Campanii digitale cu dragoste. Trei aplicații de sezon care au impresionat și au crescut vânzările

Campanii digitale cu dragoste. Trei aplicații de sezon care au impresionat și au crescut vânzările

Perioada de primăvară este tărâmul inspirației pentru campaniile digitale care țintesc Valentine’s Day, 1 Martie și Ziua Femeii.

În încercarea de a descifra campanii inspirate, pentru cei care au în plan să le construiască, nu doar să se bucure de ele, echipa de web și mobile development Land of Web a ales trei propuneri de aplicații cu rezultate notabile, în special din zona de retail. Motivul? Să estimăm dificultatea implementării, să evaluăm ideea de campanie și să vedem cum ar putea fi folosite mecanismele tehnice și pentru alte tipuri de campanie. Merită menționat că aceste campanii se regăsesc analizate și pe platforma de conținut gratuit pentru profesioniștii din digital advertising – Land of Digital – lansată de echipa Land of Web.

 

1. Burberry și sărutul digital

"Kiss recognition technology" utilizează camera desktop/mobile a dispozitivului pentru a înregistra sărutul real. Cu ajutorul softului de face-recognition, săruturile reale sunt transformate în săruturi digitale.  Kiss stamp-ul poate fi ulterior distribuit celor dragi, în mesaje personalizate pe rețelele sociale.

 

Recomandare mecanism campanie

“Se pot face aplicatii native de iOS si Android sau o aplicatie web, cu următorul scenariu: utilizatorul își face un selfie folosind telefonul sau laptop-ul (webcam-ul). Aplicația detectează fața utilizatorului (mai exact puncte din fața acestuia: ochi, nas și buze) cu ajutorul camerei sau a webcam-ului și a unui algoritm de face-recognition. Pe poza facută, în zona buzelor, apare un contur, pe care utilizatorul îl poate mișca pe imagine și îl poate mări sau micșora pentru a încadra buzele cât mai bine. După ce utilizatorul este mulțumit de rezultat, folosește opțiunea crop, care decupează forma buzelor din poză în funcție de poziționarea conturului. Putem adăuga și buton de undo în caz că nu e mulțumit de rezultate și ar vrea “să se mai joace” cu shape-ul.” , Iustin-Ioan Vadana, Manager Land of Web

 

Rezultate campanie

În perioada campaniei s-au înregistrat 253.000 de căutări pe Google pentru "Burberry Kisses". În primele 10 zile de campanie, 13.000 de orașe au trimis săruturi și au fost parcurși astfel 175 de kilometri de către săruturile digitale până la 25 Iunie 2013.

 

Exemple similare

Aceeași tehnologie de face-recognition poate fi aplicată și în cazuri cu un grad de interactivitate mai mare. Ceva similar, dar mai complex, au făcut cei de la Virgin Mobile când au lansat campania Blinkwashing. Astfel, user-ul putea controla cu o clipire, cadrele din reclamă. La fiecare clipire, se schimbă și cadrul.

 

Mai întâi aplicația scanează întreaga față, apoi analizează ritmul și mișcarea clipirilor. Scopul este stabilirea diferenței dintre cele două momente: ochi închiși, ochi deschiși. Astfel, de fiecare dată când este recunoscută această diferență, imaginile se schimbă automat. Totodată, dacă o aplicație monitorizează expresiile faciale, ar putea să și detecteze stările interioare ale subiectului analizat. Scenariul viitorului folosirii face-recognition în advertising este sporirea gradului de engagement al utilizatorului prin oferirea unei experiențe cât mai personalizate cu putință.

 

2. Wonderbra Decoder App

Campania lansată de cei de la Wonderbra presupune folosirea de QR code pentru a “decoda” ce tip de lenjerie poartă modelele care apar în billboard-uri sau în bannerele de pe internet. Sau chiar in posterele din vitrine.

 

Retailerii din fashion au mizat mereu pe fotografii îndrăznețe care să atragă atenția consumatorului. Cei de la Wonderbra au lansat prima campanie de retail cu modele poate prea... îmbrăcate. Cu un mic twist, însă - bra-decoderul care permite să treci cu privirea de layere, către ...lenjerie. Tehnologia permite atât utilizarea imaginilor sau filmulețelor de pe site-ul Wonderbra, cât și pe cele reale - direct promoționalele din magazine.

