Diether Păsculescu (Art Director), Lidia Popa (Graphic Designer).
  • Prestator Susținător Tehnic si Subcontractant Best Advertising Worldwide: Marian Străchinescu - Director General (Expert Achiziții publice, Expert Fonduri Europene), Daniel Manea (Executiv Manager), Nicoleta Joghiu (Manager de produs), Monica Militaru (Traffic manager).
  • Prestator Partener Asociat: All Media Company: Brîndușa Vlanga (Consultant Producție și Media), Doina Ursica (Traffic Manager TV).
  • Furnizori de servicii în cadrul proiectului/personal suport campanie:
    - Săvescu & Asociații – Furnizare Consultanță juridică: Prof. Av Andrei Săvescu, Alina Matei - Senior Editor Juridice.ro
    - Avanpost – Furnizare echipamente producție, furnizare servicii studio producție audio-video: Răzvan Cliza, Alexandru Bogdan, Laura Marin
    - Mercury360 – Furnizare servicii de strategie de imagine, grafica și design, pre-producție și post-producție: Liviu Țurcanu – Executiv Manager, Loredana Hatingher - Account Manager, Mădălina Donciu – Senior Copywriter, Tatiana Grigorescu – Grafician.
    - Hard Task – Furnizare de servicii - producție muzicală, audio și voce: Iulian Udrea – Expert - Compozitor și producător muzical și VO, Claudiu Cîrtînă - VO
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related