pastelZ și experiențele celor patru interni. Programul pilot inițiat de pastel s-a încheiat, însă curiozitatea studenților pentru industrie abia a început

pastelZ și experiențele celor patru interni. Programul pilot inițiat de pastel s-a încheiat, însă curiozitatea studenților pentru industrie abia a început

Odată cu începutul noului an universitar, cei patru interni care au luat parte la programul pilot pastelZ s-au întors pe băncile facultății. Cu toate acestea, ei nu mai sunt doar simpli studenți, care încearcă să pună cap la cap piesele de puzzle ale unei agenții integrate, ci au devenit creativi juniori, cu un tablou clar conturat în minte despre ce înseamnă și cum lucrează industria advertisingului.

Inițiată în perioada iulie-septembrie, pastelZ a funcționat ca o miniagenție convențională de comunicare, care a inclus departamente de Social Media, PR & Influencer Marketing, Creație și CS. În cele trei luni de internship, cei patru interni au avut parte de o experiență completă a vieții de agenție, rezolvând briefurile clienților în paralel cu echipa de seniori, având, desigur, suportul experților departamentelor agenției. Rezultatul? Un schimb de experiențe și insighturi valoroase între generații, ambele tabere având dorința de a învăța și înțelege perspectivele aduse în joc.

Înainte de a ne lua rămas bun de la Adelina Roșioru, Bianca Ciortan, Casandra Murărașu și Cosmin Curea i-am rugat să ne lase câteva gânduri despre ce a însemnat experiența pastelZ și care sunt lucrurile pe care le iau mai departe cu ei în viitoarea lor carieră de oameni de agenție.

Adelina Roșioru, client service intern @pastelZ: social media te poate face să simți că știi toate detaliile unui eveniment, chiar dacă este trasă cortina

Social media te poate face să simți că vezi și știi toate detaliile, chiar dacă este trasă cortina. Agenția mi-a oferit oportunitatea de a vedea behind the scenes, iar această experiență mi-a schimbat radical percepția despre evenimentele pe care le văd pe Social Media.

Prima lecție învățată, organizarea unui eveniment nu este un proces liniar, însă research-ul o sa fie mereu salvarea. Locația, muzica, invitații și fotograful sunt toți un rezultat al unui research bine făcut. Cred că majoritatea din generația mea își imaginează că agențiile au constant liste întregi cu locații de vis, cei mai în vogă artiști și branduri dispuse să colaboreze oricând. În realitate, vei căuta personal cei mai buni influenceri pentru eveniment, vei citi 50 de bloguri despre cele mai cool locații și vei da multe telefoane până vei găsi un fotograf pe brief.

Iată un alt secret - la baza unui eveniment reușit stă relația dintre Account și client, iar ca-n orice echipă, câteodată aveți idei diferite. Nu toate ideile de care ești mândru vor fi aprobate, de aceea e important să nu o iei personal și să rămâi deschis. Înainte îmi imaginam că agenția primește un brief foarte clar cu tot ce-și dorește clientul, iar agenția are libertate deplină în crearea evenimentului. În realitate, poate dura ceva până când clientul și agenția conturează împreună așteptările, aleg conceptul și activitățile.

Totuși, ce m-a surprins cel mai tare a fost atenția la detalii. Fii sigur că înainte de eveniment, acesta este simulat pentru a asigura o desfășurare cât mai bună. Fiecare moment este cronometrat și în caz de nevoie, adaptat pe moment la nevoile publicului.

Bianca Ciortan, PR intern @pastel: brandurilor urmăresc vizibilitate pe toate platformele sociale, iar influencerii sunt prietenii oamenilor de PR

Din perspectiva unui student, domeniul comunicării și al relațiilor publice poate părea ceva total necunoscut, greu de înțeles sau de explicat altora. Atunci când mă gândeam la departamentul de PR, îmi imaginam un loc serios, rigid și nepotrivit mie.

Cu toate acestea, ajunsă la agenția pastel nu știam ce insighturi urma să primesc sau cum ar trebui să le aplic în ceea ce făceam. Doar prin exercițiu aveam să înțeleg mai în profunzime ce înseamnă să fii un om de PR.

Astfel, oportunitatea de a lucra într-o agenție complexă mi-a arătat că specialistul de PR este o persoană deschisă, empatică și atentă la tot ceea ce comunică brandurile pe care le reprezintă. Fiind mereu în centrul informației, este esențial să fie la curent cu toate evenimentele care reprezintă interes. Listele de presă și bazele de date sunt instrumentele principale ale unui PR-ist, deoarece el este cel care facilitează și obține discuțiile dintre branduri și jurnaliști sau diferiți oameni din domenii conexe ale publicității.

Mediul digital este mereu imprevizibil, de aceea, atunci când este publicată o știre care ar putea afecta imaginea brandului,  este de datoria PR-ului să prezinte, printr-un comunicat de presă, reacția la neprevăzut.