  

Recomandare mecanism campanie

“Frumusețea acestei campanii este că poate fi însoțită de website pentru a încărca imagini de pe alte site-uri sau fotografii cu billboard-uri. Fiecare fotografie poate conține o formă de cod QR pentru a putea identifica produsul. Astfel, algoritmul poate determina exact ce produs este inserat în spatele codului QR, în imaginea încărcată pe website.

Avantajul în a dezvolta o aplicație web este că are un cost de producție și mentenanță cu 40-50% mai mic decât în cazul aplicațiilor native/hibride.”, George Ariton, Web Developer Land of Web

 

Din 2011, utilizarea QR code-ului în advertising a crescut exponențial. Practic, poate fi integrat în orice imagine. Desigur, o altă recomandare de utilizare a acestei tehnologii ar fi și pentru producătorii de fast-food. Cum ar fi, de exemplu, să fotografiezi bucket-ul cu “surprize” de pe un billboard, să faci upload pe site și să vezi ce se ascunde în găleată: un crispy, aripioare etc. pe care să le și revendici când ajungi în restaurant. Mecanismul campaniei care include și QR code-ul poate fi privit, așadar, ca un o sursă de gamification. Pentru advertising, QR-ul permite ca din broșuri, outdoor, postere, chiar haine și, am vazut, billboard-uri, userii să fie direcționați către site-uri sau mobile landing pages care să ofere mult mai multă informație și să creeze interacțiune.  

Posibilitățile creative de utilizare sunt infinite. Un QR code funcționează prin scanarea acestuia cu un mobil și cu o aplicație de citire a QR code-ului. Odată scanat, este transferat în informație care declanșează multiple acțiuni: filmulețe, alte imagine, acces pe un site etc.

 

Rezultate

Campania Wonderbra a generat 100 de mii de descărcări ale aplicației și a avut 1 milion de view-uri pe Youtube și Vimeo.

 

3. Marks and Spencer

Din sfera realității augmentate, ne-a atras atenția campania celor de la M&S. Ce cadou sa ii cumperi iubitei de Sfantul Valentin? E o dilema care le alungă somnul multor domni. Marks and Specer a folosit tehnologia de Augmented Reality pentru a-i ajuta.


  

E nevoie de descarcarea aplicatiei  Aurasma Lite AR app, apoi de plasarea telefonului mobil sau a tabletei în fata panoului cu modelul pentru a declanșa experiența AR. Modelul de pe billboard se transformă dintr-un simplu contur, într-o femeie plină de viață, cu recomandări numeroase pentru cadourile pe care domnii să le cumpere iubitelor de Sfântul Valentin. O adevărată prezentare de modă se declanșează, așadar, prin intermediul aplicației.

 

Recomandare mecanism aplicație:

"Foarte mulți posesori de smartphone au auzit prima oară de realitate augmentată la momentul lansării Pokemon Go. Chiar dacă nu ați fost însă fani Pokemon, același joc a accelerat evoluția algoritmilor de realitate augmentă. Un astfel de algoritm se poate aplica şi în cazul acestei campanii, într-o aplicaţie mobilă care detectează imaginea de pe panou prin intermediul camerei foto şi cu ajutorul unei librării 3D combină elementele grafice existente cu un conținut virtual, cum ar fi un videoclip în acest caz.",  Teodor Loghin, CTO Land of Web

 

Cum funcționează campania

Realitatea augmentată oferă posibilitatea explorării virtuale și este un tool de impact. O astfel de campanie poate fi transpusă în necesitatea oricărui brand din zona de retail vestimentar sau de cosmetice. Păstrând publicul țintă și contextul: bărbații în căutare de sugestii de cadou pentru iubite, se pot folosi algoritimi avansați pentru a analiza comportamentul consumatorului și pot fi recomandate anumite magazine sau servicii în momentul în care userii ajung în aria selectată. Aurasma este primul browser vizual din lume - un nou tip de realitate augmentată care permite mixarea lumii reale cu cea virtuală. Folosește pattern-uri de recunoaștere a obiectelor și imaginilor din lumea reală urmând un algoritm similar celui al creierului uman. Apoi combină elemente ale realității cu un conținut virtual bogat precum video-uri sau animații, rezultând ceea ce se numește Auras. Tehnologia poate fi folosită cu succes pentru imagini printate, ambalaje produse, haine, locaţii de interes.

 

Unde s-ar mai putea aplica?

Asemenea aplicații îl pot avertiza pe consumator despre magazinele cu produse cosmetice sau haine pentru femei, de exemplu. În plus, consumatorii pot fi chiar ghidați către zona de retail pe care o selectează ca fiind dezirabila, prin intermediul integrarii geo-locatiei.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related