[Juriul FIBRA] Wendy Richardson (72andSunny Amsterdam): Faceti campanii care sa va reprezinte si cu care sa va puteti mandri, nu stati cu gandul doar la industrie

[Juriul FIBRA] Wendy Richardson (72andSunny Amsterdam): Faceti campanii care sa va reprezinte si cu care sa va puteti mandri, nu stati cu gandul doar la industrie

Wendy Richardson (Art Director, 72andSunny Amsterdam) vine sa jurizeze campaniile romanesti la Premiile FIBRA in locul Laurei Visco, al carei program o va tine ocupata la inceputul lunii mai. Wendy a lucrat, intre altele, la campania Benetton - "Unhate", un proiect controversat care a primit recunoastere la festivalurile internationale de publicitate dupa cum urmeaza: un Grand Prix la Cannes Lions, un Gold la Premiile Clio, doua premii Gold la The One Show, doua premii Epica si un Wood Pencil (In-book) la D&AD.

Wendy s-a plimbat destul de mult prin lume in cautare de oportunitati, dupa cum spune. A inceput in Marea Britanie, apoi Australia, dupa care a urmat o reintoarcere la radacinile britanice pana sa se stabileasca in Amsterdam.

Dupa cateva joburi in organizare de evenimente, graphic design si fotografie, a obtinut un post de designer la agentia 180 din Amsterdam. Wendy a trecut si prin birourile Wieden+Kennedy si Twofish pana sa intre in echipa 72andSunny Amsterdam.

Acum, va avea o intalnire fata in fata cu Romania, dupa contactele initiale cu campaniile romanesti, care includ proiectul Gandul - "Why don't you come over?".

Potrivit ei, scopul unui publicitar (si un sfat pentru cei care inscriu la FIBRA) ar trebuie sa sune cam asa: "Faceti proiecte care sa va placa voua si sa va reprezinte, nu stati cu gandul doar la industrie". Asa, orice campanie va avea semnificatie si o sa-ti placa ce faci in fiecare zi.


For the English version of this interview, please head over here.

 

Background

Am o diploma in Arte Grafice la Camberwell, Universitatea de Arte din Londra. A fost o modalitate de a-mi continua traseul creativ care m-a atras dintotdeauna. Am ales artele grafice pentru ca aveau cea mai interesanta programa, dar nu ma gandeam la cariera la momentul respectiv, ma conduceau doar pasiunea pentru design si arte, in general.

Nici familia, nici cunostintele mele nu erau implicati in publicitate, asa ca mi-a fost mai greu sa patrund initial; parea ca e o industrie secretoasa si complicata.

Mi-a fost oferita o oportunitate la agentia 180 din Amsterdam in timp ce cautam proiecte de design; au fost atrasi de cariera mea eclectica, compusa din varii joburi si proiecte creative in mai multe domenii. Acum implinesc 10 ani in industrie si imi place foarte tare.

72andSunny are oameni de 21 de nationalitati diferit doar in biroul din Amsterdam si producem campanii globale. Avantajul de a lucra cu atatea nationalitati e ca nu poti presupune nimic, toata lumea vine cu alte perspective, lucru care iti deschide ochii in ce priveste cultura globala, trenduri si insight-uri.

 

Obiectivele tale in publicitate

Vreau sa produc campanii de care sunt mandra (evident) si vreau sa continui sa evaluez permanent "definitia" asta. Publicitatea e cultura pop; reflecta societatea in care traim si, ca filmul si muzica, poate reafirma sau provoca viziunea noastra asupra lumii.

Vreau sa contribui la asta in mod pozitiv, fie ca e vorba de a reprezenta genurile si stereotipurile intr-o maniera mai echilibrata sau de a folosi tehnologia intr-un mod distractiv, dar care sa aiba si efecte pozitive in vietile noastre.

La 72andSunny experimentam tot mai mult cu campaniile digitale intr-un sens non-traditional. Spre exemplu, Google - Night Walk sau how to-ul Axe - Instagroom sunt proiecte utile, informative si, in special, fun.

Google - Night Walk

Axe - Instagroom

 

Campanii  care te-au impresionat. Trecut si prezent

Imi amintesc una care m-a fermecat, dar la care m-am si rusinat, cand eram mica. Era pentru Pagini Aurii, aveau o serie cu cateva povestioare. Imi placea un clip pentru Craciun, cu vascul.