Brandurilor urmăresc vizibilitate pe toate platformele sociale, inclusiv pe paginile celor mai populari influenceri. Astfel, pentru a materializa viziunea conceptului, PR-ul se ocupă de așa numitele  PR Pack-uri, care conțin obiecte atent alese, ce aduc un aer fresh și ingenios campaniei în desfășurare.

Ca să rezum, experiența oferită de pastel m-a familiarizat cu tot ce înseamnă munca unui om de comunicare și m-a făcut să mă îndrăgostesc de ea.  

#2 - Casandra Murărașu, social media intern @pastelZ: agenția e un puzzle care are nevoie de fiecare piesă ca să fie complet

Tot ce știam despre domeniul comunicării era că e fresh, e modern și că există o diversitate de joburi cu nume foarte fancy. Fac parte din generațiaZ, dar nu am fost prea atentă la ce se întâmplă în jurul meu, până când am văzut cât de rapid evoluează Social Media și câte oportunități sunt la mijloc.

Mi-a stârnit curiozitatea imediat. Voiam mai mult, voiam să aflu ce e în spatele brandurilor, a influencerilor, a postărilor de pe Instagram cu mii de like-uri. M-a lămurit pastel care e treaba cu domeniul ăsta? Da! E ceea ce credeam eu că e? NU! Dar e de bine.

În agenție am venit cu dorința de a-mi răspunde la întrebări, pentru că facultatea și voluntariatul în domeniu comunicării nu au reușit să-mi satisfacă curiozitatea în totalitate. Ce face mai exact un social media specialist? Cum colaborează agențiile cu un brand? Ce e ăla un pitch....? Aveam doar o vagă perspectivă și indiferent de cât de multe păreri auzeam în stânga-dreapta, știam că pentru a înțelege trebuie să experimentez eu, singură, pe pielea mea. Și exact așa a fost.

Eu mi-am ales zona de creație, social media și copywritting-ul, pentru că am simțit că aici m-aș potrivi cel mai bine, dar am reușit să înțeleg ce atribuții are fiecare departament. Aici am descoperit care e rolul unui Social Media specialist, care nu e și copywriter pentru că ăsta e un post total diferit, și un om de social media nu face el materialele vizuale așa cum credeam, el face doar direcțiile pe care le trimite unui art designer. Omul de Social Media construiește totul, coordonează întreg brieful, respectă cerințele clientului ca în final să obțină plan post-ul „perfect”. Nu are nevoie de mult, doar de un kilogram de idei, creativitate, inspirație, organizare, energie, răbdare și lista poate continua. După 3 luni în agenție mi-am dat seama că frumusețea acestui post stă fix în asta.

Am mai înțeles că o agenție e un puzzle care are nevoie de fiecare piesă pentru a fi complet, și chiar dacă în final imaginea e aceeași, piesa în individualitatea ei are frumusețea sa specifică. 

Cosmin Curea, graphic designer intern @pastelZ : munca unui graphic designer este mai complexă decât mi-aș fi imaginat

Lunile petrecute la pastel mi-au răspuns la întrebări și mi-au oferit o imagine amplă asupra departamentului de creație. Atitudinea relaxată a celor din echipă, combinată cu seriozitatea și pasiunea pentru a crea un vizual demn de admirație, care să transmită un anumit mood, m-a făcut să-mi dau seama că este un job la care aș veni zilnic cu plăcere. Totuși, munca unui graphic designer este mai amplă decât mi-aș fi imaginat. Nu se rezumă totul la a face o imagine pentru un anumit brand așa cum crezi tu că arată bine și ar impresiona publicul. Graficianul este înconjurat de o întreagă echipa cu care trebuie să lucreze și trebuie să aibă abilitatea de a se adapta și conforma fiecărui brand, pe ton of voice-ul respectiv.

De asemenea multă răbdăre, pentru că pot fi mici detalii într-o compoziție care poate ți se par ok, dar după ce auzi anumite păreri îți dai seama că indicațiile obiective ajută foarte mult și-ți susțin dezvoltarea. În timpul internshipului, în perioada în care am lucrat alături de colegii mei mi-am dat seama că e bine și de preferat să ai cunoștințe si despre celelalte departamente din agenție, pentru a înțelege mai bine ideea generală a unei campanii. Un alt lucru, pe care l-am conștientizat în timp ce mă uitam la unul dintre colegii de creație, este că pentru a crea un concept vizual ai nevoie de noțiuni elementare care țin de psihologia culorii, tipografie, proporții, contrast și așa mai departe.

Viața într-un departament de creație este plină de creativitate și challenge-uri. Există multe momente tricky și de multe ori m-am simțit blocat, însă exact ca într-un layer, există mai multe modalități de a face un lucru, iar la finalul întregului proces rezultatul final îți aduce o satisfacție de care poți doar să fii mândru.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pastel

pastel este o agentie de comunicare romaneasca cu o abordare strategica si creativa, cu o activitate de 18 ani pe piata din Romania, peste 5.000 de campanii si proiecte dezvoltate, si un portofoliu de clienti... vezi detalii »

Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related