Simona Panait (Samsung România): Consumatorului, copleșit de caracteristici tehnice, detalii legate de design și alte specificații, îi este uneori greu să știe ce își dorește cu adevărat

Simona Panait (Samsung România): Consumatorului, copleșit de caracteristici tehnice, detalii legate de design și alte specificații, îi este uneori greu să știe ce își dorește cu adevărat

Ce face un brand intr-o piata aglomerata in care, anual, se lanseaza cel putin cate-un produs? In aceeasi piata in care si el, brand, planuieste sa lanseze consecvent noi produse. Se uita in jur si vede cum oamenii ajung coplesiti de avalansa de update-uri, modele, specs, designuri si optiuni. Si se decide sa le vina in ajutor. Asa ne povestesc ca au procedat cei de la Samsung Romania in contextul lansarilor din 2017: Galaxy S8 si Note8, aparute in primavara, respectiv in vara.

Si, mai exact, ce a presupus aceasta abordare “specifica unui lider” (apropo, Samsung detine o cota de 50% pe piata locala de smartphone-uri)? Comunicarea inovatiilor noilor telefoane, desigur, dar nu in eter, ci contextualizat, provocand targetul sa descopere acele facilitati care ii ajuta pe consumatori sa-si atinga potentialul maxim in ceea ce fac – indiferent ca e vorba de design, blogging sau vlogging, media, IT, arhitectura etc.

Cu Simona Panait (Head of Corporate Marketing & Communications South-East Europe, Samsung) am vorbit despre contextul brandului in piata locala si evolutia ultimelor actiuni de brand. Pe care va invitam sa le descoperiti in cele ce urmeaza, insa nu inainte de a aminti ca Samsung Romania a fost partenerul celei de-a doua editii a Premiilor FIBRA, singurul festival din Romania, unde creativitatea din industria de comunicare este celebrata si premiata pe masura. 

 

Samsung in Romania

Potrivit ultimelor studii, in prezent, Samsung este cel mai cunoscut, iubit si folosit brand de tehnologie de catre consumatorii romani. Este perceput ca o marca dinamica, inovatoare, care reuseste sa surprinda in permanenta utilizatorii cu produse noi si atractive.

Consumatorii romani au incredere in produsele Samsung la care apreciaza durabilitatea, functionalitatile deosebite, usurinta in utilizare, designul deosebit, experienta placuta cu brandul, cat si raportul echitabil intre calitate si pret.

Samsung este un brand ales deopotriva de barbati si de femei, de generatia tanara, dar si de consumatori mai maturi, este ales deopotriva de consumatori care apreciaza caracteristicile tehnice inovatoare ale produselor, dar si de cei care pun pret pe designul deosebit.

In 2017, brandul Samsung a fost recunoscut pe diverse segmente de produs. Samsung a fost votat cel mai “cool smartphone” din Romania in cadrul topului 100 COOL BRANDS, studiu care este rezultatul exprimarii si analizei opiniei a patru cult-searchers si 58 de trendsetters din baza de date a companiei de trend-hunting si analiza de tendinte ANTZ. Intervievatii au votat conform perceptiei personale a factorului “cool”, definit ca “responsabil social, inovator, creativ, surprinzator, inspirational”.

Galaxy S8 a fost desemnat cel mai bun smartphone premium, Samsung Galaxy Note8 a fost ales cel mai bun produs din categoria phablet iar Samsung Gear VR a fost ales cel mai bun produs din categoria casti de realitate virtuala (VR) - in cadrul Galei Connect, cea mai mare revista de telecomunicatii din Europa. Samsung Galaxy Note8 a fost ales Gadgetul Anului – in cadrul Galei Dupa Afaceri Premium, organizata de Ziarul Financiar.

Samsung Electronics Romania este cel mai mare jucator de pe piata locala de smartphone-uri (50% cota de piata), tablete, televizoare (cota de piata de 45% in valoare), cuptoare cu microunde si aspiratoare, dominand totodata si alte segmente ale industriei electro-IT din Romania.

 

Cea mai complexa campanie Samsung in Romania, din ultimul timp

Majoritatea campaniilor Samsung sunt complexe, asa incat mi-e greu sa aleg una singura. Toate imi sunt dragi, dar as mentiona acum campania “#Unbox your phone” pentru lansarea Galaxy S8 sub umbrela careia am desfasurat mai multe actiuni locale. 

#Unboxyoursummer – activari imersive pentru consumator la principalele evenimente de muzica din aceasta vara (printre care si primul escape room mobil pe piata locala).

#Unboxyourcity – cel mai mare Instawalk pe social media (mai mult de 600 participanti in 8 orase din Romania) si cel mai recent recent #Unboxyourfear - activare adresata creativilor prezenti la Conferinta Globala IAA.

 

Promisiunile brandului

Anual, fiecare brand de telefonie mobila lanseaza cel putin un produs, iar Samsung are doua lansari majore pe segmentul de smartphones. Consumatorul este, astfel, coplesit de caracteristici tehnice, detalii legate de design si de tot felul de specificatii, asa incat uneori ii este greu sa stie ce isi doreste cu adevarat. Aproape ca nu mai poti decide ce telefon sa alegi din raft, dar stii sigur ca iti doresti cel mai bun produs, indiferent de ce inseamna asta.

