Andreea Eremia, MTH Digital: Optimizarea campaniilor de Google Ads - TOP 10 sfaturi HOT pentru vara 2023

Andreea Eremia, MTH Digital: Optimizarea campaniilor de Google Ads - TOP 10 sfaturi HOT pentru vara 2023

În ziua de azi, cunoaștem cu toții puterea marketingului digital. Tehnologia a schimbat enorm modul în care consumatorii descoperă, evaluează și cumpără produse și servicii, ceea ce a amplificat importanța acestui domeniu.

Reclamele online sunt noile panouri publicitare, podcasturile sunt noul radio și totul este susținut de AI. Trăim, lucrăm, ne conectăm, ne relaxăm, învățăm și cumpărăm online. Marketingul digital nu mai este o opțiune, este must have pentru brandurile care doresc să fie acolo unde sunt clienții lor.

Dacă luăm în calcul că Google deține peste 92% din piața motoarelor de căutare și 73% din cota de Search Paid și că generează aproximativ 5,6 miliarde de căutări zilnic, nu mai este o surpriză că Google Ads rămâne în continuare opțiunea numărul 1 pentru publicitatea online.

Pentru că suntem în  sezonul de vară, ți-am pregătit cele mai hot sfaturi despre optimizarea campaniilor Google Ads, care pot duce la succesul afacerii tale. E vremea să te pregătești pentru cele mai importante optimizări care vor avea impact asupra rezultatelor valoroase pentru business-ul tău. 

Vara aceasta prezintă oportunități incredibile pentru lansarea de campanii de succes pe Google Ads. Iată astfel ce trebuie să știi pentru a-ți maximiza rentabilitatea investiției (ROI) în campaniile Google Ads în această vară:

1. Keyword Search - Analizează cuvintele cheie relevante și personalizează experiența utilizatorilor

Pentru a obține mai multe rezultate, în special într-o perioadă specifică din an cum este vacanța de vară, ar trebui să explorezi noi seturi de cuvinte cheie, în special pe care nu le-ai folosit anterior pentru campaniile tale.

Mai mult decât atât, trebuie să analizezi campaniile anterioare pentru a identifica momentele cele mai bune pentru a lansa noua campanie de vară, pentru a găsi noi oportunități - cu siguranță există o mină de aur pe undeva!

2. Planifică din timp campaniile

Google Ads te ajută să ajungi la mai mulți clienți. Ca să îți setezi campania corect, trebuie să creezi un plan care te va ajuta să-ți organizezi mai bine strategia de marketing.

Cu siguranță știi că marketingul implică testare continuă în vederea îmbunătățirii rezultatelor, însă înainte de acest lucru, planificarea este deosebit de importantă. Planificarea campaniilor trebuie să includă cunoașterea avatarului de client, analiza concurenței și a produselor oferite de aceștia în raport cu ale tale, precum și stabilirea obiectivelor pe care le urmărești. Așadar, ACUM este momentul să începi!

3. Identifică obiectivele campaniei

Obiectivul campaniilor Google Ads este să determine audiența să facă o acțiune. De exemplu, dacă dorești să generezi potențiali clienți și deopotrivă să crești vânzările în perioada vacanței de vară, este esențial să configurezi o campanie cu un obiectiv principal de brand awareness și altul cu un obiectiv de vânzări.

Ține minte, cu cât relevanța anunțului e mai mare, cu atât se măresc șansele de creștere a performanței și de realizare a obiectivelor propuse pentru business-ul de care te ocupi. Fă o listă cu produsele care au prioritate de promovare și ține cont de produsele sezoniere. Care este produsul sau serviciul pe care dacă îl vinzi în această vară, afacerea ta are cel mai mare profit?

4. Cercetează piața și concurența

În optimizarea campaniilor de Google Ads, să arunci un ochi asupra concurenței este mai mult decât necesar. Analizează cuvintele cheie pe care competitorii tăi sunt listați, uită-te cum arată site-ul lor și produsele prezentate, vezi care sunt elementele care vă diferențiază.

Concurența este cea cu care te vei lupta pe diverse cuvinte cheie și este posibil ca audiențele voastre să coincidă total sau parțial. Pentru că vorbim de o perioadă a concediilor, vezi care sunt lucrurile pe care competitorii tăi nu le iau în calcul și care te vor scoate în evidență în această vară.

5. Call to Action sau cum determini utilizatorul să dea click

Fără îndoială, optimizarea textului publicitar poate fi o sarcină dificilă, mai ales dacă ai campanii mari care includ zeci de grupuri de anunțuri. Însă,  în perioadele speciale din an, așa cum este vacanța de vară, reclamele trebuie optimizate atât pentru campaniile desktop, cât și pentru cele mobile. Aceasta include și extensiile care ar trebui folosite.

