24-25 Aprilie | Centrul Ceh | Brands Talk. Identity & Culture
Unul dintre cei mai disruptivi, amuzanți și imprevizibili designeri ai Estului, convertit, întâi de nevoie, apoi cu bucurie, într-un PR-ist de clasă Houdini și-n om de business cu ceva din talentul lui Midas, vine la Centrul Ceh, pe 24-25 aprilie, la “Brands Talk. Identity & Culture: Eastern European Creativity”, la aniversarea a 20 de ani de #TheAlternativeSchool.
Davor Bruketa, co-fondatorul celebrei agenții Bruketa&Žinić&Grey, una dintre vocile revoluționare ale advertisingului Est-European, vine să inspire industria locală de creativitate la invitația #TheAlternativeSchool, platforma educațională independentă care a fondat un ecosistem funcțional de descoperire, formare, propulsare și lobby pentru industriile creative locale în marile competiții globale, prin demersuri de diplomație privată, cultivând, în proces, și conectarile inspirate între culturile creative ale lumii, dincolo de clișeu.
Bruketa e cunoscut pentru abordările nonconformiste și abilitatea de a transforma briefuri de tip “of” în campanii de-o seducătoare simplitate, după care s-a dat în vânt, nu o dată, o planetă întreagă. “Untouched by light”, “A soup to remember” sau “AI on Mental Health” sunt doar câteva dintre campaniile lui iconice.
Cum a făcut asta? Plecând de la umor, insight și convingerea că dacă iei nimicul balcanic în brațe, fără prejudecăți, și-l tratezi de fiecare dată ca pe o mare oportunitate, șansele să generezi idei care rup sunt considerabile.
Speaker magnetic, jurat, premiat, de la Cannes Lions, Red Dot, D&AD, Epica și LIA la AdAge, Davor are o carieră de peste 20 de ani, pigmentată cu aplauze la scenă în contextul marilor evenimente internaționale.
“Acum mai bine de 10 ani făceam un tur de forță în Balcani - traininguri cu focus pe performanță creativă si obiectiv declarat “Cannes Lions” în toate orașele relevante. Fiecare experiență avea magnetismul ei, dar prezența la Bruketa&Žinić&Grey, o agenție instalată confortabil sub acoperișul unei foste fabrici de hârtie igienică, unde cărțile de vizită erau literalmente servețele numai bune de folosit inclusiv la baie, m-a lăsat paf cu acest comentariu arhitectural implicit, pe post de constantă aducere aminte, apropos de calitatea muncii noastre. Pe repede înainte de atunci, în Serbia s-a câștigat primul Cannes via New Moment, iar Davor Bruketa a devenit invitat aproape permanent la cMBA-ul de la #TheAlternativeSchool, scorând epic în toate evaluările alternativilor. De ce? Aveți șansa să descoperiți live, cunoscându-l la Brands Talk.”, a declarat Teodora Migdalovici, fondatoarea platformei educaționale.
24-25: Conferință & Workshop
La Conferința din 24 aprilie, participanții o vor descoperi și pe Tereza Svěráková / Oak, vocea care a făcut reset în advertisingul ceh, cu nu mai puțin de 17 trofee caneze în portofoliu, dar și pe cei 6 talentați Young Lions, care vor reprezenta România în competițiile de 24 de ore de la Digital, Print și PR, susținuți fiind de Ursus Breweries și Raiffeisen Bank România. Tot atunci vor fi anunțați câștigătorii competițiilor de la Roger Hatchuel Academy & ERA - Equality Representation & Accessibility Program.
25 APRILIE: WORKSHOP: How to win a Lion
Pe 25 aprilie, la Workshop, participanții au ocazia să lucreze alături de Young Lions, fiind ghidați de Tereza, Davor & Teodora în exercițiul aplicat “How to win a Lion” – cu focus pe insight, strategie, idei, soluții și editarea board-ului de competiție – fie pe unul dintre brief-urile oferite de TheAlternativeSchool, fie pe un board și-un studiu de caz creat deja în agenție.
Când & unde?
24 aprilie | 6:00 PM - 9:30 PM – Conferință
25 aprilie | 4:00 PM - 7:00 PM – Workshop “How to win a lion” pentru echipe mixte - brand manageri & creativi
Centrul Ceh, București
Parteneri: Centrul Ceh, 5 to go, Budweiser, ROM, Mr Plantel, Rawz, Siviero Maria, McCann World Group, Marketing Insiders Group, Raiffeisen Bank Romania, Product Of The Year, Revista Piața, Shutterstock, We Invent.
Epilog
Prin seria Brands Talk, #TheAlternativeSchool își continuă misiunea de a pune România pe harta internațională a creativității și de a construi punți între generații, industrii și culturi – cu idei care deschid uși, minți și oportunități reale pentru cei pasionați de performanță.
Autorul logo-ului 20 Years Of Private Diplomacy este David Albu, câștigătorul competiției Call for Papers organizate de #TheAlternativeSchool.
Puțină istorie
Fondată în 2005 de Teodora Migdalovici, odată cu preluarea posturii de ambasadoare a Cannes Lions, #TheAlternativeSchool a fost platforma strategică care-a deschis un fertil dialog între culturile creative ale lumii, dar și drumul diplomației private pentru talentele locale în medii internaționale, prin programe editoriale, de lobby, educație, consultanță, competiții și evenimente. Școala este, până astăzi, unul dintre catalizatorii importanți pentru marile transformări ale industriei creative, contribuind activ la schimbarea reputației României la festivaluri și evenimente internaționale relevante.
În ultimii 20 de ani, #TheAlternativeSchool a remodelat mentalitatea industriei locale cu privire la ceea ce românii pot realiza în cele mai exigente arene creative din lume. Veteranii școlii au bifat toate metalele grele, de la bronz la aurul cannez, și foștii studenți au devenit azi voci influente în brand managementul local și internațional – cea mai recentă realizare a unuia dintre ei e cea a lui Filip Gonzacenco, premiat cu aur, în 2024, alături de echipa lui de la Publicis Paris.
Va urma.