Innovation Report by Samsung: Trendurile care vor schimba lumea în 2022

Innovation Report by Samsung: Trendurile care vor schimba lumea în 2022

Pentru a ajunge la viitorul pe care ni-l dorim, este important să înțelegem prezentul și schimbările fundamentale care au loc în acest moment și care vor determina transformările esențiale din următorii ani. Noul Normal, Tehnologiile Viitorului, Sustenabilitate, Responsabilitate Digitală sunt câteva din dimensiunile care influențează realitatea prezentă, factori de schimbare și definire a lumii viitoare. Despre ele vorbește a doua ediție Innovation Report by Samsung și despre toate trendurile din tehnologie care își vor lăsa amprenta în 2022 și în anii care vor veni. Raportul este un catalog digital care inventariază fenomenele lumii digitale și felul în care se interconectează cu schimbările sociale ale comunităților și acțiunile companiilor, de la AR & VR la comportamentul de consum, de la egalitatea de gen în lumea digitală la cyberbulling. 

 

Schimbările prezentului și viitorul comun

Viitorul este construit de acțiunile fiecărui om, dar și de planurile instituțiilor publice și partea de responsabilitate pe care și-o asumă marile companii, în calitate de influențatori globali și locali. Tocmai de aceea Samsung, lider global de tehnologie, înțelege datoria de a analiza evoluția tehnologică, efectele ei în societate și utilizarea responsabilă a noilor tehnologii și produse digitale. Innovation Report by Samsung, a doua ediție a catalogului realizat de Samsung, abordează teme diverse și noțiuni care stau la baza schimbărilor esențiale ale prezentului.

 „Fiecare dintre noi contribuie, într-o proporție mai mică sau mai mare, la crearea unui viitor comun, un viitor care să ofere siguranță, flexibilitate și infinite posibilități de exprimare personală. Cred cu tărie că viziunea și misiunea Samsung urmează întocmai acest considerent ― an de an ne străduim să aducem pe piață produse și tehnologii inovatoare, din ce în ce mai performante și mai ancorate în realitatea zilelor noastre, facilitând experiențe variate și puternic conectate”, afirmă Tiberiu Dobre – director al diviziei de Mobile Samsung România și Bulgaria.

Raportul este structurat în șase capitole: Noul Normal, Tehnologiile Viitorului, Trenduri Populare, Sustenabilitate, Responsabilitate Digitală și Femei în Tech. 

Innovation Report 2021 cuprinde date locale, internaționale, dar și rezultate ale studiilor derulate exclusiv de Samsung România și abordează evoluția tehnologică și schimbările comportamentale și de consum din ultimii 2 ani, de când emergența COVID-19 a schimbat din temelii societatea la nivel global și a produs mutații semnificative în modul în care muncim, în care ne petrecem timpul liber și chiar în modul în care relaționăm unii cu alții.

 

Priorități noi, tehnologii inovative

Pandemia a forțat oamenii să își reevalueze prioritățile și anumite sectoare să se dezvolte și să evolueze. Întotdeauna limitele au constituit un impuls pentru creativitate, iar ultimul an a demonstrat asta încă o dată. Și când societatea, comunitățile și indivizii regândesc perspectiva, tehnologia se schimbă și evoluează, pentru a susține aceste transformări.

Tehnologiile viitorului – 5G, AR/VR, ecrane pliabile - sunt deja în prezent, alături de concepte precum realitatea mixtă sau metaverse. Dimensiunea pieței globale de realitate virtuală a fost evaluată la 15,81 miliarde de dolari în 2020 și se așteaptă ca aceasta să aibă o rată de creștere anuală de 18% din 2021 până în 2028, conform Gran View Research. Cât despre tehnologia 5G, conform unui sondaj realizat de Samsung, în noiembrie 2019, 24% dintre români au declarat că au auzit de 5G și că știu bine beneficiile 5G, iar în septembrie 2020 acest procent a crescut la 30%. 

Astfel, sectorul de e-commerce românesc a crescut cu 30% față de 2019, atingând pragul de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, potrivit estimărilor Asociației Române a Magazinelor Online.

„Concepte precum Smart Home sau Smarter Living reprezintă acum o realitate din ce în ce mai clară pentru fiecare dintre noi, iar investițiile făcute de Samsung în mod constant în inovație ne permit să ținem pasul cu noile schimbări de paradigmă”, declară Victor Armășelu – director al diviziei de Consumer Electronics Samsung România și Bulgaria.

