Samsung România 2023: Puterea ideilor bune care schimbă lumea prin tehnologie

Samsung România 2023: Puterea ideilor bune care schimbă lumea prin tehnologie

Pentru al 4-lea an consecutiv, Samsung se află în topul celor mai valoroase branduri la nivel mondial. În plus, tehnologiile brandului sunt recunoscute și premiate internațional pentru capacitatea de a reinventa viitorul, iar produsele sale sunt în topul celor mai apreciate lansări ale anului. Am vrut să intrăm în lumea brandului și să înțelegem nu doar poveștile care se află în spatele campaniilor multiplu premiate local, dar și ce îi motivează pe cei care susțin eforturile Samsung de se menține pe poziția de lider în tehnologie și în acest an. 

Am întrebat-o pe Simona Panait, Head of Marketing, Samsung România și Bulgaria, care este numitorul comun din spatele campaniilor Samsung România și care au fost provocările anului 2023 din tehnologie.  

„2023 a fost anul în care inteligența artificială a fost pe buzele tuturor, o dată cu democratizarea accesului la diferite platforme și aplicații prin care utilizatorii au putut să experimenteze atât beneficiile cât și dezavantajele acestei tehnologii. O dată cu avansul acestui subiect pe agenda de discuții, cred că este important să nu uităm de inovațiile tehnologice pentru o viață mai sustenabilă, de educație pentru utilizarea responsabilă a tehnologiei, dar și de cum transformăm tehnologia într-un instrument care să facă viața mai bună, mai corectă și mai ușoară pentru utilizatori. Campaniile Samsung au avut întotdeauna în focus acest obiectiv, de a crea produse care aduc plus valoare în viețile oamenilor, iar anul acesta am continuat să facem acest lucru prin extinderea unor proiecte de lungă durată  precum «Solve for Tomorrow» sau «Share your power», dar și prin campanii care continuă să dea voce unor generații, precum «AllOut FactZ».” a explicat Simona.  

 

Anul care a trecut a fost, pentru Samsung România, plin de proiecte ce trec granița între imaginație și realitate, captivând interesul audienței: 

  • a  transformat povestea noii serii Galaxy 2023 într-un spectacol imersiv cu drone - Aproape 200 de drone au transpus povestea unui personaj pasionat de mobile gaming care intră în Night Land unde întâlnește trei eroi, fiecare cu diferite puteri. Serie Galaxy S23 îi oferă personajului principal propria putere – instrumentele și tehnologia necesară pentru a-și duce pasiunea la următorul nivel și a deveni câștigător în universul Night Land. Finalul poveștii aduce în prim-plan cele trei noi smartphone-uri – Galaxy S23, S23+  și S23 Ultra în trei dintre cele patru culori ale seriei – Phantom Black, Cream, Green și Lavender;
  • i-a provocat pe români să renunțe la telefoanele lor pentru a „a da join” noilor telefoane pliabile din seria Galaxy Z Flip5 și Fold5 – Timp de două luni. Samsung i-a invitat pe utilizatori într-un univers al creativității fără limite și al ideilor îndrăznețe în care telefoanele pliabile deschid noi oportunități de autoexprimare. Cu mesajul „Join The Flip Side. Switch to Freedom”, un îndemn pentru explorarea libertății de a fi noi înșine, oamenii au putut încerce experiența Galaxy pe propriul telefon pentru a intra într-o tragere la sorți. 100 de norocoși au avut ocazia să participe la un eveniment exclusivist la care au avut ocazia să renunțe pe loc la telefonul personal în favoarea unui Galaxy Z Flip5 sau Fold5. Peste jumătate din cei prezenți au acceptat provocarea și au ales să facă trecerea către universul telefoanelor pliabile;
  • a continuat să susțină nevoia de educație tehnologică a elevilor români prin intermediul Solve for Tomorrow cât și să provoace conversații necesare despre prejudecățile de gen din lumea gamingului, în cadrul campaniei „Share your power”. A pus în valoare nevoia utilizatorilor de conectivitate cu sens prin intermediul tehnologiei prin conceptul „Calm technology” și a lansat game de televizoare care nu doar oferă experiența unui cinema acasă, ci și complimentează spațiul personal al fiecărui utilizator.  

Campaniile Samsung România captează interesul unor audiențe largi și câștigă încrederea juriilor de la competiții locale și internaționale. Doar în 2023, proiectele companiei au fost apreciate în cadrul unor competiții locale precum Webstock, PR Awards cu multiple distincții, dar și internaționale precum European Digital Skills Awards sau Luum Awards.