Provocarea: Intr-un context de piata si de comunicare atat de aglomerat, cum sa atragem atentia consumatorilor romani asupra noilor produse Samsung? Studiile realizate ne-au dovedit ca romanii vor beneficii clare si palpabile de la telefoanele lor.

Pornind de la acest insight, strategia atat pentru lansarea S8, cat si pentru Note8, varful de gama pe segmental phablet, a fost una specifica unui lider: Samsung a decis sa se concentreze pe comunicarea acelor inovatii ale produselor brandului care aduc beneficii clare in viata consumatorilor, exact in acele momente si aspecte ale vietii in care au cea mai mare nevoie. Conceptele identificate: #unboxyourphone, #dowhatyoucant!, #dobiggerthings.

Pe scurt, i-am provocat pe consumatori sa descopere acele beneficii inedite ale Galaxy S8 si Galaxy Note8 care ii ajuta sa isi depaseasca limitele, sa isi atinga potentialul maxim in orice fac. Samsung a devenit astfel un facilitator al ambitiilor, pasiunilor si visurilor consumatorilor, fie ca vorbim de oameni obisnuiti, vloggeri, bloggeri, fotografi, influentatori locali si creatori de continut (in cazul S8) sau profesionisti din diverse domenii de business, precum media, IT, arhitectura, design (in cazul Note8).

Samsung vrea sa inspire oamenii prin tehnologii si idei inovatoare, filosofia brandului fiind ca evolutia si inovatia sunt posibile doar prin provocarea limitelor, printr-o atitudine “Do What you Can’t”. Astfel, la fiecare lansare, Samsung isi propune sa inoveze si sa ofere produse care sa raspunda nevoilor consumatorului, indiferent de target group-ul din care face parte.

 

#dobiggerthings: indemnul Samsung Note8

Note8 este mai mult decat un smartphone. Functionalitatile sale deosebite il transforma intr-un veritabil asistent personal, un facilitator in special pentru profesionistii care au nevoie de astfel de functionalitati.

Un review clasic nu putea fi suficient pentru a promova Note8, asa incat am decis sa facem unul special. Am inceput campania cu profesionisti cunoscuti din mass media romaneasca, profesionisti reali din diverse domenii: IT, arhitectura, design, film si am continuat cu implicarea consumatorilor obisnuiti, cu meserii diferite.

Fiecare a folosit phabletul Note8 pentru o perioada de timp si apoi am reunit toate impresiile lor intr-un review video unic. Unic din perspectiva abordarii, un review care spune povestile unor oameni reali, care vorbeste despre pasiunile lor, despre ce ii motiveaza sa fie zilnic mai buni, Note8 fiind un enabler pentru depasirea limitelor lor zilnice, un device care le permite sa fie mai eficienti, mai creativi, sa “do bigger things” in fiecare zi.

 

 

Targetul local al noii campanii Samsung Note8

Targetul phablet-ului premium Note8 este reprezentat de consumatori (majoritari barbati, 30-50 ani, studii superioare, venituri mari) care utilizeaza foarte multe date, sunt organizati, productivi, folosesc la maximum functionalitatile smartphone-ului, sunt pasionati de tehnologie, cauta cele mai performante si de calitate dispozitive, folosesc telefonul pentru mai multe activitati pe parcursul unei zile (mail, search engine, aplicatii etc).

Vorbim aici de profesionisti, antreprenori sau angajati din middle si top management, din domenii diverse de la IT, audit financiar, la artisti vizuali, designeri, arhitecti sau jurnalisti.

 

Componentele campaniei de lansare Note8

Evenimentul Unpacked de la New York – Un tech influencer cunoscut a oferit un preview al telefonului si al excursiei sale la New York pe blogul sau si intr-un video dedicat pe canalul de YouTube. Ulterior el a realizat un review complex al telefonului care a avut rezultate foarte bune si feedback pozitiv din partea comunitatii sale.

Simultan, transmisiunea live de la Unpacked a fost urmarita si de cei mai infocati fani ai seriei Note, intr-un eveniment special, dedicat clientilor Samsung care au testat in premiera noul telefon, intr-un cadru intim, similar sufrageriei de acasa.

Lansarea oficiala din Romania a avut loc la o zi dupa evenimentul Unpacked din New York si a reunit peste 50 de reprezentanti ai presei locale, dar si bloggeri si vloggeri relevanti, care au transmis catre publicul larg lansarea Note8, atat prin articole cat si prin postari pe retelele de socializare.

Campania Bigger Review care a constat intr-un review video unic ce a surprins povestile si experientele diferite cu Note8 a mai multor profesionisti din diverse domenii: media, IT, arhitectura, design, film.

De asemenea, capabilitatile SPen au fost demonstrate prin activari inedite in cadrul celor mai apreciate evenimente dedicate creatorilor de continut, precum Power of Storytelling, organizat de Decat o Revista. Un ilustrator cunoscut a schitat adevarate povesti in jurul unor simple fotografii, subliniind usurinta in utilizare a noului SPen, care imita perfect experienta unui creion pe hartie si care beneficiaza de o varietate de optiuni de design grafic.  

 

Agentiile colaborative

Leo Burnett - creatie, Starcom WorldWide - media, MSLGroup The Practice - PR, Centrade | Cheil - Social Media si Momentum Romania.

 

Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative. 
Festivalul este organizat de IQads, platforma media 
dedicata industriilor creative din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Centrade Cheil

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Related