3 Lei pentru Romania pana acum la Cannes Lions 2016. 5 dintre categoriile de concurs si-au primit ieri castigatorii

3 Lei pentru Romania pana acum la Cannes Lions 2016. 5 dintre categoriile de concurs si-au primit ieri castigatorii

Leii obtinuti de agentiile romanesti la Cannes Lions, festivalul de creativitate aflat la editia cu numarul 63 in 2016, ajung la 3 dupa al doilea calup de premiati, anuntati ieri in cadrul unei ceremonii tinuta la Palais des Festivals et des Congres de la Cannes, Franta. Astfel, castigatorii anuntati ieri apartin de 5 categorii de concurs, anume Direct, Glass Lions, Print & Publishing, Promo & Activation si Radio dupa ce, pe 18 iunie, s-au acordat Leii categoriilor Health & Wellness si Pharma.

Un Leu de Argint a mers catre Publicis Bucharest, pentru campania Automobil Clubul Roman - "Street View Test" a categoria Promo & Activation / Use of Digital Platforms; aceasta a fost shortlistata si in cadrul categoriei Direct/ Commercial Public Services.

Doi Lei de Bronz au mers spre McCann Worldgroup Romania, anume pentru Radio 21 - "GO MONO" la categoria Promo & Activation/ Use of Broadcast si, respectiv, pentru PAUL - "Bittersweet pies", la Promo & Activation / Low Budget Campaign. McCann Romania figura pe shortlist-urile categoriilor de ieri si cu UNTOLD - "Pay with Blood" (Direct / Use of Ambient Media: Small Scale).

[UPDATE] Pe shortlist-ul categoriei Radio/ Media & Publications s-a aflat si Ogilvy & Mather Romania, nominalizata cu proiectul VICE - "Greek Holiday".

In aceasta seara se vor anunta castigatorii categoriilor Creative Effectiveness, Design, Digital Craft, Outdoor, PR si Product Design. Intalnim campanii romanesti numai pe shortlist-urile de la PR.

Valvis Holding - "Purity Test" de la Cohn and JansenJWT, castigatoarea titlului Campania Anului in cadrul Premiilor FIBRA, se afla pe lista scurta a categoriei PR/ Food & Drinks. 

3 campanii semnate de McCann Romania primesc 4 shortlistari, dupa cum urmeaza: PAUL - "Bittersweet pies" la PR/ Retail, e-Commerce, Restaurants & Fast Food Chains, UNTOLD - "Pay with Blood" la PR/ Travel, Transport & Leisure si la PR/ Live Shows / Concerts / Festivals, apoi Fundatia Renasterea - "Brave Cut" la PR/ Celebrity Endorsement. 

Acestora le urmeaza Publicis Romania cu un proiect si 3 shortlistari, ArCuB 2021 - "Bernie Speed Test" fiind nominalizat la categoriile PR/ Public Sector, PR/ Response or Real-time Activity si PR/ Costs or Creative Performance PR Campaign.

Conform unui comunicat al The Alternative School for Creative Thinking,  in competitia din 2016 de la Cannes Lions se inregistreaza o crestere a numarului de lucrari inscrise fata de anul trecut. Daca in 2015, Romania a avut 151 de campanii in competitia creativitatii de la Cannes, in 2016 am trimis juriilor din Franta 187 de proiecte.

 

Romania, vazuta la Cannes in 2016

Romania este reprezentata la Cannes Lion in multiple instante. Pe langa cei doi jurati romani din cadrul categoriilor Promo & Activation (Mihai Fetcu - Creative Director, Geometry Global Bucharest) si Mobile (Szaby Szekely - CEO, Halcyon Mobile Cluj), Razvan Capanescu (Chief Creative Officer, Leo Burnett Romania) urmeaza sa sustina pe 24 iunie un masterclass in cadrul festivalului, intitulat "All You Need is Time. And Sleep".

Competiile Young Lions, desfasurate in timpul zilelor de festival, au in randurile lor 4 creativi romani: echipa formata din Alexandra Bombita (Copywriter, Leo Burnett Romania) si Maria Guseth (Art Director, Leo Burnett Romania) participa in aceste zile la Young Lions Design.

Dupa calificare [o serie de briefuri, disponibile pe pagina Dorothy's Slippers], ele vor trebui sa defineasca identitatea de brand unui ONG - logo/brand, argumentand modul in care partea vizuala rezolva brieful si aratand in ce directii ar putea evolua brandul respectiv in 24 de ore de la lansare.

In cadrul Young Lions Cyber, Romania e reprezentata de Alecsandra Popa (Copywriter, Propaganda) si Javier Gelpi De-Fez  (Art Director, McCann Erickson Romania). Echipele participante la sectiunea Cyber vor avea de realizat o campanie integrata de social media in mai putin de 24 de ore.

Ambele echipe au fost selectate in urma unui concurs national organizat de The Alternative School of Creative Thinking. 

Nu in ultimul rand, Miruna Macri (Art Director, MRM//McCann Bucharest) se afla intre cele 15 membre ale retelei "See it, Be it"un program infiintat in 2014 cu scopul sustinerii unui numar de femei cu potential din industria de comunicare (globala) in ideea cresterii reprezentativitatii acestora in ce priveste functiile creative si cele de directorat creativ. Miruna a fost numita si Art Director-ul Anului 2016 in cadrul primei editii a Premiilor FIBRA.

Cannes Lions #63 se desfasoara in perioada 18-25 iunie 2016.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Geometry

Suntem o agentie full service, parte a grupului WPP, care functioneaza pe piata romaneasca din 1992. Prietenii mai vechi ne stiu dupa numele anterioare (Grey, respectiv G2). Din iunie 2013 a luat nastere un nou grup... vezi detalii »

Ogilvy Romania

Ogilvy România face parte din rețeaua internațională Ogilvy si oferă pietei din Romania următoarele arii de expertiză, la nivel integrat: strategie de brand, advertising, customer engagement, PR & Influence... vezi detalii »

Sectiune



Related