 

Nopți epice alături de noua serie Samsung Galaxy S23 

Noua serie Samsung Galaxy S23 a fost protagonista unei lansări cu adevărat spectaculoase. Cei prezenți la eveniment au fost invitați în universul Night Land, unde au descoperit o lume populată de personaje virtuale de tip cyberpunk inspirate din lumea jocurilor și a fotografiei de noapte. Sub mesajul #ShareTheEpic, invitații au descoperit cele mai noi smartphone-uri din gamă - Galaxy S23, S23+ și S23Ultra - și au putut testa noile funcții ale telefoanelor, printre care camera foto cu capacități îmbunătățite de fotografie de noapte cât și performanța noilor procesoare Snapdragon 8 Gen 2, perfecte pentru gaming. 

,,Evenimentele de lansare a noilor telefoane din seria Galaxy reprezintă pentru noi, întotdeauna, un prilej de a ne depăși limitele și de a da construi experiențe care nu au mai fost făcute până acum. Mesajul acestei lansări «Share the epic from the Night Land» s-a adresat nu doar celor peste 350 de invitați la eveniment, ci și publicul bucureștean care a fost martor al unui spectacol de drone memorabil. Ne-am inspirat din poveștile utilizatorilor noștri și am transpus pe cerul Capitalei modul în care noile Galaxy S23 inspiră pasionații de gaming să se bucure mai mult de joc și, implicit, de momente epice alături de prieteni” a declarat Amelia Rusu, Events Coordinator, Samsung România. 

 

 

Problemele de azi, rezolvate cu ajutorul inovatorilor de mâine 

Samsung este implicat activ în rezolvarea problemelor prezentului cu ajutorul tehnologiei viitorului. De aceea, programul „Solve for Tomorrow” celebrează noua generație de inovatori printr-o competiție adresată elevilor de liceu cu vârste între 16 și 18 ani, dornici să facă o schimbare în comunitatea din care fac parte. La evenimentul din februarie 2023, au fost jurizate 24 de idei finaliste din 325 înscrise în ediția a 2-a a competiției, iar proiectele câștigătoare s-au remarcat prin capacitatea de a folosi tehnologia ca soluție la o problemă din comunitate, cât și prin claritate, creativitate și inovație. Anul acesta, Samsung a dat start-ul înscrierilor în cea de-a treia ediție a programului „Solve for Tomorrow”, care a strâns 313 idei de proiecte. 

„Solve for Tomorrow este un vot de încredere pe care Samsung îl oferă, în fiecare an, tinerilor care vor să schimbe viitorul, idee cu idee. Premiind proiectele care prin tehnologie, creativitate și inovație găsesc soluții concrete la problemele de azi, susținem educația din România și investim în școlile românești unde există un potențial enorm de talent și, în același timp, ne asumăm o misiune de responsabilitate față de comunitatea locală.” a declarat Simona Panait, Head of Marketing, Samsung România și Bulgaria.

 

 

Fetele care schimbă jocul

Ca parte a misiunii sale de a oferi mai multă libertate și creativitate prin joacă utilizatorilor săi, Samsung susține comunitatea pasionaților de gaming și de e-sports din România în cadrul programului #PlayOnWithSamsung. Iar pentru că lumea gamingului este încă plină de stereotipuri de gen, Samsung a sărbătorit în 2023 fetele care se joacă, prin intermediul campaniei GRL Power „Share your power”. Campania aduce la lumină poveștile de succes ale unor gamerițe și creatoare de conținut din România care prin exemplul lor reușesc să combată zilnic prejudecăți și stereotipuri de gen precum „jocurile video nu sunt pentru fete” sau „joci ca o fată”.  Lansat la finalul lunii martie, perioadă dedicată în mod obișnuit succeselor feminine, „Share your power” a oferit o voce unor fete talentate la joc, precum Ana Dumbravă, AlexaTV, Karinul, Adrii Von B, Antonia Nuckle și Reddysh. Prin poveștile lor, acestea au transmis un mesaj de încurajare altor fete care își doresc să înceapă să creeze conținut în lumea gaming-ului, oferind astfel un impuls comunității feminine din acest domeniu.

