De la Internship la performanță - Cum crește Canopy cei mai buni specialisti de marketing din România

De la Internship la performanță - Cum crește Canopy cei mai buni specialisti de marketing din România

Știm cu toții cât de complexă este experiența consumatorilor cu un brand. De la prima interacțiune cu business-ul până la alegerea brandului respectiv, intervin o multitudine de factori. Dar, astăzi nu vorbim despre Customer Journey, ci despre Journey-ul de la intern la Marketing Specialist de încredere!

Sunt două procese foarte similare. De cele mai multe ori, contează călătoria, nu destinația. Deseori, tinerii la început de drum sunt copleșiți de multitudinea opțiunilor, petrec mai mult timp pentru a se documenta în speranța că vor face alegerile potrivite, însă, în același timp, sunt și mai imprevizibili. 

Din acest motiv, „în zilele noastre” nu mai este suficient ca eforturile să fie depuse doar de către indivizi. În decizia de cumpărare, este necesar ca brandurile să vină către consumatori, la fel cum în căutarea carierei și locului de muncă potrivit, este important ca firmele, companiile și agențiile să facă un pas în față. 

Drept urmare, în anul 2016, Canopy a dat startul Internshipului Digital, din dorința de a demonstra cât de captivant este acest domeniu și pentru a ajunge la persoanele care, deși poate nu au experiența necesară, au dedicarea și ambiția pe care agenția le caută și le valorifică. 

 

De la intern, la Performance Team Lead 

Carmen Calota-Niculescu - Primul Intern Canopy, acum Performance Team Lead la Fashion Days Group

„Prima dragoste nu se uită niciodată. Este o vorbă care descrie relații, pasiuni, experiențe, locuri. Pentru mine a fost dragoste la prima vedere cu performance marketingul și prima iubire a fost Canopy. Au trecut 7 ani de atunci și dacă ar fi să mă întorc în timp, aș face aceeași alegere. În 2016, povestea începea cu 2 specialiști și cu mine, internul. Startul carierei mele s-a dat aici, la Canopy. Pe vremea aia nu existau multe automatizări, munca era intensă, aveam oportunitatea să vorbesc cu clienții, să descopăr businessuri și povești și să savurez din plin fiecare moment în care un client era fericit, iar eu contribuiam la asta. Mă bucur că m-au ales în echipă atunci pentru că job-ul ăsta îmi aduce acum cele mai multe satisfacții profesionale. Am avut șansa să lucrez cu business-uri de succes din domenii precum travel, fashion, retail, Horeca, Telecom. Am făcut parte din echipa celui mai mare retailer online din România, eMAG și în prezent gestionez o echipă minunată de PPC-iști în cadrul Fashion Days.”

Privind retrospectiv, povestea lui Carmen este una remarcabilă. Încă de la fondarea Canopy, pe lângă obiectivele de business, un obiectiv extrem de important a fost educarea. Și unde poți educa tinere talente? În facultăți. 

În anul 2016, Cristian Ignat, fondator Canopy, era unul dintre trainerii certificați ai facultății de marketing din cadrul ASE. Bineînțeles, ca la orice program de studii, fiecare student trebuia să își dovedească însușirea cunoștințelor prin implementarea unor proiecte practice. Proiectul din acel semestru a constat în realizarea unei campanii promoționale pentru brandul Altex.

Carmen s-a remarcat nu doar printr-o gândire strategică bună, dar și printr-o execuție exemplară pentru nivelul unui student. Așadar, aceasta și-a exemplificat proiectul printr-un clip pe YouTube în care a creat o adevărată reclamă.

Este foarte interesant faptul că aceasta a reușit, pur organic, să strângă și 5.8k vizualizări, un rezultat la care chiar și în zilele noastre unele clipuri nu reușesc să-l atingă fără o optimizare riguroasă.

La fel de interesant, dar și plăcut și amuzant, este și cum arătau ad-urile acum 7 ani și care era perspectiva unui student din acele vremuri, raportat la perspectivele și tool-urile pe care le au la dispoziție studenții în prezent pe partea de video editing. Progresul tehnologiei este mai mult decât vizibil.