Consumatorii românii au fost interesați, în special, să cumpere produse IT de birou, dar și produse din categoria „casă și grădină”, conform unui studiu Euromonitor. În același timp, căutările după jocuri au crescut semnificativ anul trecut (+32%), alături de cele pentru electronice (+28%), mâncare și băuturi (27%) sau hobby-uri (+25%).

De altfel, gamingul este unul din fenomenele care definesc noile generații de consumatori de tehnologie și a cunoscut o dezvoltare importantă în România în ultimii ani. 8 milioane de români sunt pasionați de gaming, dintre care 48% sunt femei, potrivit studiilor.

Relația utilizatorilor cu tehnologia a devenit mult mai puternică. Oamenii s-au bazat pe ajutorul online și digital în aproape orice domeniu al vieții lor. Iar asta a fost posibil datorită inovațiilor din domeniu. Parte din acest proces, Samsung le-a oferit utilizatorilor experienţe care răspund nevoilor și stilului lor de viaţă, produsele companiei reunind toate elementele ce țin de muncă, divertisment și viața de zi cu zi, prin intermediul unor sisteme interconectate.

 

Mai bine, mai conștient

Ca și 2020, 2021 a stat sub semnul ”noului normal”, care înseamnă și un ”putem mai mult și mai bine”. Oamenii și instituțiile au conștientizat mai bine nevoia de sustenabilitate și de a proteja mediul înconjurător, pentru că, până la urmă, viitorul este legat de binele planetei care ne găzduiește. 

74% dintre respondenți consideră că sustenabilitatea este o prioritate pentru compania pe care o reprezintă, conform studiului derulat de EY România. De asemenea, în 2019, Samsung Electronics a redus consumul anual de energie cu 42%, comparativ cu 2008, prin adoptarea unor compresoare cu un grad ridicat de eficiență pentru frigidere și schimbătoare sustenabile de căldură pentru aparatele de aer condiționat.

 

Responsabilitate online

Viața noastră s-a mutat aproape complet online. Cu toții explorăm încă codurile de conduită virtuală, dar noile generații sunt cele mai afectate de ura virtuală. Patru din cinci adolescenți cu vârsta sub 18 ani au declarat că au fost ținta cyberbullying-ului, iar principalele „arme” de atac folosite pe Internet pentru a agresa victimele sunt corelate cu înfățișarea acestora și cu felul în care se îmbracă, arată un studiu realizat de Bitdefender.

În partea bună a schimbărilor sociale, Innovation Report 2021 consemnează diversificarea forței de muncă și progresul dobândit de sexul feminin în industria tehnologică. Jumătate (56%) dintre femeile din România care activează în domeniul tehnologiei a observat că raportul de egalitate între sexe s-a îmbunătățit în organizațiile lor, în ultimii doi ani, reiese din noul raport „Where are we now? Understanding the evolution of women in technology", realizat de Kaspersky.

„Egalitatea de gen în lumea tehnologiei reprezintă, chiar și în 2021, un subiect care trebuie tratat cu atenție și sprijinit. Cred însă că ne aflăm pe un trend pozitiv și că nivelurile de egalitate între sexe s-au îmbunătățit în organizații, cu atât mai mult cât și brandurile își asumă, curajos, să sprijine sexul feminin”, afirmă Simona Panait - director de Marketing Samsung România și Bulgaria.

În cadrul Innovation Report 2021 sunt incluse și păreri ale experților din domeniu cu privire la temele abordate (pe care le puteți accesa în playlist-ul dedicat). Despre tehnologiile viitorului, VR & AR  vorbește Alex Dohotaru, Managing Partner & Creative Director Creative VR, despre gaming Max Ioan, gamer, creator de conținut și ambasador Team Galaxy, despre trenduri populare și Tik Tok - Sylwia Chada, General Manager Tik Tok CE, despre responsabilitate digitală - Cristina Bazavan, jurnalist și specialist comunicare și despre femei în tech - Irina Simion, gamer, parte din GRL Power, creatoare de conținut și ambasador Team Galaxy.

Cele șase capitole din Innovation Report 2021, care analizează evoluția tehnologică și socială din ultimii doi ani, arată că tehnologia este un facilitator pentru o viață mai bună și le permite din ce în ce mai multor oameni la noi experiențe. Felul în care trăim, ne conectăm, muncim și ne bucurăm de lucrurile din jur s-a schimbat complet în ultimii doi ani. Viitorul depinde de felul în care aceste schimbări vor influența comunitățile, iar tehnologia va continua să facă parte din nucleul acestor transformări sociale.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Campanii

Sectiune



Branded


Related