Reclamele cu copii ating inimile consumatorilor

Acest articol este in modul preview. Nu este vizibil pe site. Nu ii da share in acest moment.

In ultimii ani, au aparut tot mai multe spoturi in care copiii au fost folositi ca imagine pentru promovarea unor marci care nu li se adreseaza. Unii publicitari considera ca aceasta reteta nu este indeajuns exploatata, desi productia de spoturi publicitare a crescut de la an la an.

Cand te gandesti la reclamele TV in care protagonisti sunt copiii, iti vine in minte un amestec de produse alimentare, servicii bancare, chiar si materiale de constructii sau electrocasnice pe care nu le poti individualiza. Cu adevarat memorabil a fost spotul pentru Salamul Sasesc. Consumatorii erau induiosati si incurajati sa cumpere prin "vocea" unei fetite. O chestiune de strategie! In cazul reclamelor cu copii, se poate intui usor ca, de fapt, se adreseaza in special familistilor, excluzand parca, din vizor, oamenii solitari. Pe de alta parte, exista reclame la dulciuri care nici macar nu folosesc ca imagine vreun copil.

Multe agentii de publicitate au folosit, de mai multe ori, copii drept actori in spoturile lor. si nu le-a fost usor de lucrat cu ei. Agentia Grey Worldwide Romania a avut aceasta strategie de promovare pentru diverse produse, precum balsamul Lenor, inalbitorul Ace sau serviciul de telefonie fixa Romtelecom. Tot Grey a facut faimosul spot pentru Salam Sasesc, care a transformat produsul Cris-Tim intr-un brand. Agentia Adviser a folosit copii pentru reclamele la electrocasnicele Vortex si programul de fidelizare MultiBonus, desfasurat in reteaua statiilor MOL. In portofoliul agentiei Saatchi&Saatchi, se afla spoturile pentru brandurile Ariel, Caroli si Sensiblu.

Folosirea copiilor in campaniile publicitare este o reteta sigura de crestere a vanzarilor? Sorin Predescu, director de creatie la agentia Grey, spune ca "experienta a aratat ca, in spoturile publicitare, copiii si animalele de companie vand foarte bine. Clipurile cu copii au o latura puternic emotionala, iar efectul asupra consumatorilor este maxim".

Reclamele cu copii pot atinge toate categoriile de consumatori. Cu alte cuvinte, este o "moneda" universala. Mihai Grecea, director de creatie la agentia Adviser, este de parere ca "rolurile sunt multiple si se intind de la simpla prezenta a unei felii din viata pana la specula emotional-hormonala cea mai josnica". Sorin Predescu crede ca, in unele cazuri, copiii fac parte integranta din caracterul marcii. Spotul pentru Lenor, unde exista ideea de "mother care" (grija materna), sta la baza tuturor campaniilor pentru acest produs. Creativul de la Grey precizeaza ca nu vrea sa faca din copii "agenti de vanzare". In ceea ce priveste avantajele "retetei", Mihaela Pascu, directorul de creatie de la Saatchi& Saatchi, declara ca "daca rolul e inteligent si copilul fermecator, atunci toata lumea se induioseaza. Daca duiosia este un mecanism care activeaza cumpararea, atunci e un avantaj!"

Este sau nu copilul o reteta de succes? Parerile sunt variate. Mihaela Pascu spune: "...reteta de succes pe care o cunosc este adecvarea la conditii. Iar conditiile sunt nenumarate: piata, brandul, produsul, nevoia si profilul consumatorului". Sorin Predescu nu exclude posibilitatea ca acesti clienti din publicitate sa descopere aceste retete si sa "incerce marea cu degetul".

Se spune ca, atunci cand creativii sunt in pana de idei, apeleaza la "reteta-copii" si ca acest lucru a devenit o rutina. "Aoleu, ce reputatie avem! Nu am intalnit niciodata, in zece ani de cand lucrez in creatie, un om care sa-si spuna, "nu stiu ce sa ma fac - hai sa pun niste copii!" La randul sau, Mihai Grecea puncteaza: "Exista si situatii in care copii apar in mod abuziv in reclame. Bunaoara, la masini: spotul pentru modelul Opel de familie, cu parlamentul sugarilor, este absolut scarbos!" Grecea adauga, totusi, ca ca exista si spoturi in care copiii joaca un rol "indisolubil", vezi spoturile VW Golf si Noul Astra.

Copiii pot fi o buna reteta pentru a vinde un produs, dar totul depinde de viziunea publicitarului, care poate transforma un spot intr-un succes sau intr-un dezastru.

In ultimii doi, an zeci de spoturi publicitare cu copii au rulat pe TV. Se pare ca, in final, copii vand totul, sau cel putin publicitarii incearca sa-si promoveze produsele prin intermediul lor. Agentia Grey "vinde" produsul Romtelecom sub sloganul "Copiii cuceresc orasul, pentru ca acum adultii stau la telefon mai mult ca oricand".

In perioada crizei provocate de gripa aviara, Transavia si-a promovat produsul cu ajutorul unui copil care spune "Zboara, puiule, zboara". Nu a fost un spot spectaculos, dar replica a ramas in mintea publicului. Copilul "vinde" chiar si electrocasnice, servicii de telefonie mobila (Cosmote, Zapp) sau servicii bancare (Piraeus Bank, BRD-Asigurari de raspundere civila).

O anomalie comica
"Am vazut spoturi care se termina cu o voce peltica si dragalasa de copil, care spune numele brandului, stie sloganul, te invita la magazinul X, iti da adresa si incheie apoteotic cu programul de lucru. As spune simplu: o mare prostie!", Sorin Predescu, creative director Grey.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related