Simona Panait (Samsung România): Consumatorului, copleșit de caracteristici tehnice, detalii legate de design și alte specificații, îi este uneori greu să știe ce își dorește cu adevărat

Simona Panait (Samsung România): Consumatorului, copleșit de caracteristici tehnice, detalii legate de design și alte specificații, îi este uneori greu să știe ce își dorește cu adevărat

Ce face un brand intr-o piata aglomerata in care, anual, se lanseaza cel putin cate-un produs? In aceeasi piata in care si el, brand, planuieste sa lanseze consecvent noi produse. Se uita in jur si vede cum oamenii ajung coplesiti de avalansa de update-uri, modele, specs, designuri si optiuni. Si se decide sa le vina in ajutor. Asa ne povestesc ca au procedat cei de la Samsung Romania in contextul lansarilor din 2017: Galaxy S8 și Note8, aparute în primăvara, respectiv in vara.

Si, mai exact, ce a presupus aceasta abordare “specifica unui lider” (apropo, Samsung detine o cota de 50% pe piata locala de smartphone-uri)? Comunicarea inovatiilor noilor telefoane, desigur, dar nu in eter, ci contextualizat, provocand targetul sa descopere acele facilitati care ii ajuta pe consumatori sa-si atinga potentialul maxim in ceea ce fac – indiferent ca e vorba de design, blogging sau vlogging, media, IT, arhitectura etc.

Cu Simona Panait (Head of Corporate Marketing & Communications South-East Europe, Samsung) am vorbit despre contextul brandului in piata locala si evolutia ultimelor actiuni de brand. Pe care va invitam sa le descoperiti in cele ce urmeaza, insa nu inainte de a aminti ca Samsung Romania a fost partenerul celei de-a doua editii a Premiilor FIBRA, singurul festival din Romania, unde creativitatea din industria de comunicare este celebrata si premiata pe masura. 

 

Samsung în România

Potrivit ultimelor studii, în prezent, Samsung este cel mai cunoscut, iubit și folosit brand de tehnologie de către consumatorii români. Este perceput ca o marcă dinamică, inovatoare, care reușește să surprindă în permanență utilizatorii cu produse noi și atractive.

Consumatorii români au încredere în produsele Samsung la care apreciază durabilitatea, funcționalitățile deosebite, ușurința în utilizare, designul deosebit, experiența plăcută cu brandul, cât și raportul echitabil între calitate și preț.

Samsung este un brand ales deopotrivă de bărbați și de femei, de generația tânără, dar și de consumatori mai maturi, este ales deopotrivă de consumatori care apreciază caracteristicile tehnice inovatoare ale produselor, dar și de cei care pun preț pe designul deosebit.

În 2017, brandul Samsung a fost recunoscut pe diverse segmente de produs. Samsung a fost votat cel mai “cool smartphone” din România în cadrul topului 100 COOL BRANDS, studiu care este rezultatul exprimării și analizei opiniei a patru cult-searchers și 58 de trendsetters din baza de date a companiei de trend-hunting și analiză de tendințe ANTZ. Intervievații au votat conform percepției personale a factorului “cool”, definit ca “responsabil social, inovator, creativ, surprinzător, inspirațional”.

Galaxy S8 a fost desemnat cel mai bun smartphone premium, Samsung Galaxy Note8 a fost ales cel mai bun produs din categoria phablet iar Samsung Gear VR a fost ales cel mai bun produs din categoria căști de realitate virtuală (VR) - în cadrul Galei Connect, cea mai mare revistă de telecomunicații din Europa. Samsung Galaxy Note8 a fost ales Gadgetul Anului – în cadrul Galei După Afaceri Premium, organizată de Ziarul Financiar.

Samsung Electronics România este cel mai mare jucător de pe piaţa locală de smartphone-uri (50% cotă de piață), tablete, televizoare (cotă de piață de 45% în valoare), cuptoare cu microunde și aspiratoare, dominând totodată și alte segmente ale industriei electro-IT din România.

 

Cea mai complexă campanie Samsung în Romania, din ultimul timp

Majoritatea campaniilor Samsung sunt complexe, așa încât mi-e greu să aleg una singură. Toate îmi sunt dragi, dar aș menționa acum campania “#Unbox your phone” pentru lansarea Galaxy S8 sub umbrela căreia am desfășurat mai multe acțiuni locale. 

#Unboxyoursummer – activări imersive pentru consumator la principalele evenimente de muzică din această vară (printre care și primul escape room mobil pe piața locală).

#Unboxyourcity – cel mai mare Instawalk pe social media (mai mult de 600 participanți în 8 orașe din România) și cel mai recent recent #Unboxyourfear - activare adresată creativilor prezenți la Conferința Globală IAA.

 

Promisiunile brandului

Anual, fiecare brand de telefonie mobilă lansează cel puțin un produs, iar Samsung are două lansări majore pe segmentul de smartphones. Consumatorul este, astfel, copleșit de caracteristici tehnice, detalii legate de design și de tot felul de specificații, așa încât uneori îi este greu să știe ce își dorește cu adevărat. Aproape că nu mai poți decide ce telefon să alegi din raft, dar știi sigur că îți dorești cel mai bun produs, indiferent de ce înseamnă asta.

