Rot, Slop și alți amici AI. Ed Zitron: Creativitatea umană este înlocuită cu o medie statistică a tot ce există deja pe internet

Rot, Slop și alți amici AI. Ed Zitron: Creativitatea umană este înlocuită cu o medie statistică a tot ce există deja pe internet

Companiile pariază totul pe Inteligența Artificială, iar momentul începe să fie definit în percepția analiștilor prin comparație Proiectul Manhattan. Dar este AI-ul noua bombă atomică sau doar un castel de cărți de joc construit pe promisiuni și speculă bursieră? Ed Zitron, unul dintre cei mai vocali critici ai industriei tech, vorbește într-un interviu Newsweek despre „economia putregaiului” care distruge internetul și executivii obsedați să înlocuiască creativii cu mașini de calculat probabilități care pierd miliarde.

 

Când valoarea nu mai este măsurată în cifre

Ed Zitron, autorul newsletter-ului Where's Your Ed At și CEO al firmei de PR media EZPR, crede că AI este o iluzie întreținută de Big Tech pentru a umfla prețul acțiunilor, în ciuda faptului că produsele devin tot mai proaste pentru utilizatorul final. Într-un interviu Newsweek, Zitron vorbește despre Rot Economy și ideea că industria tech a renunțat la inovație și utilitate în favoarea unei creșteri infinite, sacrificând calitatea și experiența utilizatorului.

Companiile tech nu mai sunt interesate să creeze valoare reală sau produse bune, ci doar să livreze creșterea cifrelor pentru investitori. Exemplul dat: Google Search a devenit inutilizabil din cauza reclamelor și conținutului generat automat (SEO spam), dar acțiunile companiei cresc.

Apoi, generarea de Slop a devenit de neoprit. Conținutul de proastă calitate, generat de AI, care inundă internetul, poluează rezultatele căutărilor și feed-urile social media, fiind o "mâzgă" digitală menită doar să ocupe spațiu, spune Zitron. 

Zitron spune că directorii executivi sunt obsedați de ideea de a concedia oameni pentru a-i înlocui cu AI, nu pentru că AI-ul ar fi mai bun, ci pentru că le permite să taie costuri pe termen scurt.

Dar AI-ul nu gândește, ci este o mașină de probabilități, insistă Zitron. Scrisul generat de AI este ușor de detectat și lipsit de substanță. Creativitatea umană este înlocuită cu o medie statistică a tot ce există deja pe internet.

 

Bula Financiară 

De fapt, modelele AI pierd sume colosale. Companii precum OpenAI au pierderi masive (proiecții de miliarde de dolari pierdere), nefiind profitabile, iar investițiile sunt bazate pe speculă, nu pe un model de business real. Zitron compară situația cu bula Dot-com, avertizând că spargerea ei va fi dureroasă.

Testele care arată că modelele AI sunt mai deștepte decât oamenii sunt înșelătoare. Modelele au învățat să trișeze, nu să raționeze, iar când sunt puse în fața unor sarcini reale, eșuează des, conchide Zitron.

Valoarea creativilor nu dispare, ci devine premium într-o mare de conținut sintetic, însă riscul concedierilor bazate pe decizii financiare proaste rămâne ridicat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Pozitii

Sectiune



Branded


Related