[Case Study] Questo X Tymbark România. Cum creezi o experiență de descoperire urbană printr-un joc digital interactiv?

[Case Study] Questo X Tymbark România. Cum creezi o experiență de descoperire urbană printr-un joc digital interactiv?

Tymbark este lider de piață în categoria JNSD (juice, nectars, still drinks) și este prezent pe piața din România încă din 2004, având în portofoliu produse din categoriile sucuri și nectaruri, băuturi răcoritoare carbogazoase și necarbogazoase. În ultimii ani, eforturile brandului s-au extins spre a livra experiențe interactive pentru comunitatea lui, cea mai recentă fiind reprezentată de un joc inedit de descoperire a trei orașe mari din țară.

Campania Vampiri vs. Zombi a anunțat prima colaborare dintre Tymbark și Questo, o platformă digitală ce construiește experiențe de descoperire urbană prezentă în peste 300 de orașe din jurul lumii. În dorința de a concepe o temă atrăgătoare pentru tineri, evenimentele Vampiri vs. Zombi au avut loc în București, Timișoara și Cluj.

Participanții s-au prezentat în ziua evenimentului îmbrăcați fie în zombie, fie în vampiri, în funcție de tabăra aleasă. În urma rezolvării provocărilor din aplicație, aceștia au primit indicii care i-au dus cât mai aproape de rezolvare.

Activitatea a fost centralizată pe paginile oficiale ale evenimentului de pe Facebook, create special pentru fiecare oraș. Premiul cel mare, vânat atent de ambele tabere, a fost în valoare de 1.000 Euro, în fiecare oraș, pentru cel mai bun costum, însă premii surpriză și vouchere pentru viitoare experiențe din aplicație au fost oferite mai multor participanți. Concurenții au rezumat experiența zilei prin pozele postate cu hashtag-ul #VampirivsZombi, pe evenimentele de pe Facebook, pentru a intra în concurs.

Dincolo de vampiri și zombi, oamenii au fost cei care au făcut evenimentul să iasă în evidență. Energia și implicarea au plecat de la echipa de organizare și au ajuns rapid la participanții care au scris propria poveste descoperind orașul ales. În mod normal, lumea se așteaptă ca doar în preajma Halloween-ului să vadă persoane costumate pe străzile orașului, însă surpriza plăcută a fost făcută de participanții la joc care au adus un strop de creativitate în rutina urbană.

„Un treasure hunt cu vampiri și zombi în mijlocul verii a fost genul de idee neconvențională pe care abia așteptam să o punem în practică. Ne-am bucurat să vedem că avem un răspuns pozitiv de la brand, dar și că fanii Tymbark au răspuns bucuros invitației noastre în număr atât de mare în București, Cluj-Napoca și Timișoara. Succesul activării este o dovadă clară că publicul reacționează pozitiv la provocări neașteptate care reușesc să spargă rutina. Există un potențial imens în crearea de experiențe ieșite din tipar pentru public, așa că ne asigurăm că includem întotdeauna propuneri atipicei în discuțiile cu clienții.”, echipa Promocrat.

Entuziasmul participanților din cadrul jocului a dovedit faptul că oamenii își doresc să participe la activități care te scot din zona de confort și care îți oferă un context unic și distractiv, ce poate fi împărtășit cu prietenii sau familia. Experiența de anul acesta a fost primul joc cu storyline împărțit în două scenarii.

Prezenți la evenimentul din București au fost și influencerii Bibi și Techeș, care au participat la joc și au împărtășit experiența printr-o serie de postări pe platformele personale de Instagram și TikTok. 

Experiențele din cele trei orașe au fost sumarizate într-un aftermovie, care a adunat deja peste 500.000 views pe pagina de Facebook Questo. Cadrele dovedesc că experiențele oamenilor au fost trăite la fel de intens ca cele din copilărie. Participanții și-au creat amintiri memorabile în cadrul jocului interactiv, lăsând loc unei dorințe de a participa la mai multe activități de acest gen.

„Am fost extrem de încântați să observăm entuziasmul fanilor Tymbark în timpul jocului. De la început, scopul nostru a fost să ne conectăm mai bine cu consumatorii, oferindu-le o experiență distractivă și interactivă, care să rămână întipărită în amintirea lor.

Am dorit să extindem impactul campaniei și în sfera offline, motiv pentru care am creat această oportunitate pentru a permite fanilor noștri să descopere cele trei orașe într-un mod inedit și atrăgător.”, echipa Tymbark. 

 

Pentru crearea experienței au contribuit:

Questo:
Richard Gilmour - Game Master
Richard Wilder - Game Master
Vasi Tănase - Creative Director
Claudiu Petria - Co-fondator

Tymbark:
Manea Iris Valentin: Senior Digital Project Manager
Maria-Iuliana Tudorică: Social Media Specialist
Laura Alexandra Vișan: Senior Brand Manager Tymbark
Roxana Arambașa: Junior Brand Manager Tymbark Young Adults Drinks
Alexandra Panait: Marketing Manager Beverages

Promocrat:
Natalia Iov: Art Director
Teda Peleș: Senior Copywriter
Raluca Bălan: Creative Copywriter
Ana-Maria Fifirig: Junior Social Media Specialist
Ioana Cotruț - Junior Creative
Cosmin Muscălescu: Head of Creative & Comms

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related