 

Un astfel de proiect nu avea cum să treacă neobservat, așadar după ce a ajuns sub forma de case study chiar și la echipa Google, Canopy a luat decizia lansării proiectului Internship Digital. Pe vremea aceea nimeni nu se aștepta la un asemenea succes.

Pornind de la un intern, aceștia au ajuns la peste 100 de aplicanți care vin proactiv înainte de fiecare internship, ceea ce însumează, anual, undeva la peste 300 de persoane dornice sa facă parte din internship-ul Canopy. 

Canopy a devenit de-a lungul anilor o agenție de top recunoscută pentru oportunitățile de formare a specialiștilor. Pe lângă o echipă de experți pregătiți pe orice industrie, aceștia au format și nume cunoscute în industrie și care în prezent coordonează echipe de performance în companii precum UiPath, Fashion Days, sau Provident.

Cu un spirit de inovare și focus pe progres constant, Canopy se asigură că menține o echipă motivată și dornică să ducă la bun sfârșit orice provocare, o echipă dornică să devină mai bună în ceea ce face.

 

Internshipul Canopy - peste 150 participanți în 7 ani 

Internshipul Canopy continuă să fie un prilej de descoperire și dezvoltare pentru tinerii entuziaști, iar prezența în companie a persoanelor care s-au alăturat încă de la primele ediții reprezintă o dovadă clară a valorii și impactului acestei experiențe. O mulțime dintre foștii interni sunt membri de bază ai echipei și au adus contribuții semnificative, acesta este și exemplul Mădălinei Morărescu, Senior PPC Specialist la Canopy:

„Am ajuns la Canopy în urma participării în cadrul ediției II a internshipului 100% digital, organizat în primăvara anului 2021. Despre agenție am aflat din facultate, mi-a plăcut vibe-ul echipei și am început să-i urmăresc în social media. Imediat cum s-a dat start înscrierilor la internship, am și aplicat. Experiența a fost cu adevărat interesantă, au fost 5 săptămâni de cursuri intense și o săptămână în care să aplic tot ce am învățat. Dacă în 2021 finalizam internship-ul pe locul doi  (din peste 25 de participanți), în 2023 am făcut parte din echipa de organizare a internship-ului 6.0, una dintre cele mai bune ediții, cu cea mai mare evoluție și cel mai mare număr de participanți.

Evoluția mea în Canopy a fost interesantă și rapidă, trecând de la poziția de Junior la Middle în aproximativ 9 luni de la finalizarea internship-ului iar, la doar 3 luni distanță, am trecut pe poziția de Senior. Am învățat foarte multe și m-am dezvoltat enorm de când sunt în agenție, fiind implicată în foarte multe proiecte, de la competiții internaționale, participări la summit-uri, multiple prezentări susținute și până la interviuri în publicații de specialitate. Am realizat și implementat strategii de PPC pentru numeroase companii și am colaborat direct cu brand-uri precum Yves Rocher, PIATRAONLINE, Dertour, DRUID AI sau Editura Nemira.

#efainlaCanopy și oricine este pasionat de marketing digital și își dorește să se dezvolte în această industrie, ar trebui să știe că locul ideal pentru a face asta, este în internship-ul de la Canopy!” 

La Canopy, în internship, accentul se pune pe creșterea talentelor, pe descoperirea potențialului fiecărui participant, nu pe experiența din domeniu. De asemenea, este esențial ca în mediul de muncă să fie identificate punctele forte ale fiecăruia, ca fiecare angajat să aibă șansa și sprijinul de a descoperi pe cont propriu care este direcția potrivită. 

De aceea, Canopy oferă diverse oportunități de formare, sesiuni de training și workshops, pentru a încuraja creșterea continuă și dezvoltarea abilităților fiecăruia. Astfel, fiecare membru al echipei are posibilitatea de a-și explora interesele, contribuind la atingerea potențialului maxim. 