Există multe modalități eficiente de a scrie un text publicitar care captează atenția. Potrivit WordStream, cele mai bune reclame Google Ads:

  • Includ un cuvânt cheie relevant cel puțin o dată, în special în titlu
  • Transmit în mod eficient propunerea unică de vânzare (USP) a afacerii tale sau motivul pentru care clienții potențiali ar trebui să-ți aleagă afacerea în locul unui concurent
  • Prezintă un îndemn la acțiune (CTA) convingător care îi spune audienței ce să facă și la ce să se aștepte atunci când dă click pe anunțul tău.

6. Verifică periodic bugetele

Chiar dacă vorbim de perioada de vacanță, ar trebui să fii mereu pregătit să faci optimizările necesare. Verifică dacă există fluctuații și analizează tendințele bugetare. Chiar dacă ai un buget fix, este o idee bună să verifici ritmul pentru a te asigura că nu cheltuiești mai mulți bani decât ți-ai propus pe campaniile Ads.

Dacă mergi prea repede sau lent, redu sau mărește bugetele zilnice alocate campaniilor. Un ritm prea lent poate fi, de asemenea, un indicator că ceva nu este în regulă cu sumele licitate, așa că verifică periodic.

7. Campanii optimizate mobile friendly

Peste 65% din traficul web provine de la dispozitive mobile, iar interogările de căutare mobile vor continua, fără îndoială, să depășească interogările de pe desktop, conform unei statistici făcute de SimilarWeb.com, în aprilie 2023. Cu o strategie PPC centrată pe dispozitive mobile, te poți asigura că utilizatorii de smartphone sau tablete au parte de cea mai bună experiență, ceea ce îi motivează să realizeze în final conversia mult dorită.

În special în timpul concediilor, majoritatea oamenilor folosesc dispozitive mobile pentru a căuta și a rezerva servicii. Astfel, optimizarea campaniilor Google Ads pentru smartphone și dispozitive mobile trebuie să se afle pe lista ta în această vară.

8. Creează o listă de remarketing

Poți crește vânzările prin implementarea unei strategii de remarketing pe baza comportamentului și interacțiunilor anterioare ale utilizatorilor. Aceasta poate fi o modalitate foarte eficientă de a ajunge la publicul țintă și de a îmbunătăți performanța campaniei PPC, deoarece acești utilizatori au deja o legătură directă cu brandul tău și caută în mod activ o soluție la o problemă actuală.

Acest lucru se datorează faptului că vizitatorii unui site sau e-commerce, care sunt deja familiarizați cu un brand sunt mai susceptibili de a deveni clienți activi și loiali.

9. Creează landing page-uri relevante

71% dintre utilizatori vor fi motivați să cumpere dacă există o potrivire între conținutului anunțului și landing page. Așadar, produsele trebuie să fie exact cele pe care le prezinți în anunț. Indiferent care este obiectul pentru care creezi un landing page, trebuie să ții cont de faptul că te adresezi unui public țintă.

De asemenea, poate ajuta la construirea încrederii și a credibilității cu publicul țintă, deoarece vor fi mult mai motivați să cumpere atunci când produsul se adresează direct nevoilor și intereselor lor. În plus, atunci când conținutul ad-ului și landing page sunt foarte relevante pentru site-ul pe care îl caută vizitatorii, acest lucru îți va aduce Quality Score mai bun. Un Quality Score mai ridicat poate însemna costuri mai mici și o mai bună plasare a anunțurilor.

10. Încearcă licitarea automată

Strategia de licitare automată utilizează machine learning pentru a seta automat sumele licitate (bid) pe baza așteptării unei conversii conform termenilor de căutare. Algoritmul folosește o gamă largă de indicatori, de exemplu ia în considerare intenția utilizatorului, dispozitivul utilizat și sistemul de operare, precum și locația, ora din zi, lista de remarketing și limba.

Poți seta o strategie de licitare pentru a maximiza conversiile sau click-urile. Unul dintre avantajele licitației inteligente automate este că elimină presupunerile din licitarea cuvintelor cheie. Nu mai trebuie să îți faci griji cu privire la cuvintele cheie cele mai importante sau la cât să licitezi pentru ele. Cu licitarea inteligentă automată, poți seta un buget mai mare și lași algoritmul să-și facă magia..

Optimizarea campaniilor Google Ads în perioada vacanței de vară este o necesitate absolută pentru a te asigura că obții performanțele dorite. Sperăm că cele zece tipsuri prezentate anterior în acest articol te vor ajuta să îmbunătățești campaniile Google Ads și să obții rezultate excelente, în cel mai scurt timp.

 _______________________
Andreea Eremia - Digital Marketing Specialist MTH Digital

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MTH Digital

At MTH Digital we love making things happen. But we also love 3 things: digital, logic and the big picture. We don’t believe digital strategy is about a “one size fits all” solution and we will... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related