Povestea instalației „Trash into Art”. Transformarea deșeurilor de plastic în artă, mai mult decât o inițiativă plină de inspirație

Povestea instalației „Trash into Art”. Transformarea deșeurilor de plastic în artă, mai mult decât o inițiativă plină de inspirație
Credit foto: Gabriel Constantinescu

Într-o misiune constantă pentru o lume sustenabilă și responsabilă, creativitatea apare adesea ca un catalizator puternic al schimbării. Așa începe povestea despre colaborarea dintre Bergenbier S.A. și ParkLake Shopping Center, în urma căreia un proiect inedit a fost creat: „Trash into Art”. Această inițiativă a fost conceptualizată și implementată de agenția Pandorra Story Style, din dorința de a construi un proiect care trece granițele tradiționale ale responsabilității sociale corporative.

Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors Beverage Company, a avut mereu o poziție fermă în angajamentul său față de sustenabilitate și direcția de responsabilitate, care împreună abordează trei piloni: oamenii, mediul și consumul responsabil de alcool.

Dar ce este totuși „Trash into Art”? O idee avută de super-eroii pandorrieni, care a prins formă datorită artistului Sergiu Chihaia, cu suportul lui Daniel Nicolescu, absolvent UNArte, susținută de Bergenbier S.A. în parteneriat cu ParkLake Shopping Center.

În perioada 19 septembrie – 9 octombrie, esplanada centrului comercial a găzduit „Trash into Art”, o instalație interactivă sub forma unei table de șah, de 160 cm X 160 cm, cu piese construite integral din sticle PET, furnizate de către producătorul de bere. Toți vizitatorii au fost încurajați să dea șah mat poluării prin reciclare și să întrețină o partidă de șah responsabilă, dar jucăușă.

Credit foto: Gabriel Constantinescu

Sergiu Chihaia, un partener excelent în multe dintre proiectele pandorriene recente cu iz artistic, este sculptor, artist textil și designer, care a devenit din ce în ce mai atras de crearea instalațiilor prin care atrage atenția asupra impactului nociv al deșeurilor de plastic. Prin „Trash into Art”, el și-a propus să transmită un mesaj despre transformare, un memento al responsabilității noastre colective față de lumea în care trăim. Opera sa servește atât ca un manifest, cât și ca un apel la acțiune.

„Trash into Art” nu este doar o instalație de artă; este un mesaj profund despre potențialul de transformare și puterea alegerilor conștiente ale consumatorilor. În centrul acestei inițiative se află conceptul de a oferi sticlelor de plastic aruncate o a doua viață, o declarație despre impactul nostru asupra mediului înconjurător.

Proiectul implementat de agenția Pandorra reprezintă o fuziune a expresiei creative și a conștiinței de mediu. Spune povestea schimbării pozitive atunci când arta și responsabilitatea corporativă se intersectează și mai ales când ai alături cei mai buni partners in crime aka Bergenbier S.A. & ParkLake Shopping Center.

Pandorra Story Style - În spatele nostru există o poveste care a început în urmă cu peste un deceniu alături de clienți care au devenit PRIETENI.

Ne lăudam cu: Corporate Special Projects, Campanii cu Influenceri & Management de Influenceri, Campanii PR Offline și Online, B2B și B2C, Campanii Digitale și event planning & OOH Media.

Printre clienții care au devenit prieteni se numără: Bucuresti Mall, ParkLake Shopping Center, Sun Plaza, Coca Cola Company, Băneasa Shopping City, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Bergenbier, Auchan, Turkish Airlines, Bosch, Porr, Conslight, Legrand, ECCO, Lufthansa, Koton, Fundația Regală Margareta a României sau Panasonic.

Parte a grupului Molson Coors Beverages Company Central & Eastern Europe, compania Bergenbier S.A. a fost fondată în 1994, iar cea mai importantă marcă din portofoliul său, Bergenbier, a fost lansată un an mai târziu. Astăzi, Bergenbier S.A. este în top trei companii producătoare de bere din România, având o fabrică modernă la Ploieşti şi o reţea performantă de distribuţie naţională. Bergenbier S.A. acordă o atenție sporită impactului pe care îl are în comunitate și asupra mediului. Portofoliul companiei cuprinde mărci care acoperă toate segmentele pieţei. Pe lângă berile produse la Ploiești – Bergenbier, Fresh, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu – compania importă și distribuie în exclusivitate specialitatea pragheză Staropramen Dark, berile de abație belgiene Leffe și Hoegaarden, berea americană Miller Genuine Draft, cea mai iubită bere mexicană, Corona, precum și berea albă germană nefiltrată Frazinskaner. De asemenea, compania are din 2023 în portofoliu și variantele 0.0% alcool pentru Stella Artois și Staropramen.

De peste două secole, Molson Coors fabrică băuturi care aduc oamenii împreună pentru a se bucura de toate momentele vieții. De la Coors Light, Miller Lite, Molson Canadian, Carling și Staropramen la Coors Banquet, Blue Moon Belgian White, Saint Archer Gold, Leinenkugel's Summer Shandy, Creemore Springs și multe altele, Molson Coors produce unele dintre cele mai îndrăgite și emblematice mărci de bere realizate vreodată. În timp ce istoria companiei este înrădăcinată în bere, Molson Coors oferă un portofoliu modern care se extinde dincolo de industria berii cu cocktail-uri carbonatate, cafea, vin, kombucha, cidru și multe altele. Molson Coors Beverage Company este o companie cotată la bursă, care operează prin Molson Coors America de Nord și Molson Coors Europe și este tranzacționată la New York și la bursa canadiană (TAP). Angajamentul companiei de a ridica standardele industriei și de a lăsa o amprentă pozitivă asupra angajaților, consumatorilor, comunităților și mediului se reflectă în Our Beer Print și în obiectivele de sustenabilitate 2025.

ParkLake Shopping Center este un proiect unic, care îmbină într-un mod armonios natura și shopping-ul. Designul modern combină elemente inspirate de cei trei piloni, Parc – Natura − Familie și oferă oportunități excelente de petrecere a timpului liber în cadrul spațiilor de relaxare, de joacă, precum și locuri în care se poate practica sport sau se poate petrece ziua lucrând.

Proiectat după cele mai înalte standarde internaționale, înconjurat de natură și situat în apropierea parcului Titan, ParkLake Shopping Center oferă cea mai bună selecție de branduri disponibile pe piața și servicii de înaltă calitate într-un mediu eco-friendly și o atmosferă încântătoare.  

Absolvent al Universității Naționale de Arte București, Sergiu Chihaia este în prezent cadru didactic titular la departamentul Modă, în cadrul aceleiași instituții. Trăiește și lucrează în București. Participă cu lucrările sale la expoziții naționale și internaționale (București, Constanța, Londra și Veneția). Are lucrări în colecții particulare din Anglia, Italia și România.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pandorra Story

La Pandorra, spunem povesti care in final devin evenimente, campanii, training-uri sau team building-uri. Intrucat credem ca o idee creativa, puternica si cuvintele potrivite pot transforma un produs, o echipa, o... vezi detalii »

Campanii

Sectiune



Branded


Related