De 1 martie, HEIDI Chocolate și SPOON Digital au oferit un ajutor bărbaților. Și online, și offline 

De 1 martie, HEIDI Chocolate și SPOON Digital au oferit un ajutor bărbaților. Și online, și offline 

HEIDI Chocolate a oferit, cu sprijinul agenției SPOON Digital, un BOUQUET de ajutor bărbaților, de 1 martie – multe produse din gama HEIDI Bouquet, într-un aranjament inedit, pe care bărbații să le ofere mai departe femeilor din viața lor. Evenimentul a avut loc cu o zi înainte de 1 martie în fața Ateneului Român, fiind documentat exclusiv pentru canalele de social media ale brandului.

Insight-ul campaniei de digital a pornit de la premisa că perioada 1-8 martie este una destul de dificilă pentru bărbați – pentru că trebuie să aleagă, să cumpere și să ofere multe flori și multe mărțișoare, pentru toate femeile din viața lor (mamă, soție, colege de muncă etc.) Și trebuie să facă asta nu o dată – ci de 2 ori în decursul a 7 zile.  Și la foarte puțin timp după duo-ul 14 februarie – 24 februarie. 

Din acest motiv, SPOON i-a propus clientului HEIDI Chocolate să ofere o soluție bărbaților de 1 martie, cu atât mai mult cu cât toată comunicarea din perioadă respectivă este centrată pe femei. Astfel, în perioada în care majoritatea îndemnurile adresate bărbaților erau: „Surprinde-o!”, „Fii perfect!”, „Fii inspirat!”, „Fii un erou!” și „Demonstrează-i cât o iubești”, HEIDI Chocolate le-a transmis că nu trebuie să facă nimic. Pentru că îi ajută cu un BOUQUET de Ajutor :)

Oportunitatea BOUQUET-ului de Ajutor a venit chiar din design-ul produsului HEIDI în focus– pachetul de praline HEIDI Bouquet fiind conceput în formă de floare, special pentru a fi oferit cadou celor dragi.

 

Am găsit insight-ul alături de cei de la HEIDI Chocolate, chiar în sesiunea de debriefing și ne-am entuziasmat cu toții pentru că am putut dezvolta o manieră inedită de a ne face auziți într-o perioadă aglomerată în online, perioada 1-8 martie. Prin optimizarea dinamică, asset-uri creative și componenta de influencer marketing am reușit să trimitem mesajul nostru atât către publicul masculin, care este un pic ignorat în luna martie, cât și către publicul feminin, despre care știm că ia majoritatea deciziilor de la raft.”, explică Claudia Chirilescu (General Manager SPOON Digital).

 

BOUQUET-urile de Ajutor au ajuns la 25 de bloggeri și micro-influenceri cu audiență masculină, dar și la bărbații care au trecut prin zona Ateneului Român pe 29 februarie.

 

Ambele variante de BOUQUET de Ajutor au fost ambalate inedit pentru a puncta și mai bine asemănarea cu un buchet de flori, dar, în același timp, pentru a fi ușor de transportat și de oferit ulterior femeilor. Cei de la HEIDI s-au organizat într-un timp record pentru a găsi cel mai bun design și cea mai eficientă variantă de ambalare a produsului. 

 

Ne-a plăcut foarte mult, din prima clipă, ideea <<BOUQUET de Ajutor>>, creată de agenția SPOON. Este o metaforă foarte frumoasă și inspirată de un insight puternic. Metafora este relevantă atât pentru conceptul de produs-cadou HEIDI Bouquet, cât și pentru perioada 1-8 Martie, care este destul de dificilă pentru bărbați.  Cu ajutorul acestui concept, <<Bouquet de Ajutor>>, și cu profesionalismul agenției, am reușit să ne atingem obiectivele de comunicare stabilite și să surprindem plăcut peste 100 de bărbați care au trecut pe lângă Ateneu pe 29 februarie. Aceasta este și esența brandului HEIDI – vrem să surprindem consumatorii de ciocolată cu experiențe noi și să vedem partea frumoasă a vieții în orice situație”, spune Olga Panzhina (International Brand Manager HEIDI Chocolat).

 

Feedback-ul primit a fost extrem de bun- atât offline, cât și online. Toți bărbații care au primit Bouquet-ul de ajutor în cadrul acțiunii de la Ateneu au fost bucuroși și surprinși, iar unii dintre ei l-au dus singuri în online, postând prin Insta Stories cadoul primit.

Toată acțiunea a fost documentată video cu ajutorul Smile Production Studio, iar filmulețul a fost editat în timp record ca să fie publicat în mai puțin de 24 de ore, chiar de 1 martie, pe canalele de Facebook și de Youtube HEIDI.

Acțiunea BOUQUET de Ajutor desfășurată în online a făcut parte din campania integrata The HEIDI Spring Mood Box, venind astfel în susținerea mesajului „Surprinde cu premii inspirate din natură!”. 

În cadrul campaniei Spring Mood Box, consumatorii care au cumpărat din magazinele participante, în perioada 1-8 martie, produse HEIDI de minim 19 lei au câștigat garantat, pe loc, un ceas Fossil cu design floral, un colier by Emily Ray cu o hortensie naturală sau o cutie de praline HEIDI Bouquet Flower. Componenta in-store a fost dezvoltată și desfășurată de agenția Mercury 360.

Mesajele funcționale de campanie au fost transmise în formate mobile-friendly eficiente, pe toate canalele de Social Media folosite de publicul țintă, inclusiv prin postări foto, video sau de tip Canvas pe Facebook & Instagram, cât și prin Story ADS si Youtube instream Ads. Canalele principale de comunicare au fost Youtube & Facebook, însă mesajele au rulat concomitent și pe Instagram și pe canalele influencerilor implicați.

 

REZULTATE

KPIs de campanie au fost atinși și chiar depășiți. Întreaga campanie a avut un reach de 1.400.000 de useri pe Facebook, Instagram și Youtube și a strâns peste 2.700.000 de impressions.

Campania din Youtube a strâns cu totul peste 100.000 de video views, depășind KPIs stabiliți cu 2%. Și campania de video views de pe Facebook a depășit cu 10% KPIs stabiliți, atingând 55.000 de views.

 

 

 

WHAT ABOUT THE LADIES?   

Bărbații au primit un Bouquet de Ajutor, însă mesajul campaniei HEIDI Spring Mood a ajuns și la publicul feminin prin intermediul creatoarele de conținut Sânziana Negru și Sânziana Iacob, care au prezentat premiile ce pot fi câștigate participând la concursul desfășurat concomitent în magazine: ceasuri FOSSIL, coliere by Emily Ray și praline HEIDI Bouquet. 

 

Echipele implicate in campanie:

HEIDI Chocolat: 

  • Ionuț Bărăgan – Marketing Manager
  • Olga Panzhina – International Brand Manager
  • Luminita Musat – Marketing Coordinator 

Spoon Digital: 

  • Claudia Chirilescu – General Manager
  • Miruna Marcu - Senior Digital Copywriter
  • Manuela Florea - Senior Digital Planner
  • Luiza Barbu - Art Director
  • Alexandra Zămosteanu - Influencer Marketing Specialist
  • Anca Ciuluvică - Junior Digital Planner
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related