 

De la PPC Specialist, la Head of Creative Department 

Un exemplu perfect în această direcție este Cristina, care a venit în internship pentru rolul de PPC Specialist, dar care si-a gasit pasiunea în departamentul de creație, ocupând în prezent în funcția de Head of Creative Department. 

„Începusem să descopăr marketingul digital și făceam cursurile de la Google. Așa am descoperit Canopy, am fost apoi targetată intens, ceea ce m-a făcut să le scriu un mesaj. Le-am spus că mi-ar plăcea să fac parte din echipă și uite așa am ajuns la internship. Eram uimită de cât de multe cunoștințe puteau să aibă oamenii ăștia despre PPC. M-au atras în primul rând oamenii, relaxați, dar profesioniști, prietenoși, dar buni traineri. Ei m-au făcut să îmi placă ce învăț și să vreau mai mult. Pe parcurs, am învățat despre tracking- ceea ce nu înțelegeam până atunci și mai ales, am învățat să mă pun în locul clientului, să înțeleg ce ar vrea să obțină, cum gândește, pe cine targeteaza produsul lui și să „trag” pentru el ca și cum ar fi brandul meu.

Cumva, ce iubesc la acești oameni - pentru că ei sunt Canopy - de la CEO până la financiar, este că te văd, te observă, îți apreciază înclinațiile și îți oferă șansa să evoluezi. Eu cred că de fapt, să te simți apreciat și valoros pentru echipa ta și să faci ce ți se potrivește, este ideal în defavoarea unui job strict, fix și care nu îți oferă șansa de a crește.”, Cristina Cîrligel, Head of Creative Department

Pasiunea pentru digital este cea care unește și oferă sentimentul de apartenență. De aceea, în cadrul echipei, este acordat timp pentru schimbul de idei și experiențe. Performanța este necesară, dar un accent foarte mare este pus și asupra dezvoltării continue, pentru a obține rezultate atât în plan profesional, cât și în plan personal. Evoluția profesională nu se limitează doar la cunoștințele tehnice, ci și la abilități interpersonale, creative și strategice.

 

În prezent, Canopy are peste 40 de specialiști.

Dacă faci ceea ce îți place, evoluezi pe zi ce trece. Deși se spune că nu e bine să aduci munca acasă, Bianca Vizitiu, PPC Specialist la Canopy, povestește cum din experiența de la internship și până în prezent, a învățat lucruri care sunt esențiale și în viața de zi cu zi. 

„Aproape terminam masterul și nu eram sigură că vreau sa continui în acea direcție. Canopy a fost ceva nou și mi-a atras curiozitatea fiindcă nu mai avusesem tangențe cu marketingul digital. Totuși, pe parcursul evoluției mele am învățat să-mi gestionez și timpul din afara muncii mult mai bine, am învățat cum să relaționez cu oamenii  (să am răbdare cu oamenii!) și să accept că uneori nu există neapărat variante bune și variante rele, ci adevărul e la mijloc. Am învățat și multe lucruri ce țin de  business  fiindcă uneori a trebuit să ne ajutam clientii și în ceva ce nu ține neapărat de PPC, ci de afaceri în sine. Însă nu o să uit cum a început totul, cu super emoții înainte să începem primul call, call-ul de cunoaștere cu echipa Canopy, la care prima întrebarea a fost: team cat sau team dog?”, Bianca Vizitiu, PPC Specialist.

În echipa Canopy există un amestec de talente și personalități, deoarece este știut faptul că diversitatea aduce inovație și perspective unice. Internshipul Canopy e despre oameni curioși, care în urma unui volum de interacțiune mai mare sau mai mic cu acest domeniu, au ajuns specialiști în ceea ce fac. 

Internship-ul nu este doar despre familiarizarea cu domeniul, ci și despre promovarea unui mediu sănătos de muncă, despre cunoaștere, despre surprize, realizări și mai ales despre vibe-ul Canopy.

