WOPA, The Public Advisors și Asociația Zi de Bine, pun întrebările care contează pentru siguranța femeilor în campania „Iubirea care bate la ochi”

WOPA, The Public Advisors și Asociația Zi de Bine, pun întrebările care contează pentru siguranța femeilor în campania „Iubirea care bate la ochi”

De câte ori am auzit bătăi în pereți și am așteptat să treacă? Ori oare de câte ori am asistat pasager la o scenă tulburătoare pe stradă și ne-am spus “ce pot să fac eu?”. Și cam de câte ori ne-am întrebat, cu sau fără malițiozitate, DE CE NU PLEACĂ?

În România anului 2020, peste 2.000 de ordine de protecție au fost încălcate. Iar deși studiile arată că 84% dintre români conștientizează că violența domestică este un fenomen foarte răspândit în țară, multe experimente sociale au arătat că puțini aleg să se și implice sau să intervină. Lipsa eforturilor susținute din partea autorităților descurajează victimele care sunt adesea judecate în locul agresorilor pentru neputința lor de a părăsi o relație abuzivă.

De aceea, în noiembrie, alături de Asociația Zi de Bine, Saga Film și de The Public Advisors, am încetat să ne mai punem întrebări fără răspuns și am ales să ne implicăm pentru ca femeile din România să se simtă mai în siguranță. Demersurile agențiilor fac parte din campania Asociației Zi de Bine denumită „Iubirea care bate la ochi”.

Cum? Printr-un video în care abuzul nu se vede, dar se aude și se simte la fel ca în viața reală. În absența totală a imaginii, privitorul reușește să se concentreze doar asupra respirațiilor, a loviturilor și a stării generale de disconfort pe care o redă repetarea obsesivă a întrebării „De ce nu pleacă?”, fraza pe care o aud cel mai des victimele violenței domestice. Finalul este însă unul plin de speranță deoarece cu fiecare act de implicare suntem mai aproape să ajutăm o femeie să se simtă mai în siguranță.

 

"Mă îngrozesc și azi strigătele înfundate auzite prin pereți în vremuri de demult. Nu știam atunci că poți lua atitudine. Știam că se întâmplă în familiile multora dintre colegii mei de joacă și părea normalitate. Spotul făcut de prietenii de la WOPA și Saga Film m-a cutremurat de la primul sunet. Azi simt că nu mai e vremea nici de tăcut, nici de așteptat",  spune Melania Medeleanu (co-fondatoarea Asociației Zi de Bine).

 

Astfel, trimițând cuvântul SUS la 8845, 1.000 de femei au șansa să poarte MINERVA, dispozitivul care le poate ajuta să-i trimită pe abuzatori în închisoare.

 

Înverșunarea cu care am lucrat la acest proiect vine, mai ales, dintr-un izvor de neputință: neputința de a ajuta o femeie hărțuită pe stradă, neputința de a bate în ușa vecinilor, neputința de citi povești înspăimântătoare și de a nu ști ce pot face pentru a le ajuta pe surorile mele.  Alături de Melania, de Dragoș, de Oana și de prietenii de la Saga Film, cred că am reușit să conturăm povestea a milioane de românce care au nevoie de toată susținerea noastră pentru a se ridica și a se face auzite”, zice Irina-Andreea Blanșek (Copywriter la WOPA).

Partea de multiplicare a mesajului prin media este susținută de agenția The Public Advisors. Campania tactică pentru cauza lunii noiembrie, „Iubirea care bate la ochi”, cuprinde activități intense de media relation, pitching stories, apelând de asemenea la susținerea influențatorilor și creatorilor de conținut din mediul online. Obiectivul este de a duce mesajul către cât mai mulți influențatori bărbați pentru ca semnalul de alarmă să fie cu atât mai puternic. Agresorii sunt în majoritatea cazurilor bărbați. Victimele sunt de multe ori blamate ele însele. În această situație, impactul este foarte puternic atunci când un bărbat scrie sau vorbește despre necesitatea protejării femeilor agesate. Astfel, Mihai Petre, Andrei Cismaru, Cristian China Birta, Mihai Bobonete și Alex Dima s-au numărat printre cei care au răspuns prezent și au transmis mesajul campaniei mai departe, către publicul larg. Lor li s-au alăturat și câteva doamne: Dana Rogoz si Prințesa Urbană până în prezent. 

Campania este inițiată de Asociația Zi de Bine, cu sprijinul ONG-urilor Centrul Filia, Asociația Anais și Asociația Luthelo și companiilor AVON România și Vodafone România. De la începutul lunii noiembrie și până acum 139 de persoane, printre care și jurnalistul Alex Dima, și-au donat ziua de naștere, suma totală strânsă în urma donațiilor ridicându-se la peste 30.000 de euro, din cei 50.000 necesari acestei cauze.

Misiunea Asociației Zi de Bine este de a pune reflectorul pe cauze presante și dureroase către care nimeni nu vrea să se uite și să ajutăm acolo unde alții întorc privirea. Printre acestea se numără sănătatea mintală, violența domestică, copiii abandonați în spitale, doliu, educație, sărăcie. Demersul Zi de Bine constă în 12 cauze sociale, câte una pentru fiecare lună, iar fiecare dintre cele 12 proiecte se adresează unei comunități diferite. Asociația și-a propus să implementeze fiecare proiect în maximum 30 de zile cu banii strânși în luna respectivă. 

WOPA este una dintre cele mai dinamice agenții de publicitate independente din România care se specializează în #NoBullshitAdvertising. Înființată în 2011, WOPA oferă servicii de comunicare integrate, full – service (ATL, BTL, Digital, Trade și Shopper Marketing) și deține o echipă de peste 40 de Account Manageri seniori, Creativi, Specialiști în Digital, Social Media și Consumer Marketing.

                                                      

ECHIPA

Din partea WOPA:
Creative Director: Dragoș Ometiță
Copywriter: Irina Blanșek
Art Director: Cezar Iliescu
Account Director: Oana Dănilă
Din partea Asociația Zi de Bine:
Co-fondator Zi de Bine: Melania Medeleanu
Din partea The Public Advisors:
Managing Partner: Raluca Mihălăchioiu
Public Advisor: Cătălina Ciobanu

Din partea Saga Film:
Sound Designer: Octavian Albu
Executive Producer: Alex Teodorescu
Post-production Coordinator: Patricia Terzea

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Saga Film

Una dintre cele mai importante companii romanesti de productie de reclame TV si film, cu o istorie de doua decenii: din 2000 pana in prezent, am produs peste 2000 de reclame si 15 filme de lung metraj sau scurt... vezi detalii »

WOPA

Suntem independenti, suntem locali, suntem maturi si suntem siguri pe noi cand vine vorba de orice fel de strategie de comunicare, atl, digital sau btl. Am fost si suntem apreciati in egala masura atat de clienti... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related