Strategia HEIDI AT HOME: Cum să transformi produsele din portofoliu în ustensile care fac viața mai ușoară atunci când devine mai grea. Modelul HEIDI Chocolate

Strategia HEIDI AT HOME: Cum să transformi produsele din portofoliu în ustensile care fac viața mai ușoară atunci când devine mai grea. Modelul HEIDI Chocolate

Începând cu luna aprilie, HEIDI Chocolate și-a modificat strategia de comunicare în online, pentru a fi mai aproape de consumatorii săi în contextul stării de urgență și a stării de alertă, transformând produsele din portofoliu în ustensile care fac viața mai ușoară acasă.

Campania HEIDI at Home, propusă și implementată de agenția SPOON Digital, a început în aprilie printr-o schimbare de logo și printr-o activare cu figurinele de Paște HEIDI, dedicată părinților. A continuat cu o activare axată pe cooking, cu produsele HEIDI Dark, fiind completată totodată cu o componentă pe sport & nutriție, dar și cu una axată pe citit și pe produsele din gama Grand’Or. Odată cu venirea verii, campania s-a îmbogățit cu cu filtre de Instagram special create pentru noile produse de sezon, HEIDI Smoothie.

Logo-ul HEIDI a fost modificat în asset-urile folosite online, pentru ca fetița HEIDI, emblema de brand, să nu mai fie portretizată cutreierând Alpii, ca în celebra poveste elvețiană, ci acasă. Pentru că până și fetița munților știe cât de important a fost să rămâi, în această perioadă, acasă. 

 

 

#HeidiToColor: Figurinele de ciocolată sunt personaje de colorat

Totodată, figurinele de Paște HEIDI au ieșit, ca în fiecare an, la joacă, printr-o activare în social media, însă în acest an s-au jucat doar acasă: brandul a pus la dispoziția comunității 4 ilustrații de colorat în care simpaticele figurine de ciocolată se jucau în camera lor, găteau în familie sau se uitau la desene animate.

Comunitatea paginii de Facebook HEIDI Chocolate a putut descărca gratuit ilustrațiile pregăte, fiind invitată să posteze, în comentarii, poze cu rezultatul final: ilustrațiile colorate de copii. Toate desenele pregătite de cei mici au fost publicate într-o expoziție virtuală: un album dedicat pe pagina de Facebook HEIDI Chocolate, iar cele mai votate 20 de desene colorate au fost premiate cu un pachet cu toate figurinele de ciocolată HEIDI.

Întregul demers a fost gândit pentru a veni în întâmpinarea părinților, care au avut nevoie, în această perioadă mai mult ca oricând, de activități pentru cei mici.

 

#HeidiToStayFit: Singurul echipament de care ai nevoie, tabletele HEIDI Dark

HEIDI a încurajat în perioada #stayathome și un stil de viață sănătos și, cu ajutorul experților Mihaela Bilic, Adela Iacob și Anca Surdu, dar și a platformei de exerciții fizice YUMP, a pus la dispoziția consumatorilor informații privind o nutriție sănătoasă, filmulețe cu exerciții fizice ușor de făcut acasă, dar și rețete nutritive și #guiltfree. Produsele din gama HEIDI Dark, gama de ciocolată amăruie premium, au fost utilizate ca ustensile în acest demers: fiind vorba de produse cu un conținut ridicat de cacao și cu multiple beneficii nutriționale.

 

 

 

 

#HeidiToCook: Avem deja produsul, acum îți oferim și rețeta

În contextul în care trendul de homecooking a avut o creștere fulminantă în perioada #stayathome, HEIDI a venit în întâmpinarea consumatorilor săi prin rețete simple de făcut acasă, propuse în cadrul unui parteneriat cu 4 influencers din zona de cooking: Mazilique, Mihai Găteste, Taste Bazaar și Jurnal Dulce. Fiecare creator de conținut a propus câte o rețetă reallizată cu tableta HEIDI Dark Intense cu 75 % cacao și și-a îndemnat comunitatea de pe Instagram să o pregătească acasă și să o fotografieze cu tableta HEIDI, pentru șansa de a câștiga un mixer profesional Kitchen Aid Artisan sau ciocolată pentru gătit 1 an întreg. Feedback-ul primit de la consumatori a fost pe măsură: peste 600 de deserturi au fost pregătite în decursul a 2 săptămâni, toate postate de consumatori pe Instagram, alături de produsul HEIDI în focus.