,,Societatea a progresat foarte mult în ultimii ani în eforturile de a combate stereotipurile la adresa femeii. Tocmai de aceea este o surpriză faptul că în gaming, o lume atât de puternic asociată cu ideea de libertate, creativitate și expresie personală, există încă reticență când e vorba de fete care se joacă. Noi, la Samsung, credem în libertatea de a te juca, indiferent de gen, vârstă sau categorie profesională, iar proiectul GRL Power «Share your power» este o manifestare a acestei misiuni a brandului. Le mulțumim celor șase fete pasionate de gaming că ni s-au alăturat și că, prin poveștile lor, inspiră și alte gamerițe să dea voce pasiunii lor” a declarat Raluca Alexe, Social Media Coordinator, Samsung România. 

 

Experiența unui cinema, acasă, alături de noua gamă de televizoare Samsung Neo Qled, Oled și Lifestyle 2023 

În aprilie 2023, Samsung a lansat gama de televizoare Neo Qled, Oled și Lifestyle, special concepută pentru a oferi utilizatorilor conectivitate impecabilă și experiența unui cinema sau a unei săli de concert în propria casă. Prin intermediul „Calm Technology”,  brandul își propune să ofere utilizatorilor un stil de viață armonios, în care tehnologia nu este intruzivă ci susține activitățile de zi cu zi într-un mod natural, care complimentează alegerile fiecăruia. 

„Viețile noastre sunt supra-încărcate de tehnologie, iar uneori acest lucru poate deveni obositor, frustrant sau chiar intruziv. La Samsung, credem că tehnologia trebuie să fie adaptată nevoilor noastre de zi cu zi, să ne ajute să ne bucurăm de ceea ce este cu adevărat important pentru noi, fără a deveni un prilej de stres sau epuizare digitală. De aceea, noua gama de televizoare Samsung a fost inclusă în campania de promovare  «Rutina ta SmartThings într-un tap» pentru a ilustra modul în care aplicația SmartThings ne ajută să controlăm o gamă variată de dispozitive din casă într-un mod simplu, astfel încât rutina noastră cotidiană să fie fără efort şi cu mai mult sens, tocmai datorită tehnologiei.” susține Diana Grecu, Consumer Electronics Campaign & Category Communication Coordinator, Samsung România. 

 

Samsung și BMW invită românii să exploreze teritorii necunoscute 

În 2023, Samsung România și BMW au anunțat debutul unui parteneriat local menit să deschidă noi posibilități pentru iubitorii de experiențe premium. Pentru că atât industria auto cât și cea tech sunt sus în topul industriilor inovatoare, unde progresele în tehnologie au loc rapid, cele două branduri și-au unit forțele pentru a oferi consumatorilor experiențe dincolo de tehnologie. Un prim proiect sub umbrela acestei platforme a fost „Destination Unknown”, o provocare adresată ambasadorilor de brand Samsung și echipei SuperSpeed de a deveni exploratori cu ajutorul tehnologiei. Șase ambasadori de brand TeamGalaxy, o echipă pasionată de cai putere, 3 modele BMW și cele mai spectaculoase telefoane pliabile Samsung au fost eroii unei competiții plină de provocări și destinații surpriză.  

,,Acest parteneriat nu s-a rezumat doar la colaborarea dintre branduri de prestigiu, ci a adus și o experiență tangibilă pentru consumatori. În showroom-urile BMW, aceștia au avut posibilitatea să experimenteze personal cum telefoanele pliabile Samsung își completează perfect funcționalitățile cu stilul de viață activ, aducând tehnologia avansată în călătoriile către destinațiile dorite. Astfel, parteneriatul dintre Samsung și BMW a devenit nu doar o asociere între două nume de referință, ci și o opțiune inovatoare pentru publicul larg.” a declarat Corina Sandu, Campaign & Categories Manager, Samsung România. 

 

 

Vocea generației Z, #AllOut cu ajutorul Samsung  

Probabil că nicio altă generație nu a provocat atâtea conversații și motive de dezbateri precum generația Z. De la cum se îmbracă sau unde călătoresc, până la ce valori au și cum se iubesc, discuțiile despre obiceiurile și trăsăturile Generației Z din România și de pretutindeni au fost numeroase. Însă prea puțini au oferit și reprezentanților acestei generații posibilitatea de a-și spune adevărul. #AllOut by Samsung este demersul prin care brand-ul vrea să ofere o platformă curajoasă tinerilor din această generație, pentru a se lăsa descoperiți, dar și pentru a combate stereotipurile deseori asociate vârstei lor. În 2023, proiectul #AllOut FactZ a apelat la fapte, cifre și statistici pentru a  afla care sunt preocupările tinerilor români iar, ulterior, a transformat redacția Vice.ro într-una exclusiv „Gen Z”, din dorința de a le oferi tinerilor șansa de a-și spune adevărul către o audiență amplă. Ca pas următor, Samsung a extins conversația provocând ambasadorii de brand reprezentantivi pentru această generație să  discute cu membrii comunităților lor pe teme relevante pentru ei și foarte actuale, precum imaginea de sine, conflictul între generații, relația cu părinții și cu prietenii. 

