Cum transformi ambițiile din online în realitate!?

Cum transformi ambițiile din online în realitate!?

Te-ai întrebat de ce unele campanii digitale au succes, iar altele abia sunt apreciate chiar și de echipa de creație?

Nu este suficient să ai o idee, ci trebuie să o comunici excelent, ca să-ți atingi scopurile.

Și cum digitalul ne ajută astăzi să ne construim un stil de viață, ne dă sfaturi, face propuneri și ne amintește zilnic de ceea ce ne place, trebuie să descoperim cum comunică și către cine. Apoi să folosim aceste tactici în avantajul obiectivelor campaniilor pe care le desfășurăm.

Chiar și la finalul lui 2018, business-urile mai mici sau mai mari învață încă să folosească digitalul în obținerea celor mai bune rezultate și pentru a-și comunica eficient și rapid ideile.

Noroc că există experți în marketing digital de performanță, care au reușit să deslușească tainele comunicării și promovării online. Noi am reușit să folosim toate datele colectate de-a lungul timpului în diferite experimente de marketing pentru a crește rezultatele unor campanii speciale, aducând în atenția publicului țintă mesajul potrivit.

Și pentru că ne dorim să împărtășim cu toți măreția micilor noastre descoperiri, am realizat o sinteză a câtorva campanii online gestionate de noi în contextul a 4 mari evenimente în România.

 

Care a fost scopul acestor campanii digitale?

Principala noastră misiune a fost cea de a scoate oamenii din comoditatea mediului online, unde mesajele se livrează ușor și multe evenimente rămân doar la stadiul de Interested in. Acest public țintă trebuia să vină din online în offline, să participe fizic la evenimente. Astfel, folosind tool-uri și strategii istețe, am reușit să construim evenimente de succes alături de mii de oameni. Și pentru că vorbim de oameni, Social Media este mediul perfect pentru a comunica diferitele evenimente organizate pentru ei.

 

Înainte de campanii

Căutăm inspirație, metode potrivite și, cel mai important, date pe care să ne bazăm pentru a demara campania.

Începem printr-un research amănunțit și prin stabilirea unor obiective clare. Clienții noștri știu deja că ne atingem scopurile și ne bazăm pe cifre mai mult decât pe orice.

Înainte de a pune la cale lumea, întreaga echipă își pune la bătaie experiența și cunoștințele. Nicio campanie de marketing digital nu poate fi de succes dacă nu folosește toate instrumentele de pe piață.

De aceea, am decis să utilizăm totul, de la Google Ads și Social Media, până la Email Marketing și chiar conturile personale, fiindcă proiectele de care ne ocupăm ne sunt atât de dragi!

Iată 4 exemple de campanii de succes și cum am folosit datele pentru a crește rezultatele unor branduri românești susținute de digital:

Goodwine ajunge în 2018 la cea de-a 22-a ediție, însă abia în 2016, cu ajutorul agenției noastre, a intrat în sfera digitalului și a marketingului de performanță.

Ca să readucem în atenția publicului internaut cea mai importantă convenție dedicată vinului și industriei de vinificație din România, am început prin refacerea site-ului, a urmat apoi optimizarea pentru motoare de căutare (Google), o mult mai bună organizarea a conținutului online cu informații utile legate de eveniment sau a biletelor de acces la târg.

În acest fel, site-ul a devenit un portal relevant pentru reprezentanții horeca și retail, pentru pasionații de vinuri și pentru jurnaliști, care au putut trimite solicitările direct online. Totul în doar câteva click-uri.

Fiindcă Social Media juca încă din 2016 un rol important în viețile tuturor, am dirijat eforturile financiare, dar și entuziasmul nostru, către Facebook. Evenimentul creat aici a strâns toți iubitorii de vinuri calitative și le-a furnizat toate informațiile necesare cu privire la marele eveniment.

La rândul lor, vizitatorii site-ului au fost redirecționați din pagina dedicată către Facebook. Aici a continuat comunicarea până și după convenție, iar în timpul evenimentului, cei care au fost implicați în eveniment au primit anunțuri personalizate, geolocalizate pe o rază de 2 KM în jurul Romexpo și au ajuns printr-un singur click, direct la eveniment.

Curios ce rezultate au avut strategia noastră? 

 

Teatru și muzică

Suntem mari iubitori de artă și frumos, astfel că ne-am implicat cu drag în evenimente culturale de-a lungul timpului.

În 2016, am susținut alături de școala de actorie InLight, prima ediție a InLight Theatre Festival. Am folosit cele mai eficiente instrumente pentru a ajunge la pasionații de teatru comunicând  online un eveniment inedit în București. Totodată, organizatorilor le-am oferi șansa de a-și crește reputația și de a căpăta tot mai multă încredere în puterea marketingului digital, pentru a oferi un eveniment de succes.