 

#HEIDIToVacay: Selfie-uri în vacanță direct de acasă, cu filtrele HEIDI Smoothie

Odată cu venirea verii și pe măsură ce nostalgia vacanțelor și a călătoriilor a crescut, HEIDI a lansat 3 filtre de Instagram inspirate de noile produse de sezon din gama HEIDI Smoothie. Comunitatea a fost invitată să foloseasca filtrele ca să își facă selfie-uri în 3 locații de vis, din propria sufragerie, pentru ca ulterior să le posteze pe propriul cont de Instagram pentru șansa de a câștiga mobiler și accesorii de vacanță pentru acasă. Peste 1000 de selfie-uri au fost făcute cu filtrele HEIDI Smoothie, disponibile în continuare pe contul de Instagram HEIDI Chocolate.

 

#HEIDIToRead: O carte bună și o ciocolată bună = <3

Pe baza analizării targetului și a intereselor acestuia, dar și pentru a încuraja în continuare activitățile “de acasă”, HEIDI a invitat consumatorii să scrie împreună “Lista Cărților de Aur” pe Instagram. Invitația la lectură a fost lansată printr-un mecanism simplu: de a posta o fotografie cu cartea preferată și tableta HEIDI Grand’Or, explicând de ce ar recomanda cartea preferată unui prieten.  Cu ajutorul micro-influencerilor din nișa de reading și prin AD-uri dedicate, componenta a înregistrări peste 300 de înscrieri, iar cele mai frumoase recomandări au fost premiate cu vouchere la Cărturești. Totodată, cele mai menționate cărți au fost adunate într-un top publicat pe contul HEIDI. 

„Mai presus de orice, în toată această perioadă încarcată, ne-am dorit să fim oameni. Am dorit să oferim ceea ce am avut și noi nevoie: idei și soluții creative de reinterpretare a vieții și a locuinței. Inovația este în ADN-ul HEIDI, deci rezultatele nu au întârziat să apară.”, declară Ioana Marica (Brand Manager HEIDI Chocolate).

 

„Partenerul nostru, respectiv echipa de marketing și comunicare de la HEIDI Chocolate a reacționat extrem de rapid la schimbările din viața noastră, a tuturor, generate de Covid-19. Pe 15 martie am avut un ZOOM meeting în care am redesenat strategia de comunicare digitală pentru toate produsele din portofoliu: figurinele Heidi, tabletele Heidi Dark, Grand'Or și noile tablete Smoothie, iar pe 8 aprilie eram deja live on digital cu ele.

Bazându-ne pe observațiile pe care le-am făcut în cele câteva zile de izolare, pe conținutul pe care îl generau deja influencerii și pe opiniile specialiștilor, am identificat trei teritorii mari de comunicare pe care le-am abordat în planificarea următoarelor luni. Viața unei familii cu copii și activitățile pe care le putem face acasă, importanța unui stil de viață sănătos prin integrarea activității fizice „la domiciliu” , rețete care să ne bucure sufletul, dar și să ne facă bine, alături de încurajarea menținerii contactului cu prietenii și familia prin intermediul canalelor sociale.

Astfel, am dezvoltat activări, am implicat influenceri și am executat in-house ilustrații și animații care să completeze conținutul cu care HEIDI este prezent din digital. Recunoaștem că proiectul a fost exact ceea ce avem nevoie pentru a contracara incertitudinile care dansau în jurul nostru. Apreciem faptul că echipa HEIDI a fost foarte dechisă, am lucrat împreună ca o mare echipă și simțim că am reușit să realizăm o comunicare energică și empatică, potrivită cu această perioadă.”, explică Claudia Chirilescu (General Manager SPOON Digital).

 

Prin targetatea atentă a diferitelor segmente de audiență, campania HEIDI at Home a atins un total de 2 milioane de utilizatori unici, generând peste 300.000 de Post Engagements si peste 92.000 de vizualizari complete (ThruPlay) ale materialelor video. Postarile de campanie cu cel mai ridicat post engagement au obtinut rezultate de pana la 13.7% Engagement Rate.

 

Echipele implicate in campanie:

HEIDI Chocolate:
Ionuț Bărăgan – Marketing Manager
Ioana Marica– Brand Manager

Spoon Digital:
Claudia Chirilescu – General Manager
Miruna Marcu - Senior Digital Content Strategist
Manuela Florea - Digital Media Director
Alexandra Zămosteanu - Influencer Marketing Specialist
Luiza Barbu - Art Director
Anca Ciuluvică - Junior Digital Planner
Cătălina Donțu - Art Director

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Companii

Sectiune



Branded


Related