,,În România, dar și la nivel mondial, s-au realizat nenumărate articole, studii și ore de dezbateri despre ce înseamnă și care sunt valorile generației Z. La Samsung, am decis să nu vorbim noi în locul lor ci să le oferim ocazia, dar și platforma de a-și purta propriile conversații, atât de necesare într-un context plin de prejudecăți și stereotipuri. Ne bucurăm că #AllOut FactZ a pornit de la  insight-uri reale, fapte si cifre identificate prin intermediul unor studii în profunzime și a reunit apoi vocile mai multor reprezentanți ai Generației Z sub același demers: de a fi #allout în ceea ce privește valorile, preocupările și temele relevante pentru ei.” declară Oana Isac, Mobile Experience Campaign & Category Coordinator, Samsung România. 

 

Prima galerie Samsung de portrete AI - AwesomeAI Gallery

Samsung a creat deja o tradiției din a surprinde oamenii cu experiențe inedite de Noaptea Muzeelor. Anul acesta, evenimentul a coincis cu lansarea noii serii de telefoane Galaxy A, prin urmare, brandul i-a invitat pe cei interesați la AwesomeAI Gallery, organizată în incinta ARCUB. Participanții au avut ocazia să își realizeze portretele folosind un telefon din seria Galaxy A și să creeze o variantă digitală inedită a portretului lor folosind inteligența artificială.

„Subiectul AI este unul de inters în acest moment, global, dar și în rândul consumatorilor români. Am creat AwesomeAI Gallery - prima galerie de portrete AI Samsung din România – și pentru a arăta cum calitatea capacitatea telefoanelor din seria Galaxy A de a realiza imagini impresionante  și inteligența artificială pot transforma o serie de portrete în opere de artă în diferite stiluri, oferind o experiență personalizată și captivantă consumatorilor.”, explică Mihai Țigler, Mobile Experience Campaign & Category Communication Coordinator, Samsung România

 

Samsung Galaxy Z te provoacă să dai „join” unei lumi plină de libertate și de posibilități infinite 

Noile Galaxy Z Flip5 și Fold5 au deschis pentru prima oară ușile unui spațiu imersiv dedicat artei digitale: lansarea dispozitivelor deja iconice cu ecran pliabil a fost realizată în spațiul inovator al muzeului MINA, unde cei peste 350 de invitați au avut parte de o experiență captivantă de new media și realitate mixtă. Pentru că libertatea de a te bucura de nenumărate posibilități este una dintre promisiunile cheie ale gamei Galaxy Z, evenimentul de lansare a ilustrat acest lucru printr-un spectacol interactiv de artă care a punctat funcțiile inovatoare ale dispozitivelor. Pentru a duce mai departe această promisiune, Samsung i-a provocat pe INNA și pe Deliric să fie parte din campania „Join the Flip Side. Switch to freedom”, o invitație de a-ți urma propriile pasiuni susținut și amplificat de cei doi ambasadori ai brandului. 

„«Join the Flip Side. Switch to freedom» este un manifest provocat de noua serie de telefoane pliabile Galaxy Z, de a fi autentic și de a-ți urmări propriile pasiuni și nevoi, fără a mai fi limitat de un ecran static. Este o provocare lansată de noile Galaxy Z Flip5 și Galaxy Z Fold5, care prin caracteristicile lor sunt varianta perfectă pentru cei care caută mai multe opțiuni de a-și personaliza telefonul astfel încât să le susțină stilul de viață și nevoile, indiferent ce înseamnă asta – fotografii realizate printr-un simplu gest al palmei sau a combina productivitatea și divertismentul într-un singur dispozitiv.” crede Corina Sandu, Campaign & Categories Manager, Samsung Romania. 

 

De 3x mai Smart cu electrocasnicele Samsung 

Într-un context în care creșterea prețurilor și inflația reprezintă o îngrijorare pentru două treimi dintre români1, Samsung a decis ca noua campanie dedicată promovării celor mai noi electrocasnice să fie dedicată susținerii eforturilor de economisire ale publicului larg. Astfel, în 2023, campania „3xSmart la economisit” a transformat funcțiile de  control al consumului energetic ale noilor electrocasnice în avantaje pentru reducerea costurilor pentru consumatori. Campania a pus în valoare aplicația SmartThings, dar și integrarea cu electrocasnicele Samsung, ce oferă opțiunea de control și optimizare a consumului energetic prin inteligență artificială (AI Energy).  

