Matei Popa, MTH Digital: Ce este un SKAG (în afară de un raport inegal între consoane și vocale)?

Matei Popa, MTH Digital: Ce este un SKAG (în afară de un raport inegal între consoane și vocale)?

La fel cum un mic dejun sănătos ajută funcționarea pe parcursul zilei, o structură granulară a campaniilor de search poate susține funcționarea cât mai bună a contului de reclame Google.

Ce este un SKAG (în afară de un raport inegal între consoane și vocale)?

SKAG înseamnă Single Keyword Ad Group și este o unealtă în arsenalul tău de posibilități digitale.

Este o modalitate prin care îți poți structura campaniile de Google Search astfel încât optimizarea să poată fi realizată în jurul unei singure expresii de căutare.

Ingredientele principale ale unei campanii de Search sunt:

  • Keywords (Expresii de căutare)
  • Ad Group (Grup de reclame)
  • Ads (Reclamele propriu-zise)

Plecând de la aceste elemente, și pentru a vizualiza mai bine cum arată o structură de tip SKAG, mai jos vei regăsi o ilustrație a celor două tipuri de structuri: clasică și SKAG. Vei vedea cum structura SKAG are o formă granulară, individualizată pentru fiecare expresie de căutare, în timp ce structura Clasică este una reunită.          

De ce SKAGs? Dar mai întâi: Quality Score

Pentru a înțelege mai bine beneficiile SKAGs-urilor, merită să acordăm câteva rânduri Quality Score-ului.

Acesta este un indicator de relevanță prin care Google acordă un punctaj fiecărei reclame. Dacă reclama și Landing Page-ul sunt relevante și utile pentru experiența utilizatorului, raportate la expresia de căutare, atunci Quality Score-ul va crește.

Un Quality Score mai mare determină reducerea costului per click (CPC) al reclamelor.

Quality Score este influențat de următorii factori:

  • CTR (Click-Through Rate)
  • Relevanța cuvântului cheie pentru textul reclamei
  • Calitatea și relevanța Landing Page-ului
  • Performanța medie și istorică a contului de Google Ads

Ok, de ce SKAGs?

Structura de tip SKAG poate influența pozitiv relevanța reclamelor – prin ajustarea elementelor într-o manieră cât mai precisă, raportat la expresia de căutare folosită. Astfel, reclamele pot trece de la o formă generică la una personalizată pentru fiecare expresie de căutare în parte.

Având o singură expresie de căutare, printre beneficiile SKAGs-urilor se numără:

  • Structură simplă și rapid de implementat
  • Relevanță: ajustarea elementelor reclamei astfel încât să livreze o experiență cât mai semnificativă pentru utilizator:
    • Textul Reclamei
    • Landing Page-ul (inclusiv Meta Title-ul acestuia)
    • Extensiile
  • Creșterea CTR-ului
  • Îmbunătățirea Quality Score-ului
  • Posibilitatea de a urmări, cu o precizie crescută, performanța fiecărui tip de reclamă
  • Posibilitatea de a identifica elementul individual care influențează performanța reclamelor

Pe scurt, beneficiile SKAGs sunt control și organizare.

Trebuie menționat că această formă de structurare a campaniilor de Google Search este o unealtă tactică, printre multe altele ce pot fi utilizate pentru a asigura o strategie coerentă, și nu un răspuns atotcuprinzător pentru dilemele marketing-ului modern. Acel răspuns este „adaptarea” (sau porecla ei modernă: A/B Testing).

Și, totuși, de ce SKAGS?

Privind situația în ansamblu, respectiv ambele fețe ale monedei, trebuie luate în considerare și provocările unei astfel de structuri.

  • Poate genera un număr mare de Ad Groups
  • Unele Ad Groups pot avea un volum scăzut de căutări și o performanță redusă
  • Administrarea unei astfel de structuri va necesita mai mult timp

To SKAG or not to SKAG?

Dacă punem în balanță avantajele și dezavantajele – structura de tip SKAG, deși descurajatoare la prima vedere, poate fi utilă dacă reușim să eficientizăm procesul de implementare și administrare al acesteia. Practice makes perfect!

Cum facem SKAGs?

Pasul 1: Identifică expresiile de căutare dintr-o campanie folosind Search Terms Report
Pasul 2: Ordonează expresiile de căutare în funcție de conversii și selectează-le pe cele mai performante.
Pasul 3: Adaugă fiecare expresie selectată în propriul Ad Group folosind [exact match] și “phrase match”
Pasul 4: Creează reclame relevante pentru fiecare expresie.
Pasul 5: Analizează și ajustează

Tragem Linie

Așadar, dacă vrei să îți asiguri necesarul zilnic de performanță, poți lua în considerare un plan structurat granular. Astfel, vei putea să vezi dintr-o privire ce funcționează, ce nu și unde poți optimiza.

Iar diminețile nu îți vor mai da bătăi de cap, și te vor lăsa să te bucuri de cafea – ori băutura ta caldă preferată.

_______________________
Matei Popa, Digital Marketing Specialist MTH Digital

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related