Pentru început, am creat un landing page ce cuprindea informațiile utile referitoare la festival. Publicul unui asemenea tip de eveniment se afla pe canalele de Social Media, astfel că ne-am folosit de toate tool-urile Facebook pentru a revigora pagina și am comunicat în cadrul eventului online.

Cu ajutorul datelor strânse despre comportamentul și preferințele publicurilor țintă, am croit strategia de comunicare în Social Media.

Este esențial ca evenimentele din Facebook să fie eficient gestionate. Comunicarea cu oamenii interesați trebuie să fie cu atât mai convingătoare cu cât trebuie să îi transforme pe tot mai mulți din vizitatori online în participanți.

Evenimentul nu a urmărit doar creșterea imaginii, ori crearea de brand awareness cât și mobilizarea unui public larg și foarte variat pentru a participa la astfel de evenimente culturale în offline.

 

Sighișoara Blues Festival

Un eveniment de prestigiu în domeniu, ajunge în 2019 la cea de-a 14-a ediție. Craft Interactive a susținut acest eveniment încă de la debut, ajungând ca, în 2010, să devină sponsor permanent și partener strategic. Acest lucru ne-a însărcinat nu doar cu strategiile de marketing, ci și cu cele de brand și comunicare.

Festivalul de blues de la Sighișoara își câștigase încă din primii ani admirația în rândul românilor și a fanilor blues-ului din străinătate, însă avea nevoie de o prezență semnificativă în mediul online românesc.

Site-ul oficial a cunoscut 4 variante, ultima fiind actualizată pentru ediția din 2019. Fiindcă opțiunile de design digital, formatare și prezentare ale informației au evoluat, site-ul trebuia modernizat și optimizat atât pentru desktop, cât și pentru dispozitive mobile.

Am reușit cu success să transformăm câteva canale de comunicare într-un mediu plăcut pentru toți cei interesați. În cei 15 ani s-a format o comunitate a fanilor Sighișoara Blues Festival, cu care interacționăm constant în Social Media.

Reputația festivalului depășește acum mult mai ușor granițele tării. Drept dovadă avem online peste 5.500 de clipuri video realizate în timpul festivalului publicate pe Youtube, zeci de mii de articole scrise pe această temă, peste 8.000 de oameni prezenți în sală, 60 de artiști și peste 2.500 de ore de muzică bună.

O mărturie mai clară nici nu se putea.

 

Turism

O relație de lungă durată și foarte plăcută este cea cu Domeniul Dracula Daneș. Fără îndoială, încrederea și profesionalismul este ingredientul de bază și motivul pentru care am fost alături la celebrarea a 25 de ani de activitate.

Momentul a fost marcat de prima ediție Dracula Horse Festival, un eveniment ecvestru în comunicarea căruia ne-am implicat, deopotrivă.

Și de această dată am folosit toate resursele disponibile, mizând pe puterea canalelor digitale și de aprecierea de care Domeniul se bucură în mediul online.

Ce am adus în plus față de Social Media a fost utilizarea Email Marketing-ului. Acesta ne-a permis să ajungem la toți cei interesați într-un mod personalizat, neașteptat. Comunicarea s-a extins, astfel, pe mai multe canale online.

 

Am convins oamenii că ceea ce îi interesează merită încercat. Astfel, rezultatele campaniilor noastre au vorbit de la sine. Peste 1400 de oameni au participat la eveniment, dintre cei 1000 care s-au arătat interesați la început. Mulți au împărtășit online feedback-ul și aprecierile față de organizare și spectacolele ecvestre de la Daneș, ocazie cu care felicităm organizatorii și partenerii lor.

 

După eveniment

O campanie de acest tip nu se încheie niciodată la sfârșitul zilei evenimentului. Din contră, toate instrumentele pot fi utilizate pentru a aduce în atenția participanților, dar și celorlalți, momentele remarcabile. Acesta poate fi un moment ideal pentru a anunța edițiile viitoare, pentru a cere feedback constructiv sau pentru a îi încuraja pe oameni să povestească despre experiențele lor din offline.

Campaniile digitale și comunicarea online trebuie, deci, tratate cu aceeași seriozitate ca orice alt tip de relaționare cu posibilii clienți sau beneficiari.

Din păcate nu putem măsura entuziasmul, fericirea și atmosfera pozitivă. Altfel, am fi prezentat și alte cifre însă amintirile rămân acolo salvate, iar faptul că suntem parte din momente remarcabile e o satisfacție ce nu trebuie măsurată.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Craft Interactive

Suntem agenție de performance marketing. Construim mixul ideal de soluții digitale integrate, cu care creștem performanța și notorietatea business-urilor. Suntem specializați în Strategie digitală, Branding,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related