Uitandu-ma din nou la ele, observ un farmec mai discret pe care nu-l vedeai foarte des pe la sfarsitul anilor '80 si inceputul anilor '90. Dar n-au imbatranit frumos. E foarte ciudat cum ceva iti ramane in minte, dar cand te uiti inapoi, de fapt e ceva usor penibil si prea sentimental.

O campanie care m-a impresionat ca adult au fost ad-urile cu iluzii optice de la Marmite Snacks, realizate de DDB Londra. Design si ilustratii grozave - simple, dar foarte distractive.

 

Primul tau proiect important in publicitate

Eram junior designer si lucram la un proiect adidas pentru Campionatul Mondial de Fotbal 2010. Era foarte ciudat pentru ca nu eram microbista, deci aveam multe de invatat din tot procesul.

M-am uitat la Campionat pentru prima data in anul ala si m-am bucurat cu adevarat de atmosfera din jurul lui. Ca un fel de antropolog, m-am uitat la meciurile Angliei, alaturi de englezi intr-un pub englezesc, la meciurile Italiei cu italieni intr-un wine bar italian, la meciurile Olandei cu un Heineken in mana... Eram epuizata, dar acum inteleg.

Asta m-a incurajat sa ma orientez global si sa ma gandesc la alte culturi. Sa fac un pas inapoi si sa-mi dau seama ce i-a atras pe oameni la sportul asta in prima faza.

 

Campania ta preferata de pana acum

Am avut norocul sa lucrez alaturi de Carlo Cavallone si Paulo Martins la campania Benetton - "Unhate". A fost minunat pentru ca, practic, era vorba de o relansare pentru Benetton la momentul respectiv. Voiau sa faca un proiect foarte indraznet si noi eram pregatiti pentru el.

Fascinant a fost ca, la vremea aceea, eram o echipa mica, asa ca eu am avut acces la parti din proiect la care n-as fi participat in mod normal, consultatii despre daca si cum am putea sa ducem campania la capat fara sa fie interzisa sau eliminata. Aveam totul de castigat si totul de pierdut.

Cred ca acel curaj e inca cu noi, e inca in proiectele pe care le facem acum. Proiectul respectiv ne-a a dus clienti potriviti si colegi la fel, asa incat putem sa introducem curaj in tot ce facem ca agentie. Fie ca redefinim rolurile de gen cu Axe - "Find Your Magic" and Samsung - #TheOnlyWayToKnow...

... sau ca eliminam elitismul brandurilor VIP de alcool si le ducem in directii mai deschise, interesate de oameni, subculturi sau alte tari, cum am facut cu Smirnoff.

 

Premii, festivaluri si altele

Premiile sunt o modalitate de a obtine recunoastere din industrie, ceea ce reprezinta un fantastic boost de incredere si, in sensul asta, nu sunt sigura daca unele conteaza mai mult decat altele. Ar trebui sa facem campanii care lasa urme in societate, directionate in exterior, nu doar care castiga premii. Premiile ar trebui sa fie doar un bonus.

 

Campanii romanesti pe care le cunosti

Campania "Why don't you come over?", realizata de GMP Advertising. Atunci, cotidianul  romanesc Gandul a reactionat la zvonurile potrivit carora Marea Britanie ar fi pregatit o campani anti-imigrare in Romania si Bulgaria, intitulata "You Won't Like It Here".

Mi-au placut la nebunie replicile indraznete ca "We serve more food groups than pie, sausage fish & chips". Si am apreciat tupeul de a ne servi propriile stereotipuri pe tava.

 

In juriul Premiilor FIBRA

E prima data cand jurizez, asa ca va fi grozav sa discut toate proiectele cu un grup divers de oameni. Astept cu nerabdare dezbaterile.

 

Un sfat pentru cei care inscriu la FIBRA

Faceti campanii care sa va reprezinte si cu care sa va puteti mandri, nu stati cu gandul doar la industrie, si o sa va bucurati de cariera voastra.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


DDB Romania

DDB Romania este agentia de creatie membra The Group. The Group este lider al industriei de comunicare din Romania si include agentii specializate in servicii de creatie, media, digital, branding, relatii publice,... vezi detalii »

Pozitii

Sectiune



Branded


Related