Mara Purza,  PPC Specialist la Canopy:

„Ca un fun fact, pot să spun că eu personal nu am avut tangențe considerabile cu marketingul digital până la Canopy. Urmasem într-adevăr un master pe Publicitate și Relații Publice, însă mă orientasem pentru o vreme spre partea de PR, deși nu eram convinsă că mi s-ar potrivi. Eu mă plictisesc repede, nu îmi place rutina și monotonia, astfel că am decis să caut ceva mai dinamic, iar când am văzut internship-ul, am aplicat instant pentru că mi se părea interesant și pentru că eram curioasă. De când sunt la Canopy am avut ocazia de a mă dezvolta pe numeroase planuri, de la optimizări și implementări, la conturare de strategii și colaborare cu branduri cu renume. Am întâlnit oameni creativi, open-minded ambițioși, oameni faini, fapt ce m-a motivat să mă depășesc pe zi ce trece. E ca și când mergi prin pădure, și te oprești în dreptul celui mai mare copac. Te întrebi cum e să fii la acea înălțime? E fain la Canopy!”.

 

De la teorie la practică: cum funcționează internshipul Canopy

În 2016, Canopy a făcut un pas în față pentru a le arăta tuturor câte surprize ascunde universul PPC-ului, dar și viața de ”canopyst”. Prin principiile și abordările agenției, s-a dorit formarea unor profesioniști de top, care să inspire și să transforme domeniul marketingului digital. 

Structura internshipului Canopy este foarte bine pusă la punct, astfel că nu oferă training-uri doar pentru noii specialiști PPC, dar formează și traineri în cadrul echipei, pentru ca fiecare să poată dezvolta skill-uri de comunicare și public speaking. Training-urile sunt interactive, aplicate, cu focus pe partea practică, incluzând atât studii de caz, cât și proiecte individuale. Mai mult de atât, pentru toate acestea este acordat feedback constructiv, pentru a înțelege unde există loc de îmbunătățiri. 

Pe lângă faptul că Internshipul Canopy oferă nenumărate noțiuni din domenii asociate marketingului – PPC, SEO, Social Media, Content și Afiliere, internii au ocazia să le pună în practică prin intermediul task-urilor aferente fiecărui curs și să integreze noțiunile învățate de la cea mai mare echipă de performance marketing din România. 

Totodată, nu sunt divulgate niciodată informații din conturile clienților, așadar NDA–urile sunt respectate ca la carte. Exemplificările practice din cadrul cursurilor se realizează în conturi de test, create special pentru Internship.

 

Mediu orientat spre creștere continuă, cu focus pe educație

Având în vedere poveștile echipei, care sunt pline de imprevizibilitate, dar și realizări, Canopy a reușit să construiască un sistem de evoluție constantă, în care este susținut progresul, iar resursele necesare sunt asigurate, astfel încât fiecare să-și poată dezvolta abilitățile. 

Canopy are o abordare puternic orientată spre educație, punând accent pe informarea și pregătirea pieței. Pe lângă oferirea de oportunități de internship, în decursul ultimilor cinci ani, echipa a susținut cursuri pentru un număr impresionant de peste 25,000 de studenți. Această inițiativă de succes a fost realizată în colaborare cu Google, prin intermediul programului Atelierul Digital, oferind oportunități inovatoare de învățare și dezvoltare pentru tinerii din țară. Astfel, s-a contribuit activ la îmbogățirea cunoștințelor și competențelor viitorilor profesioniști în domeniul digitalului, consolidând astfel dezvoltarea sectorului și punând bazele viitorul industriei.

Echipa Canopy se străduiește să creeze un mediu deschis și colaborativ, subliniind importanța aprecierii individuale și se mândrește cu o cultura organizațională pozitivă, de aceea încă sunt aici, făcând ceea ce le place și așteptând noi provocări. 

Dacă ți-am stârnit interesul și ești în căutarea unui mediu de muncă dinamic, creativ, te așteptăm să îți creezi propriul Journey la Canopy!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related