[AIdea] Octavian Gheorghe: Informația, cunoașterea, devin la fel de accesibile ca apa, ca aerul – trebuie să te gândești cum poți cuprinde acest fenomen în cel mai eficient și profitabil mod posibil

[AIdea] Octavian Gheorghe: Informația, cunoașterea, devin la fel de accesibile ca apa, ca aerul – trebuie să te gândești cum poți cuprinde acest fenomen în cel mai eficient și profitabil mod posibil

Octavian Gheorghe, New Business Director @ GMP&U, nu crede că AI-ul ar trebui să devină un "coleg". Da, este o unealtă foarte utilă, un asistent care duce jocul la nivelul următor, ajută la documentare, analiză și organizare, generează rapid drafturi, propuneri și sinteze, dar Octavian pune limită la personificarea inteligenței artificiale. De altfel, cu cât AI-ul este mai bun, cu atât crește și scepticismul oamenilor. 

"Un lucru mi se pare din ce în ce mai clar: oamenii sunt rezistenți la artificial. Rămân mereu cu sentimentul că replicarea lucrurilor perfect umane nu e chiar așa floare la ureche și oamenii nu vor pica așa adânc în naivitate", spune Octavian.

Cum au fost primele teste cu noua tehnologie, în ce fel a evoluat relația cu AI, ce instrumente folosește acum și în ce zone, care sunt beneficiile și avantajele utilizării inteligenței artificiale, povestește Octavian Gheorghe în rândurile de mai jos:

 

Când ai început să testezi AI

Am văzut primele teste de Midjourney prin 2022–2023, observam diverși art directori din țară și din afară care tot postau experimente. Ulterior, am căutat un ghid de utilizare și am intrat în prompting. În câteva luni, am vorbit cu colegii din creație și am intrat și noi mai mult în teste și experimente.

Midjourney știu că am folosit foarte mult la început, eram fascinat. A urmat ChatGPT, DALL·E parcă. După primele două a fost o perioadă în care am făcut multe conturi pe tot ce găseam.

 

Cum a evoluat relația ta cu AI

După primele teste și mai multe conturi pentru AI-uri mai mult sau mai puțin dezvoltate, care generau de multe ori frustrări, am făcut un soi de pauză și am încercat să scot cât pot de mult din Midjourney și ChatGPT: să văd cum merge zona de optimizat taskuri, creare de conținut, suport creativ, simulări, inspirație și mult research și studiu vizual. Am tot testat prompturi, am urmărit oameni care aprofundau domeniul mult mai activ, trenduri și, cumva, mult focus pe cum adoptă oamenii din jur tehnologia, cum se raportează la ea, cum îi face să se simtă.

 

Ce instrumente folosești acum

Am foarte puține zile în care să nu folosesc ChatGPT pentru taskuri personale sau work-related. Îl avem ca tool de agenție, dar am optat să-mi fac unul personal și mi se pare un trend traba asta asta — să deținem AI-uri personale, care să livreze cât mai direct, personalizat, să nu mai amesteci oalele cu nimeni. În paralel, lucrez video cu Sora, Pika sau Kling.

Pe zona de muzică și instrumentale sunt all-in cu Suno, testez foarte mult zona muzicală în ultima vreme. Midjourney pe vizual, iar în zona de research și analiză mai ies uneori din ChatGPT și testez Gemini, DeepSeek, Perplexity sau NoteGPT. Lista continuă cu diverse instrumente precum ElevenLabs (pe clonare de voce sau diverse VO-uri), Heygen (încă în teste pe zona de avatare), Cleanvoice (pentru diverse audio — l-am folosit chiar și pentru o campanie, foarte util) și multe altele pe care încă le am de luat la verificat. Am foarte multe taburi în browser, e mult de cuprins.

Personal, îl folosesc zilnic pentru curiozități de zi cu zi, research pe diverse teme sau structurare de informații, corecturi, consultanță, multă joacă, multă muncă — dar totul cu entuziasm. Am și un proiect personal – "Pădurea cu Albume", un proiect muzical de muzică pentru copii realizat cu ajutorul AI. E deja lansat, se găsește pe Spotify, YouTube, Insta, TikTok. Profesional, cel mai recent, mă ajută în zona de research și analiză pe zona de new biz pentru agenție — încerc să găsesc businessuri cât mai compatibile cu valorile și serviciile noastre. E un proces nou și parcă e altă viață când ai genul ăsta de suport. A new game.

 

Colegii și AI-ul

Am făcut un mic studiu intern: avem mult ChatGPT, Gemini, Sora și Midjourney, dar și amatori de Claude sau DeepSeek. Urmează acum să amplificăm zona asta, să aliniem toate departamentele pe instrumente, să gândim scenarii de usability și să amplificăm calitatea și rapiditatea livrabilelor. Următorul nivel firesc va fi explorarea zonei de agentic AI în mediul de agenție și generarea unor instrumente proprii, interne.

