Alex Bogusky: de la părintele publicității postmoderne, la adevărul suprem

Alex Bogusky: de la părintele publicității postmoderne, la adevărul suprem

Alex Bogusky, numit de AdAge „directorul de creație al deceniului” și arhitectul campaniilor revoluționare pentru Mini Cooper, Domino's și campania "Subservient Chicken", a redefinit publicitatea. Alex a spus într-un interviu recent, adevăratul său secret nu a stat în strategii de marketing, ci în căutarea neobosită a Adevărului. De la a recunoaște că pizza clientului său avea gust de carton, până la a-și confrunta trauma personală printr-o călătorie spirituală, Bogusky oferă o lecție valoroasă despre creativitate, risc și, în cele din urmă, despre găsirea păcii interioare.

 

Filosofia de creație: adevărul ca singura monedă

Pentru Alex Bogusky, secretul oricărei campanii reușite a fost întotdeauna adevărul. El susține că orice categorie de produse devine în timp "calcifiată" de convenții, iar munca unui creativ este să găsească acel sâmbure de adevăr pe care nimeni nu vrea să îl spună.

Acest principiu a stat la baza celor mai mari succese ale agenției sale, Crispin Porter + Bogusky (CP+B):

Domino’s Pizza: Când clienții au venit cu ideea unei campanii de "rețetă îmbunătățită," Bogusky a insistat să folosească direct criticile clienților (inclusiv pe cele care spuneau că pizza are gust de carton) ca bază. Prin asumarea curajoasă a eșecului trecut, compania a câștigat încredere și a generat o creștere spectaculoasă a vânzărilor.

Campania adevărului (anti-fumat): În loc să folosească mesajul clasic, de tip "nu fumați," care alimentează rebeliunea tinerilor, Bogusky a încadrat campania ca o rebeliune împotriva corporațiilor de tutun care manipulau publicul. Echipele sale au mers până la a arunca 1.200 de saci mortuari (reprezentând decesele zilnice) în fața sediului unei companii de tutun, forțând industria să reacționeze.

 

Un alt aspect al filosofiei sale a fost găsirea "iubirii" în scenă – arătând pasiunea autentică a consumatorilor pentru un produs.
În loc să vândă mașina, Bogusky vindea dragostea de a conduce (pentru Mini Cooper sau Volkswagen).

   

 

Subservient Chicken: R&D pe cont propriu

Campania digitală "Subservient Chicken" din 2004, una dintre primele experimente virale pe internet, a fost realizată cu un risc major. Deși clientul (Burger King) era concentrat pe spoturile TV, Bogusky a crezut cu tărie în micro-site-ul în care un om în costum de pui executa comenzi tastate de utilizatori.

Nefiind aprobat buget pentru componenta online, echipa a filmat site-ul în secret, într-o altă cameră de hotel, în timp ce filmau reclamele TV. Această acțiune a fost considerată un fel de investiție în Cercetare & Dezvoltare (R&D) și a demonstrat viziunea sa: execuția inovatoare pentru clienții actuali este cea mai bună formă de New Business.

 

Cultura organizațională: fără posesie de idei

La CP+B, Bogusky a implementat o cultură a non-scarcity.
El a eliminat conceptul de "ideea mea," încurajând echipele să "mineze vena bogată" a unei idei odată ce aceasta era descoperită, fără a exista o proprietate individuală. Singurul lucru care atrăgea concedierea instantanee era minciuna, deoarece aceasta distrugea fundația de adevăr pe care era construită agenția.

Pentru a se asigura că munca era autentică, el promova publicitatea metodică: echipele erau obligate să trăiască experiența produsului.
Pentru Burger King, personalul CP+B a lucrat în restaurante, iar pentru Mini, au amplasat mașini vechi în spații publice, ascultând conversațiile reale ale oamenilor despre brand.

 

Retragerea

În 2010, Bogusky s-a retras la apogeul carierei, o decizie pe care a comparat-o cu cea a lui Jerry Seinfeld: nu voia să rămână până la "apus". Ulterior, a început să investească în venture-uri, dar a  realizat, în subconștient, că banii reprezintă un idol fals al culturii pe care l-a urmat în mod greșit în căutarea siguranței.

Momentul de cotitură a fost marcat de trauma pierderii. În urma morții tragice a celui mai bun prieten al său, Dave Schwarz, într-un accident de bicicletă, Bogusky a rămas cu simptome de PTSD, care l-au făcut să-și piardă puterea de a găsi răspunsuri interioare.

A făcut o călătorie spirituală ceremonială. În timpul acestei experiențe, el a înțeles că succesul nu înseamnă să faci încă un miliard, ci să realizezi că Iubirea, Fericirea și Pacea sunt de fapt aceeași substanță fundamentală. După ce a eliberat frica și a permis iubirii să se așeze pe "altarul" inimii sale, el a atins o stare de pace necondiționată care nu mai depinde de condițiile exterioare sau de succesul financiar.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related