Romeo Bunescu, Campaign & Category Communication Supervisor a explicat abordarea brand-ului: „Electrocasnicele sunt produse care fac parte din viața de zi cu zi a oamenilor, și este foarte important să ne străduim să fim relevanți față de interesele acestora și șă încercăm să le fim alături în provocările zilnice. Nu este un mister pentru nimeni că ultimii ani au venit cu o serie de îngrijorări ale românilor legate de contextul economic actual, prin urmare am construit o comunicare coerentă, orientată către consumator, sub mesajul «de 3 ori mai Smart» (SmartX3), explicând cum tehnologiile Samsung sunt de partea oamenilor cu scopul de a le face viața cât mai simplă și mai puțin costisitoare.”

În ultimii ani, Samsung s-a aflat constant în topurile internaționale ale creativității si eficienței în comunicare23. Prezența la cel mai înalt nivel al creativității nu este întâmplătoare, dată fiind corelația puternică între inovația prin tehnologie și creativitatea în comunicare, necesară pentru a explica și a aduce aceste inovații mai aproape de utilizatori. Samsung România a susținut pe plan local eforturile brandului de a se distinge și de a inova constant atunci când comunică cu publicurile țintă, fapt ce a dus la prezența permanentă a companiei și în topurile creativității locale. Nu surprinzător, pe lista recentă a premiilor obținute de Samsung se află recunoașteri primite în cadrul competiției de proiecte de comunicare digitale Webstock Awards (Gold Award pentru Best Experiential Campaigns - AwesoMe Ai Gallery, Bronze Award în aceeași categorie pentru lansarea seriei Galaxy S23-Join the Night Land, Gold pentru Best Content Marketing Campaigns și Best Social Media Strategy pt campania Allout FactZ, Silver Award pentru execuția pe TikTok a campaniei Allout FactZ), la PR Award, unde Samsung a fost distinsă cu Golden Award for Excellence pentru campania Solve for Tomorrow și cu Silver Award for Excellence pentru lansarea seriei Galaxy 23, dar și în cadrul Galei Effie 2023 (Bronze pentru platforma Allout, pentru proiectul 22 Epic Nights, dar și pentru Awesome Expo).

Toate campaniile de comunicare ale Samsung din anul 2023 reflectă eforturile susținute ale întregii echipe de marketing:

  • Simona Panait – Head of Marketing
  • Corina Sandu – Campaign & Categories Manager
  • Daniela Fercalo – Digital, Strategy & Planning Manager
  • Oana Isac – Mobile Experience Campaign & Category Communication Coordinator
  • Mihai Țigler – Mobile Experience Campaign & Category Communication Coordinator
  • Diana Grecu – Consumer Electronics Campaign & Category Communication Coordinator
  • Romeo Bunescu – Consumer Electronics Campaign & Category Communication Coordinator
  • Raluca Alexe – Social Media Coordinator
  • Amelia Rusu – Events Coordinator
  • Sara Elsheikh – PR Specialist
  • Cosmina Draghici – Email Marketing Coordinator
  • Andrada Stanciu – Digital Marketing Specialist
  • Andreea Dan – Marketing Support
  • Paraschiva Danalache - Samsung Members Specialist

Fiecare membru aduce contribuții valoroase și idei creative pentru a inspira în mod autentic consumatorii, creând astfel experiențe memorabile și conexiuni puternice între brand și public.

De ani de zile, campaniile noastre sunt apreciate și premiate de jurii locale sau internaționale. Aceste distincții nu sunt doar o recunoaștere a eforturile echipei de comunicatori excelenți din interiorul Samsung, dar și a partenerilor de lungă durată cu care am demarat și continuăm să implementăm proiecte de o complexitate ridicată, ce adresează nevoile unor audiențe diferite și care necesită un efort constant de re-evaluare pentru a rămâne relevante. Sunt bucuroasă că încheiem încă un an în care am avut ocazia să lucrez alături de colegii mei pasionați de idei valoroase din echipa de marketing Samsung România, un an în care am dat inca o data dovadă de curiozitate și de curaj împreună” a concluzionat Simona Panait. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Sectiune



Branded


Related