[Noii publicitari] Andreea Bădin (Smite): Cel mai neplăcut este când realizezi că strategia unei campanii nu este corect aleasă și nu poți interveni să schimbi pașii

[Noii publicitari] Andreea Bădin (Smite): Cel mai neplăcut este când realizezi că strategia unei campanii nu este corect aleasă și nu poți interveni să schimbi pașii

”La jobul actual am ajuns prin voi”. Ce bine e să auzi asta într-un interviu! Punem aici, să #săștie: numita Andreea Bădin, absolventă a Academiei de Studii Ecnomice, Facultatea de Administrare a Afacerilor în Turism, a ajuns pe rolul actual de Social Media Specialist la Smite prin IQads.ro, un site de matchmaking și întrebări încuietoare, care încep întotdeauna cu ”De ce”. 

Pentru un junior, publicitatea este un mediu care impune un ritm de lucru alert dar care vine la pachet cu multe variante și noi oportunități. Este locul unde cu timpul am învățat să fac plăcute lucrurile care la prima vedere păreau dificile.

Deci, dacă mai era vreun dubiu, fix de-asta am ales să dăm curs acestei serii cu noii publicitari: nu c-ar fi naivi, dar ei sunt cei mai potriviți (și dispuși) să zică de bine despre industria asta. Eh, nu chiar numai de bine, dar înțelegeți voi. 

Andreea a fost la 3 interviuri până acum și de la toate  a plecat cu câte ceva (ceva-uri intangibile, să nu credeți că-i cleptomană). A început cu un internship de 3 luni la Ogilvy, în departamentul PR, iar apoi a colaborat cu departamentul Digital pe un proiect de social media. Azi e la Smite și zice că-i place. 

Astăzi fac parte din povestea Smite, sunt în echipa de digital și am ajuns să lucrez pe proiecte care îmi plac.

 

Când si cum în publicitate?

Eram studentă în primul an de master la ASE, la Administrarea Afacerilor în Turism. A fost o decizie de moment, am răspuns cu ”Da” atunci când mi s-a ivit oportunitatea să fac cunoștință cu publicitatea, printr-un program de internship.

Am privit totul ca pe o încercare și încetul cu încetul am descoperit că îmi place ceea ce fac.

 

Așteptări vs. realitate 

Fiind primul job, nu știam multe despre domeniu, nu aveam o idee clară despre cum se întâmplă lucrurile într-o agenție de publicitate.

Îmi imaginam un mediu de lucru relaxat și creativ, unde oamenii sunt conectați la tot ce se întâmplă în prezent. Pe parcurs, am descoperit acest mediu, cu zile de poveste și zile aglomerate.

De asemenea, am întâlnit și oameni faini, de la care am învățat.

 

Primele interviuri 

Am fost la 3 interviuri până acum și de la fiecare am plecat cu o stare bună și cu gândul că am mai cunoscut și astăzi niște oameni mișto.

Pentru un junior, publicitatea este un mediu care impune un ritm de lucru alert dar care vine la pachet cu multe variante și noi oportunități. Este locul unde cu timpul am învățat să fac plăcute lucrurile care la prima vedere păreau dificile.

 

Primul job în industrie

A fost și primul meu job.

Am început cu un internship de 3 luni la Ogilvy, în departamentul PR, apoi am colaborat cu departamentul Digital pe un proiect de social media. A fost un start bun, unde am cunoscut oameni mișto de la care am învățat. M-am dezvoltat step by step, am învățat care este workflow-ul unei agenții, ce înseamnă un brief, ce înseamnă un DDL și cel mai important am descoperit ce îmi place să fac.

La Smite am ajuns prin voi. Voiam să văd care e treaba cu digitalul și eram în cautarea unui job full time în social media. Cei de la Smite aveau disponibil un post de Social media Executive. Am aplicat și am fost chemată să stăm de vorbă la o cafea. Astăzi fac parte din povestea Smite, sunt în echipa de digital și am ajuns să lucrez pe proiecte care îmi plac.