Provocarea: Într-un context de piață și de comunicare atât de aglomerat, cum să atragem atenția consumatorilor români asupra noilor produse Samsung? Studiile realizate ne-au dovedit că românii vor beneficii clare și palpabile de la telefoanele lor.

Pornind de la acest insight, strategia atât pentru lansarea S8, cât și pentru Note8, vârful de gamă pe segmental phablet, a fost una specifică unui lider: Samsung a decis să se concentreze pe comunicarea acelor inovații ale produselor brandului care aduc beneficii clare în viața consumatorilor, exact în acele momente și aspecte ale vieții în care au cea mai mare nevoie. Conceptele identificate: #unboxyourphone, #dowhatyoucant!, #dobiggerthings.

Pe scurt, i-am provocat pe consumatori să descopere acele beneficii inedite ale Galaxy S8 și Galaxy Note8 care îi ajută să își depășească limitele, să își atingă potențialul maxim în orice fac. Samsung a devenit astfel un facilitator al ambițiilor, pasiunilor și visurilor consumatorilor, fie că vorbim de oameni obișnuiți, vloggeri, bloggeri, fotografi, influențatori locali și creatori de conținut (în cazul S8) sau profesioniști din diverse domenii de business, precum media, IT, arhitectură, design (în cazul Note8).

Samsung vrea să inspire oamenii prin tehnologii și idei inovatoare, filosofia brandului fiind că evoluția și inovația sunt posibile doar prin provocarea limitelor, printr-o atitudine “Do What you Can’t”. Astfel, la fiecare lansare, Samsung își propune să inoveze și să ofere produse care să răspundă nevoilor consumatorului, indiferent de target group-ul din care face parte.

 

#dobiggerthings: îndemnul Samsung Note8

Note8 este mai mult decât un smartphone. Funcționalitățile sale deosebite îl transformă într-un veritabil asistent personal, un facilitator în special pentru profesioniștii care au nevoie de astfel de funcționalități.

Un review clasic nu putea fi suficient pentru a promova Note8, așa încât am decis să facem unul special. Am început campania cu profesioniști cunoscuți din mass media românească, profesioniști reali din diverse domenii: IT, arhitectură, design, film și am continuat cu implicarea consumatorilor obișnuiți, cu meserii diferite.

Fiecare a folosit phabletul Note8 pentru o perioadă de timp și apoi am reunit toate impresiile lor într-un review video unic. Unic din perspectiva abordării, un review care spune poveștile unor oameni reali, care vorbește despre pasiunile lor, despre ce îi motivează să fie zilnic mai buni, Note8 fiind un enabler pentru depășirea limitelor lor zilnice, un device care le permite să fie mai eficienți, mai creativi, să “do bigger things” în fiecare zi.

 

Targetul local al noii campanii Samsung Note8

Targetul phablet-ului premium Note8 este reprezentat de consumatori (majoritari bărbați, 30-50 ani, studii superioare, venituri mari) care utilizează foarte multe date, sunt organizați, productivi, folosesc la maximum funcționalitățile smartphone-ului, sunt pasionați de tehnologie, caută cele mai performanțe și de calitate dispozitive, folosesc telefonul pentru mai multe activități pe parcursul unei zile (mail, search engine, aplicații etc).

Vorbim aici de profesioniști, antreprenori sau angajați din middle și top management, din domenii diverse de la IT, audit financiar, la artiști vizuali, designeri, arhitecți sau jurnaliști.

 

Componentele campaniei de lansare Note8

Evenimentul Unpacked de la New York – Un tech influencer cunoscut a oferit un preview al telefonului și al excursiei sale la New York pe blogul său și într-un video dedicat pe canalul de YouTube. Ulterior el a realizat un review complex al telefonului care a avut rezultate foarte bune și feedback pozitiv din partea comunității sale.

Simultan, transmisiunea live de la Unpacked a fost urmărită și de cei mai înfocați fani ai seriei Note, într-un eveniment special, dedicat clienților Samsung care au testat în premieră noul telefon, într-un cadru intim, similar sufrageriei de acasa.

Lansarea oficială din România a avut loc la o zi după evenimentul Unpacked din New York și a reunit peste 50 de reprezentanți ai presei locale, dar și bloggeri și vloggeri relevanți, care au transmis către publicul larg lansarea Note8, atât prin articole cât și prin postări pe rețelele de socializare.

Campania Bigger Review care a constat într-un review video unic ce a surprins poveștile și experiențele diferite cu Note8 a mai multor profesioniști din diverse domenii: media, IT, arhitectură, design, film.

De asemenea, capabilitățile SPen au fost demonstrate prin activări inedite în cadrul celor mai apreciate evenimente dedicate creatorilor de conținut, precum Power of Storytelling, organizat de Decât o Revista. Un ilustrator cunoscut a schițat adevărate povești în jurul unor simple fotografii, subliniind ușurința în utilizare a noului SPen, care imită perfect experiența unui creion pe hârtie și care beneficiază de o varietate de opțiuni de design grafic.  

 

Agențiile colaborative

Leo Burnett - creatie, Starcom WorldWide - media, MSLGroup The Practice - PR, Centrade | Cheil - Social Media si Momentum Romania.

 

Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative. 
Festivalul este organizat de IQads, platforma media 
dedicata industriilor creative din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Centrade Cheil

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Related