IAA. Adrian Boțan (McCann Worldgroup): ”Platformele digitale reușesc să disrupă brandurile și să concureze cu lucruri care erau imposibil de concurat”

IAA. Adrian Boțan (McCann Worldgroup): ”Platformele digitale reușesc să disrupă brandurile și să concureze cu lucruri care erau imposibil de concurat”

Adrian Boțan, Global Executive Creative Director McCann Worldgroup, a vorbit mult despre România la prezentarea pe care a ținut-o în cadrul conferinței globale IAA din octombrie. Și despre ce îi face pe români creativi în mod unic. L-am invitat la URSUS Talks pentru a-l întreba cum s-a adaptat dincolo de granițe și ce îl sperie în acest moment, în publicitate. 

Adrian vorbește în interviul de față despre cum poți să fii relevant în 6 secunde și să ții piept dictaturii platformelor digitale, despre religia brandurilor, ce dispare în publicitate și cât de mult erodează această industrie. E optimist când privește spre viitor: ”Nu cred că dispare nimic, o să avem doar mai mult de lucru”. 

 

Ce te sperie în publicitatea de acum

Multe lucruri se schimbă și cred că e mai mult hype despre schimbare decât legat de ceea ce se întâmplă în momentul ăsta. Cred că schimbarea asta se simte mult mai mult în piețele mai mari din Europa.

Lucrul cel mai îngrijorător este faptul că modelele tradiționale de business și marketing ale clienților nu mai funcționează. Se întâmplă un disruption major pe direcția asta, pe toate canalele de distribuție, media, dar și pe partea de inovație. Platformele digitale reușesc să disrupă brandurile și să concureze cu lucruri care erau imposibil de concurat. 

 

Mai putem vorbi de religia brandurilor?

Cred că brandurile sunt importante în continuare și vor fi întotdeauna. Numai că felul în care se construiesc brandurile se va schimba din ce în ce mai mult și va ține mai puțin de comunicare, cât de experiența totală pe care o oferă un brand. Oamenii văd tot mai puține reclame și e din ce în ce mai greu să targetezi, să îi plătești pe oameni să vadă publicitate. 

Când ai la dispoziție doar 6 secunde și avem branduri care fac campanii exclusiv digitale și folosesc Facebook ca principal canal, e foarte greu să construiești brand în felul acesta, în 6 secunde. Nu imposibil, dar foarte greu. De aceea e important să le oferim oamenilor mai mult entertainment, să facem campanii care pot să se răspândească organic și să devină titluri de media, în felul acesta se poate scăpa de dictatura platformelor. 

 

Ce dispare

Nu cred că dispare nimic. Arătam în prezentare un direct mail care câștiga la Cannes în 2002. Nu au dispărut direct mailurile, oamenii fac în continuare direct mail. S-au multiplicat canalele, atâta tot. Ce o să dispară, probabil, până la urmă, sunt spoturile plătite de 30 de secunde. Dar în transmisiuni sportive sau evenimente media cum e Super Bowl, o să continue să fie relevante. Deci nu cred că dispare nimic, o să avem doar mai mult de lucru. 

 

Adaptarea la Londra

Totul e încadrat într-un sistem, sistemul e mult mai clar și exact, și în ceea ce privește businessul, dar și în viața de zi cu zi. Dacă vii cu o mentalitate de challenger, pe care o avem oricum în România, poți să faci foarte multe. Ăsta e avantajul nostru competitiv ca țară și ca structură.

E o industrie foarte dură, care cere foarte mult de la tine și dacă nu îți place cu adevărat, dacă nu te bucuri că vii în fiecare zi la job, nu ai cum să reziști. Asta mă ține pe mine în priză și mă motivează. Îmi place foarte mult ceea ce fac. 

 

URSUS Talks reprezintă o serie de conversații purtate în zumzetul Conferinței Globale IAA 2017, pe care IQads și Ursus Breweries și-au dorit să le aducă în fața publicului. 
Interlocutorii noștri au fost unii dintre cei mai renumiți oameni creativi și de business din lume, alături de care am pășit spre principiile, impedimentele, inspirația și pericolele advertisingului, ale creativității și ale tehnologiei, așa cum le înțelegem și le consumăm în ziua de astăzi. 


Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Sectiune



Related