 

Workflow de agenție, primele proiecte 

Când eram intern în departamentul de PR, task-urile au venit pas cu pas, în fiecare zi făceam ceva nou, iar cel mai mult îmi placea să scriu comunicate de presă. Mi-au dat timp să cunosc oamenii și să mă acomodez cu locul. Primul proiect în social media a fost pe community management pentru o campanie super nice, atunci mi-am dat seama că îmi doresc să descopăr și mai mult digitalul.

Apoi la Smite am intrat rapid în poveste, ceea ce mi-a plăcut, deoarece m-am simțit ”acasă” încă din prima lună. Am venit hotărâtă să învăț lucruri și am găsit oamenii care mi-au oferit acest spațiu și multă încredere.

 

Publiciatea cu bune și rele 

Am început la 22 de ani ca intern la Ogilvy, în departamentul PR, apoi am făcut cunoștință cu echipa de Digital și am colaborat pe un proiect de social media. A urmat să îmi caut un job full time în social media și l-am găsit la Smite.

Ce îmi place cel mai mult? Lucrurile se întâmplă pe fast-forward și sunt mereu ON. Și faptul că publicitatea te ține conectat la tot ce se întâmplă în momentul prezent

Ce îmi place cel mai puțin. Atunci când realizezi că strategia unei campanii nu este corect aleasă și nu poți interveni să schimbi pașii.

 

Ce cauți la un job? 

Așa cum am menționat anterior, la început am privit totul ca pe o încercare. Astăzi, caut un mediu transparent în care să evoluez, să cresc cât mai mult și desigur să lucrez alături de oameni de la care pot învăța.

 

3 carti de advertising 

Confesiunile unui om de publicitate”, David Ogilvy - a fost prima carte de publicitate care mi-a picat în mână și m-a surprins să descopăr cum multe dintre recomadările sale sunt la fel de utile și astăzi.

Ogilvy despre publicitate”, David Ogilvy – este cartea pe care o mai răsfoiesc atunci când vreau să-mi dau un refresh. Una dintre ideile cu care am rămas în minte: Scrisul alb pe negru este ineficient, folosește culoare.

Hei, Whipple, incearca asta – Un ghid pentru a crea reclame de exceptie”, Luke Sullivan – așa l-am descoperit pe Mr. Whipple, personajul care a vândut cel mai mult din istoria P&G.

 

Campanii preferate 

Mi-a fost greu să aleg. Las mai jos 3 spoturi actuale:

Doar savana Unistrat” pentru că educă publicul într-un mod subtil.

The Indoor Generation by VELUX” este genul de spot care te pune pe gânduri și în același timp te face să acționezi cumva.

Pe lista favoritelor din 2017 este ” Go with the flaw’” de la Diesel. M-a prins de la început prin muzică. Are un mesaj puternic – te încurajează să-ți iubești defectele, să te accepți și să nu te temi de eșec.

Go with no plan. Go with not sure/ Go with what makes you feel insecure.

 

Cum arată viitorul publicității? 

Trăim într-o eră digitată și ne vom digitaliza din ce în ce mai mult.

Cu siguranță se va dezvolta componenta de video marketing care este deja prezentă în aplicațiile noastre (un exemplu recent este IGTV, pe Instagram). Cred însă că reclamele vor deveni mai autentice și vor pune accentul pe umanitate. 

Tehnologia evoluează constant, iar noi încercăm să ținem pasul cu ea. Aduce un impact pozitiv in advertising, activând în online pot spune că toate tool-urile, app-urile ne ajută să construim și să creăm content mai ușor.

 

Pensie de publicitar 

Ar fi super tare însă nu știu ce îmi rezervă universul! De obicei, nu îmi setez planuri pe termen lung, aleg să mă bucur de momentul prezent.

Vreau să cred că în continuare voi face ceea ce îmi place, astfel încât la final de zi să fiu liniștită cu alegerea făcută.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related