PressPay, platforma care transformă like-urile cititorilor în finanțare directă pentru jurnalismul de interes public, anunță lansarea instrumentului digital denumit PressPay for Companies.
Acesta este o extensie a mecanismului deja existent și permite companiilor private ca, alături de comunitatea cititorilor abonați, să sprijine presa independentă într-un mod transparent, fără a influența deciziile editoriale sau preferințele publicului.
- Raiffeisen Bank România este prima companie care se alătură acestui model, în calitate de partener de lansare (“launching partner”).
PressPay, o idee a Quickdata dezvoltată în cadrul Ethical Media Alliance, este construit ca alternativă la finanțarea tradițională a presei, într-un context în care jurnalismul de interes public a fost lăsat pe dinafara actualului mecanism de distribuție a veniturilor din piața comercială de publicitate și comunicare.
Platforma le permite cititorilor să susțină direct publicațiile pe care le consideră relevante, prin micro-abonamente lunare, fără a condiționa în nici un fel accesul la conținut.
Mecanismul este simplu: atunci când unui cititor îi place un articol publicat de una dintre redacțiile partenere, îi poate acorda un „like”, iar o parte din abonamentul său lunar se transformă automat în bani care ajung la publicația respectivă.
Lansarea extensiei denumite PressPay for Companies adaugă o nouă dimensiune acestui mecanism.
Contribuțiile companiilor se adaugă sumelor deja plătite de utilizatori și cresc proporțional valoarea fiecărui like din luna respectivă. Algoritmul de distribuție rămâne neschimbat, iar preferințele cititorilor nu sunt influențate în niciun fel.
Raiffeisen Bank România este primul partener care susține lansarea acestui model.
„Într-o perioadă în care informația corectă din punct de vedere factual devine tot mai importantă pentru funcționarea unei societăți sănătoase, credem că mediul de business are datoria să susțină modele inovatoare de finanțare a presei făcute în interesul public. Mecanismul propus de Ethical Media Alliance prin PressPay este nu doar o idee originală, realizată 100% în România, ci și un mod etic, transparent și scalabil de a contribui la binele public, aliniat cu valorile noastre”, a declarat Laura Mihăilă (foto), președinta IAA România și director de Marketing, Comunicare și Customer Experience al Raiffeisen Bank România.
La rândul său, Cosmin Nițu, creatorul PressPay și co-fondator al Quickdata, subliniază că noul mecanism nu schimbă filosofia platformei, ci o consolidează:
„PressPay a fost construit de la început ca un mecanism corect atât pentru cititori, cât și pentru jurnaliști. Prin PressPay for Companies, reușim pentru prima dată să combinăm decizia comunității cu sprijinul responsabil al mediului privat. Valoarea fiecărui like crește, dar puterea deciziei rămâne exclusiv la cei care citesc.”
Odată cu lansarea PressPay for Companies, platforma a lansat și PressPay Giftcard, un abonament anual care poate fi oferit cadou cu ocazia sărbătorilor de iarnă 2025-2026.
Ethical Media Alliance (EMA) este un proiect non-profit inițiat de antreprenorul tech Dragoș Stanca.
Inițiativa urmărește identificarea și dezvoltarea unor modele operaționale sustenabile pentru jurnalismul de interes public.
- Pe lângă micro-abonamente, soluțiile EMA includ formatul de publicitate display etică “Tap for Story” (realizat cu Thinkdigital), proiecte de comunicare în co-producție listate în Ethical Content Marketplace prin IQads precum și evenimente dedicate inovației în media și promovării tehnologiei cu impact social pozitiv, cum ar fi seria Hack for Facts (realizată împreună cu AmpliFY ONG).



























