Graffiti PR: Rezultatul si impactul actiunilor de PR - un subiect fierbinte, pe care l-am putea adresa ca industrie in 2014

Graffiti PR: Rezultatul si impactul actiunilor de PR - un subiect fierbinte, pe care l-am putea adresa ca industrie in 2014

La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre Graffiti PR povesteste in continuare Bogdan Tomoiaga (Senior Consultant).

Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
In ciuda unui an dificil, se pare ca Romania a fost un „tigru european” in termeni de crestere economica, cel putin asta ne spun statisticile oficiale recente. Nu e clar de unde au venit si unde au plecat acesti bani, dar in mod sigur au fost in economie. Continuand maturizarea unei agentii cu 32 de consultanti si dezvoltand noi servicii pentru clienti, am reusit sa profitam de evolutia pietei si sa crestem cifra de afaceri. 2013 a fost pentru Graffiti PR al cincilea an consecutiv de crestere.

Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei in ultimul an
Am incercat sa ramanem devotati crezului nostru: punem nevoile de business ale clientului in prim plan. Daca clientul prospera, atunci asta se reflecta si asupra agentiei. Asa ca in functie de nevoile clientului am dezvoltat servicii/solutii de business aplicate, am fost brand guardians sau creatori de continut pentru platforme transmedia.

De asemenea, am incercat sa respectam/interiorizam mai mult un lucru care ne apartine si de care doar noi din pozitia de consultanti suntem raspunzatori: standardul agentiei. Credem in continuare ca singurul model de business sanatos pentru o agentie de comunicare este cel in care clientul se reintoarce pentru a cumpara standardul agentiei. Odata cu afilierea la Ketchum a crescut si standardul agentiei. Nu pentru ca noi local nu stiam cum sa-l setam, ci pentru ca afilierea ne da acces direct la resurse si produse noi, la o platforma globala de training, la instrumente care ne ajuta sa fim mai eficienti, la know-how din diverse arii de expertiza care in Romania raman o nisa.

Tot know-how-ul poate fi accesat prin Ketchum Global Research Network, consultantii nostri sunt afiliati prin intranet la cinci centre de excelenta si au acces la sute de cazuri de bune practici structurate in 25 de competente de specialitate.

Asa ca standardul agentiei se poate traduce si prin aprofundarea serviciilor pe care deja le vindem, eficientizarea lor atat in avantajul nostru, cat si al clientului, dar si prin dezvoltarea/invatarea altora noi.

Care sunt cele mai bune campanii ale agentiei din ultimul an
Nu facem clasamente pentru ca, privind din interior, imi este greu sa pun degetul pe o campanie anume, fara sa nedreptatesc altele. Sa fie „Fabricat in Tara lui Andrei” sau lansarile Dacia? „Smart Nation” pentru UPC sau „Da, Lapte!” pentru Tetra Pak? „Fabrica de Idei” dezvoltata impreuna cu cei de la Gandul.info pentru Microsoft sau „Always Unesco” pentru P&G? Dar daca in audienta IQads exista un om care sa fi fost expus la toate campaniile agentiei, fiind target pentru ele, atunci e binevenit sa ne ajute cu un clasament.

Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
Intram in 2014 cu un portofoliu de clienti echilibrat, unii de traditie, cu care colaboram de peste 5, 7 sau 10 ani, si avem si cativa care au apelat de curand la serviciile agentiei. Toti pot fi gasiti pe noul site Graffiti PR, in sectiunea portofoliu. Gasiti acolo si studii de caz unde puteti vedea ce facem pentru ei.

Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013 
Suntem un organism viu, asa ca avem oameni care pleaca din agentie si oameni care vin. Suntem una dintre cele mai mari agentii de PR de pe piata, cu o echipa de 32 de consultanti. Media de timp pe care un consultant o petrece la Graffiti PR este undeva la 5 ani si stim cu totii ca acest lucru inseamna foarte mult pe o piata atat de dinamica. Cei care vin, vin atrasi de client si de proiecte, de perspectiva de a invata. Pe de alta parte, ne mandrim cu faptul ca cei mai multi dintre cei care pleaca nu ajung la alte agentii de PR din piata, ci sunt recrutati in retea, ajungand la birourile din New York, de exemplu, trec la client sau devin antreprenori.

Ce invataminte din 2013 vor fi aplicate in 2014
Presiunea pe rezultate pe termen scurt nu a fost niciodata atat de intensa pe cat este acum. In acelasi timp, obiectivele pe termen lung raman la fel de importante si nu pot fi trecute in plan secundar. In 2013 am invatat ca totul trebuie sa se intample acum sau „lumea va disparea in flacari”. Conceptul de real time marketing a devenit extrem de important, atat pentru clienti, cat si pentru agentii. Au fost oportunitati de business care a trebuit exploatate atunci sau dispareau, dar si crize de PR care a trebuit sa fie gestionate in termen de minute si nu de zile, cum era obisnuita industria. Asa ca, in 2014, vom incerca sa fim pregatiti pentru ACUM, dar nici sa nu pierdem din vedere viziunea pe termen lung, care ne arata ca suntem aici si dupa Armaghedon.

De asemenea, credem ca a venit si randul nostru, al agentiilor de PR, sa explicam mai transparent si mai eficient modelul nostru de business, atat pentru client, cat si pentru celelalte agentii din piata. Ce mai face in zile acestea PR-ul? Ce s-a intamplat cu „fetele de la PR” si cum de s-au transformat in consultanti? A fost o intamplare sau vorbim despre un proces de invatare continuu care s-a intins pe cativa ani? Dincolo de discutia despre procese sau modele de business, demersul ar avea ca finalitate o mai buna relatie cu clientii, o relatie mai echilibrata si mai transparenta, construita pe incredere.

Asteptari la inceput de an
Sa masuram mai bine rezultatul si impactul actiunilor de PR. Cred ca este un subiect fierbinte, pe care l-am putea adresaca industrie in 2014. Cum facem trecerea de la numeric la calitativ si cum vom reusi sa masuram impactul actiunilor de PR in business, fie ca vorbim despre obtinerea licentei de a opera intr-o anumita zona sau despre aportul actiunilor de PR in vanzari? Ar fi un demers benefic atat pentru agentii, cat si pentru clienti, avand in vedere ca am elimina arbitrarul si interpretarea, totul devenind mult mai procedural, mai transparent si mai asumat, inca din primi pasi ai proiectului.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Related