 

Cursuri, întâlniri de învățare

Da, am avut intern training-uri și discuții deschise și avem și un curs la GMP Academy dedicat pe zona asta – "AI Creativity Boosters". În curând se vor face cu recurență, până stabilim un protocol coerent de utilizare.

 

Cum folosiți AI-ul în agenție

Mult research, analiză, studiu vizual, moodboards, cosmetizarea prezentărilor interne, generarea rapidă de drafturi și propuneri, sinteze — cam astea îmi vin în minte acum.

 

Beneficii

Rapiditatea mi se pare cel mai important beneficiu și optimizarea proceselor. Un exemplu este crearea de chat-uri / AI-uri tematice — pentru GMP Academy am generat un astfel de chat intern, alimentat cu toate informațiile și prezentările legate de proiect, strategia proiectului, obiectivele și rezultatele, și orice om care are nevoie de un induction pe brand se poate ajuta ușor de acest helper. Poate genera social media content mai ușor pe tema asta sau orice alt material de comunicare. Astfel de procese se pot seta pe multe idei, fie că vorbim de un proiect, un client sau o temă socială de studiat.

 

Dezavantaje

Nu l-aș numi dezavantaj, dar este ceva la care să te gândești: faptul că nu doar tu faci asta, mulți o fac în tandem cu tine. Avantajul competitiv, diferențierea, stă tot în valoarea omului care scrie promptul și gândește strategia de utilizare a acestor instrumente. Informația, cunoașterea, devin la fel de accesibile ca apa, ca aerul – trebuie să te gândești cum poți cuprinde acest fenomen în cel mai eficient și profitabil mod posibil.

 

Cum a schimbat AI munca

Este prea devreme pentru această întrebare, e greu să vezi din bulă. E clar că oamenii sunt mult mai rapizi pe anumite taskuri, că unii dintre ei fac terapie :))) că pot gestiona acțiuni sau procese repetitive mult mai ușor, că analizează mai rapid conținutul și alte exemple de genul, dar cred că am nevoie de mai mult timp și măsurare ca să pot spune: da, s-au schimbat — și în ce privințe.

 

Dezvoltarea AI

Generarea nișelor este o zonă pe care o urmăresc, zona de mergers & acquisitions (la fel ca la începuturile social media, când erau lansate 10 rețele & tool-uri pe lună). Acum și în AI se triază, se cumpără, se închid multe businessuri. Mi se pare iar interesant viitorul device-urilor AI-powered sau felul în care va afecta educația noilor generații. Alt subiect – și cu asta închei, că scriu până mâine – e zona de etică, reglementare și confidențialitate. Trebuie să fim cu ochii pe evoluția acestor mișcări.

 

Cât de bine performează

Pe nișe precum video, audio production, creație 2D, 3D, scris de orice fel, analiză, research, sinteză, până la terapie, consultanță și citit în palmă – cred că performează din ce în ce mai bine. Dar un lucru mi se pare din ce în ce mai clar: oamenii sunt rezistenți la artificial. Rămân mereu cu sentimentul că replicarea lucrurilor perfect umane nu e chiar așa floare la ureche și oamenii nu vor pica așa adânc în naivitate. Cu cât AI-ul e mai bun, cu atât scepticismul nostru e mai ascuțit. Și zidăria... nu o să performeze pe zidărie, neam.

 

Probleme des întâlnite

Este un burnout specific în utilizarea AI-urilor. Sunt multe, sunt acolo și de multe ori nu interiorizezi ideea că trebuie să înveți să folosești acel tool. Nu e mură-n gură și, dacă tratezi superficial, vei primi conținut superficial: cu multe degete, sinistru sau banal. Problema este, paradoxal, timpul — trebuie să ții pasul cu unelte noi în mici ferestre de dezvoltare personală. Lipsa timpului dedicat educației în zona asta e o problemă.

 

Influența AI pe viitor

Eu cred, personal, că este un nou nivel de atins. E evolutiv. Cred că oamenii de comunicare se vor amplifica prin AI.

 

Granițele etice

Impactul asupra artelor, societății și economiei o să fie unul istoric. Reglementarea, setarea limitelor o să joace un rol foarte important în povestea asta.

 

Dacă AI-ul ar fi un coleg: cum l-ai descrie?

O să fiu boring aici. Într-un mod ciudat, nu pot răspunde. Din punctul meu de vedere, AI-ul nu trebuie să devină un „coleg”. Azi îmi este creepy perspectiva asta. Pentru mine, un coleg are o valoare pe care nu vreau să o pun față în față cu un AI. Nu cred în personificare așa tare.

 

Ce evaluare de final de an ar primi

De dragul exercițiului, i-aș spune că face o treabă excepțională, se mișcă bine, e foarte implicat — dar toată faza asta cu cuceritul lumii și luatul de joburi nu dă bine la HR.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


GMP & U

După 18 de ani pe piață, agenția devine GMP & U, an IDEA Company, care crede în puterea ideilor și în soluții fluide la problemele complexe de business, de astăzi. Numele GMP & U vorbește despre... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related