[Newsletter Collection] Andra Magda: Cel mai mare impact în newsletterul meu îl au veștile despre România și români care fac lucruri minunate peste hotare

[Newsletter Collection] Andra Magda: Cel mai mare impact în newsletterul meu îl au veștile despre România și români care fac lucruri minunate peste hotare

Foarte devreme în viața ei și-a dat seama că se exprimă mai ușor în scris decât cei din jurul său, dar nu și-a imaginat că scrisul va deveni firul roșu în munca sa până nu a terminat cursul de publicitate de la Școala ADC*RO. Andra Magda este om de comunicare, având experiență în industrii creative și educație non-formală. Anul aceasta, a început să scrie un newsletter lunar, pe care îl trimite abonaților săi în fiecare zi de 11 a lunii, la 11 dimineața. În el, aduce povești din domenii creative.

„Etapa de documentare este viața mea. Sunt subiecte și teme de care sunt natural curioasă, despre care citesc oricum și pe care le abordez în conversații cu alții. Practic, acest newsletter are și amprenta mea personală – ce subiecte cred eu că merită să ajungă la cât mai multă lume”, spune Andra.

Newsletterul Andrei Magda este din culisele industriilor creative. Vorbim despre el în cele ce urmează.

 

Despre tine

Sunt om de comunicare cu 13+ ani experiență în industrii creative și educație non-formală. Am studiat Psihologia la Cluj-Napoca, timp în care am fost voluntar în organizații studențești, unde am descoperit științele comunicării și de unde am plecat cu o întrebare.

Am intrat la un curs de publicitate - Școala ADC*RO, de unde m-am întors acasă Copywriter la prima televiziune națională din inima Transilvaniei. Așa a început aventura mea cu tot ce înseamnă comunicare pentru televiziune, evenimente culturale, un startup educațional la intrarea în industria IT și cel mai mare producător de cosmetice și produse de curățenie din România.

 

Cum a apărut pasiunea pentru scris

Mi-am dat seama foarte devreme în viață că mă exprim în scris mai ușor decât majoritatea, dar nu am știut că va deveni firul roșu în munca mea până nu am terminat cursul de publicitate.

 

Ce ți se pare unic la forma de comunicare prin newsletter, în comparație cu alte medii

Abonații mei știu exact la ce să se aștepte - când și unde ajung noutățile la ei. Apoi, este un format limitat în spațiu. Trebuie să alegi ce într-adevăr merită atenție.

 

Ideea newsletterului

Newsletterului meu îi spune simplu „11:AM” – de la 11 dimineața, fiind un email pe care îl primești în fiecare zi de 11, la 11 dimineața. Întâmplarea face că A și M sunt și inițialele numelui meu.

 

Rolul newsletterului

Pentru mine este foarte simplu. Îmi doresc ca partea aceasta din munca mea să îți îmbogățească viața cu frumos și vreau să înveți ceva din fiecare email de la mine.

Misiunea mea secretă ține de încetinirea ritmului în care facem lucruri și consumăm astăzi.

 

Comunicatea strânsă în jurul newsletterului

Oamenii pe care îi cunosc – fie că ne știm personal dinainte, fie că am interacționat de când sunt abonați, lucrează și ei în industrii creative – mulți în comunicare – ca mine, mulți sunt creatori – artiști, designeri, meșteșugari și nu numai. Toți sunt oameni cărora le place să se înconjoare de frumos.

 

Direcțiile editoriale

Mă rezum la știri și materiale din culisele industriilor creative aproape exclusiv.

Mai trimit și info faine despre dezvoltare personală – subiect de suflet din facultate, gastronomie sau turism. Industriile creative sunt extrem de generoase ca subiecte. Vorbim de artă, design, meșteșug, teatru, dans, film, muzică, foto, video, radio, tv, reviste, ziare, cărți, tehnologie și nu numai.

 

Ce te inspiră când alegi temele

Am un plan după care lucrez. Vreau să existe un echilibru, dar recunosc că nu mereu îl țin. Într-o ediție ideală abordez subiecte originale – cu cineva cu care am povestit personal, subiecte mai importante și o serie de info faine ușor de ținut minte sau întrebări de care sunt curioasă.

 

Procesul de creație

Pe parcursul lunii, fără să vreau, mi se arată subiectul principal. De obicei, este unul dintre materialele orginale. Apoi, ține de mine ce aleg ca să completez ediția și să o țin în echillibru.

Etapa care consumă cel mai mult timp este redactarea propriu-zisă, pentru că îmi place și să arate bine - să citești ușor, ca să nu te încarc, ci să te descurc.

Ca să dau puțin din casă, mereu estimez că o să îmi ia mai puțin decât chiar durează până ajung la o formă de care sunt mulțumită. Și am învățat că e bine să îmi las o zi între momentul când ajung la forma satisfăcătoare și ora de trimis, pentru că… fără excepție… când las la dospit, îmi dau seama unde rămâne loc de îmbunătățiri.

 

Documentarea

Etapa de documentare este viața mea. Sunt subiecte și teme de care sunt natural curioasă, despre care citesc oricum și pe care le abordez în conversații cu alții. Practic, acest newsletter are și amprenta mea personală – ce subiecte cred eu că merită să ajungă la cât mai multă lume.

Am câteva surse de încredere pe care le răsfoiesc periodic, dar și subiecte punctuale despre care citesc, ori teme generale ce mă preocupă, despre care caut să învăț mai mult.

Sunt om de online, citesc foarte mult online.

 

Impactul primelor newslettere

Primele ediții pe care le-am trimis au fost către un grup restrâns de prieteni. Nu știu dacă sunt cei mai de încredere subiecți într-un studiu. :))

 

Cum s-au schimbat lucrurile

Acum sunt tot mai mulți abonați despre care nu știu nimic sau pe care îi cunosc numai online. Mi-ar plăcea să interacționez cu fiecare în momentul când ajung pe listă, dar înțeleg că nu toți cititorii au chef de povești în scris. :)

 

Cifrele

Ca număr de oameni suntem mai puțini decât la o publicație online de succes, dar ca rată de deschidere suntem foarte mulți care citim lună de lună aceste email-uri. În ultimul an, 75% dintre abonați au și citit.

 

Ce te interesează cel mai mult acum în rolul de editor de newsletter

Cea mai faină chestie pe care cineva mi-a zis-o până acum despre email-urile mele este despre cafeaua proaspăt pregătită și pauza de citit pe care o ia în 11, la 11 dimineața.

Dacă se întâmplă asta, înseamnă că reușesc să fiu un curator (și editor) bun.

 

Textele cu cel mai mare impact

Cel mai mare impact în newsletterul meu îl au veștile despre România și români care fac lucruri minunate peste hotare. Altfel, sunt evenimentele deosebite despre care scriu și interviurile originale.

 

Cum te asiguri că newletterul tău nu trece neobservat în inboxul abonaților tăi

Este foarte simplu. Am promis de la început că primești un newsletter de la mine o singură dată pe lună, în aceeași zi, la aceeași oră. Atât.

 

Colecția ta de newsletter

Citesc de câțiva ani newsletter-ul lui Victor Kapra. Recomand Foaia de observație și Meal Planning. O citesc cu drag pe Cristina Chipurici. Și acum sunt abonată la Harry Dry, de la care reînvăț tips&tricks de copywriting. Sunt abonată la câteva publicații, evenimente și instituții culturale.

Uneori, îmi iau știri de dat mai departe, alteori, cărți, lecții și surse bune de info pentru viață ori muncă.

La newsletter-ul meu te poți abona aici.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related